Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-05 22:21
Wat ga je met je laptop doen?
Dit zullen vooral fotobewerking applicaties zijn. Ik heb een Wacom tekentablet aangesloten op mijn PC.

Wat is je budget?
Maximaal € 1.500,-

Vroeger kocht ik laptops van Maximaal € 500,- a € 600,- maar ik kom er echter iedere keer weer achter dat ik al snel achter de feiten aanloop. Zeker de snelheid, geheugen en de schermkwaliteit stelde me achteraf altijd teleur

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Zeer soms zal deze meegenomen worden. Maar gewicht is dus minder van belang

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liefst een numeriek toetsenbord, 16GB geheugen & recent model dat er weer jaren tegen kan.

Ik heb zelf al eens de markt afgezocht en kom op veel ASUS OLED laptops terecht.
goede keuze?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:59
@sn33ky Iets boven je budget, maar wat dacht je van een uitvoering: MSI Creator M16 A12UD-007NL? Krachtige Core i7-12700H en RTX 3050 Ti, een terabyte SSD en 2560x1600 IPS display. Deze laptop was heel lang €1800, voor €1300 heb je dan een mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:20
sn33ky schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:55:
Wat ga je met je laptop doen?
Dit zullen vooral fotobewerking applicaties zijn. Ik heb een Wacom tekentablet aangesloten op mijn PC.

Wat is je budget?
Maximaal € 1.100,-

Vroeger kocht ik laptops van Maximaal € 500,- a € 600,- maar ik kom er echter iedere keer weer achter dat ik al snel achter de feiten aanloop. Zeker de snelheid, geheugen en de schermkwaliteit stelde me achteraf altijd teleur

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Zeer soms zal deze meegenomen worden. Maar gewicht is dus minder van belang

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liefst een numeriek toetsenbord, 16GB geheugen & recent model dat er weer jaren tegen kan.

Ik heb zelf al eens de markt afgezocht en kom op veel ASUS OLED laptops terecht.
goede keuze?
Als een belangrijk scherm belangrijk is:

https://www.bol.com/nl/nl...-6-inch/9300000128220294/

OLED 120hz 2.8K Pantone rated. Ik denk onverslaanbaar voor dit geld momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
Zeer goed advies. Performance, Scherm en andere dingen die ik zoek zijn spot on!
Nu deze nog krijgen in een Azerty uitvoering en dan is dit een instant buy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:01
Een dingetje om op te letten bij de Asus Vivobooks: alle geheugen bankjes zijn meestal vast gesoldeerd. Als je dat niet erg vindt prima natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
Uiteindelik is de keuze gevallen op: ASUS VivoBook Pro 16 OLED K6602ZC-N1107W (Azerty toetsenbord) en is het budget dus verhoogd met 300 euro. Nu nog kopen.

Echter snap ik het niet. Bij Asus spreken over een OLED scherm met 600 cd/m2 en in de titel van het model staat OLED. Maar op tweakers en de winkels spreken ze over een IPS paneel van 300cd/m2. Wat is het nu?

[ Voor 8% gewijzigd door sn33ky op 22-01-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

sn33ky schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:50:
Uiteindelik is de keuze gevallen op: ASUS VivoBook Pro 16 OLED K6602ZC-N1107W (Azerty toetsenbord) en is het budget dus verhoogd met 300 euro. Nu nog kopen.

Echter snap ik het niet. Bij Asus spreken over een OLED scherm met 600 cd/m2 en in de titel van het model staat OLED. Maar op tweakers en de winkels spreken ze over een IPS paneel van 300cd/m2. Wat is het nu?
Vrij eenvoudig:

Dit model KÁN uitgerust worden met een 3.2K OLED display. Het kan ook uitgevoerd worden met een 1920 IPS display. Degene die je in de pricewatch geselecteerd hebt heeft dat laatste. Die moet je dus duidelijk niet hebben. De titel is dan ook erg misleidend: De Vivobook-pro-16-OLED-K6602 heeft een IPS display....
Zie: https://www.asus.com/lapt...o-16-oled-k6602/techspec/

Het model met 3.2K OLED display kan ik in de Pricewatch niet terug vinden maar reken er maar op dat die een behoorlijk stuk duurder zal zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Croga op 22-01-2023 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:20
Croga schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:59:
[...]

Vrij eenvoudig:

Dit model KÁN uitgerust worden met een 3.2K OLED display. Het kan ook uitgevoerd worden met een 1920 IPS display. Degene die je in de pricewatch geselecteerd hebt heeft dat laatste. Die moet je dus duidelijk niet hebben. De titel is dan ook erg misleidend: De Vivobook-pro-16-OLED-K6602 heeft een IPS display....
Zie: https://www.asus.com/lapt...o-16-oled-k6602/techspec/

Het model met 3.2K OLED display kan ik in de Pricewatch niet terug vinden maar reken er maar op dat die een behoorlijk stuk duurder zal zijn.
In Nederland was het 2.8k 600 nits oled display een tijdje 879 euro. Het hoeft dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
Tja Azerty, in België vragen ze premium tegenover Nederland (Qwerty)
Kunnen toetsenborden nog makkelijk gewisseld worden?
Of niet aan beginnen tegenwoordig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sn33ky
We zijn uiteindelijk tot aankoop overgegaan en zeer tevreden over de uitvoering: ASUS VivoBook Pro 16 OLED K6602ZC-N1107W (Azerty toetsenbord)

Positief verrast over het scherm. In een winkel laten leveren zodat we konden vergelijken met andere schermen die ze op voorraad hadden. En deze blinkte uit tegenover de rest van laptops die ze tentoongesteld hadden. ook al is het geen oled. 120Hz 1920x1200 en 100% dekking DCI-P3 en een mat niet te reflecterend scherm is ook fijn. Maar geen HDR/500+ nits zoals de oled modellen.

Waar we minder tevreden over zijn:
- Scherm bezel is 100% zeker aluminium, maar twijfels over de rest van de behuizing dat is. Voelt toch plastic aan en toch wat flex op toetsenbord als je wat duwd. Maar twijfel. wel heel goed gefaked als het toch plastic is.
- 1 Extra klassieke USB poort was handig (3 totaal. nu 2). En1 USB-c aan de andere kant plaatsen zodat je er 1 aan iedere kant hebt was ook handig geweest.
- Toetsenbord icm met toetsenbordverlichting is matig. Zwarte toetsen was beter geweest. en licht schijnt teveel langs de zijkanten. Een mx key's van logitech doet dit 100 maal beter.
- Geheugen is niet uitbreidbaar. Want misschien later 16gb extra kan handig zijn.

Voor de rest een beest van een machine qua performance, is stil (kan je kiezen met profielen) en wordt niet te warm. Batterij houd het goed uit.

Zal kijken of ik een review kan plaatsen als we deze wat langer hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door sn33ky op 29-01-2023 17:51 ]

Pagina: 1