Toon posts:

Software ontwikkeling voor tieners

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-02 08:22
Allen,

Ik heb een zoontje van 14 die graag wil programmeren.
Het liefste wil hij games gaan programmeren, hij heeft al wat ervaring in scratch :) .
Echter, het is geen vereiste om verder te gaan in scratch.
Ik ben eigenlijk op zoek naar cursus waar hij spelenderwijs zichzelf verder kan ontwikkelen, maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.

Ik heb het volgende al gevonden:

https://coderdojo.nl/

https://codementum.com/

Heeft iemand anders hier nog ervaringen of tips?

Alvast bedankt,

Alle reacties

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
@maniac_1979 CoderDojo's zijn zeker leuk maar bij diegene waar ik vrijwilliger ben is de leeftijd toch wel iets lager gemiddeld 8-12 eigenlijk. Met 14 jaar zou je al aan iets volwasseners kunnen beginnen.

Ik weet wel dat wij bij Informatica op de middelbare school onze eerste game met GameMaker (https://gamemaker.io/en) maakte. Daar zit zowel een visuele drag en drop editor in als een scripting module. Dat is niet heel gecompliceerd en er zijn goede tutorials.

Maar ik zou misschien aanraden om maar meteen naar Unity3D te kijken bijvoorbeeld. Daar kan je namelijk "echt" in programmeren en daar heeft je zoon voor de rest van zijn leven iets aan, mocht hij daar aanleg voor hebben en programmeren echt zijn ding zijn natuurlijk. Ook voor Unity3D zijn er goede instapcursussen, wel vaak in het Engels dus dat kan een dingetje zijn, maar mijn ervaring is dat de huidige jeugd met 10 jaar al prima Engels kan.

Zo'n Coderdojo is dan wel weer prima om gelijkgestemden te ontmoeten en ook om vragen te stellen of problemen op te lossen waar hij zelf niet uitkomt bijvoorbeeld, het sociale aspect is ook belangrijk.

HD4Life @ Full-HD

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-02 08:22
Bedankt voor je reactie.
Ik had dat al een beetje verwacht van CoderDojo.

Ik ben inmiddels aan het kijken naar unity 3D, na overleg met hemzelf!
Helemaal leuk.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:33
maniac_1979 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:09:
Bedankt voor je reactie.
Ik had dat al een beetje verwacht van CoderDojo.

Ik ben inmiddels aan het kijken naar unity 3D, na overleg met hemzelf!
Helemaal leuk.
Op Udemy zitten best goede beginnerscursussen en die gaan vaak met dikke korting weg. Ik had er zelf één waarbij je in pakweg 50 video's van 20 minuten 7 verschillende games maakte.

Misschien eens leuk om naar te kijken.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee