Klopt, mij ook. Ik heb soms wel 12-20 pagina's aan WU op Pending Validation staan, en dan zakt hij opeens weer naar 9-10 ofzo. Komt heus wel goed.
Niet alle projecten hebben een quorum van 2 overigens, maar de meeste wel. Neem bijvoorbeeld OPN1. Soms hebben die WU's met een quorum van 1. Dat betekent dat hij, als je hem inlevert, meteen Valid wordt.
Het project (MCM, OPN, ARP etc) bepaalt wat het vereiste quorum is, niet WCG.
Dat is natuurlijk bedoeld om fraude met WU's tegen te gaan. Ik geloof dat het in een ver verleden wel eens gebeurd is dat iemand bergen met WU's inleverde, die achteraf vals bleken te zijn, puur voor de punten.
Door met een wingman te werken maakt men dit onmogelijk. Wijken de beide ingeleverde WU's namelijk af van elkaar, wordt hij niet Valid, maar Invalid (of Error), en telt hij niet mee. Invalid/Error hoeft overigens niet meteen (poging tot) fraude van iemand te betekenen, het komt ook wel eens voor met een 'normale' berekeningsfout. Zitten verder ook geen consequenties aan (behalve dat die WU niet meetelt verder).
Ik heb misschien 2-3 invalid/error WU's per maand (verspreid over 3 machines die >750 WU's per dag doen), dus het is maar minimaal.