Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddy67
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-06-2024
Hi,

Weet iemand of en hoe ik het gastennetwerk van een Fritzbox 7590 kan splitsen in 2.4 en een apart 5ghz netwerk?
Sommige modules in ons thuisnetwerk gaan zich namelijk raar gedragen als ze een gecombineerd netwerk zien.
Het hoofdnetwerk kan ik wel gewoon splitsen, maar daar wil ik uit veiligheidsredenen geen domotica spul in hebben.

Bij mijn voorgaande Experiabox V12 kon ik naast het hoofd- en het gastennetwerk nog een extra WiFi netwerk configureren. Mocht het niet gaan om het gastennetwerk in de Fritzbox te splitsen dan zou dit eveneens een optie zijn, maar ook die mogelijkheid heb ik nog niet gevonden.
...

De firmware van de Fritzbox is de latste nieuwe 7.50

Hopelijk weet iemand een oplossing

[ Voor 1% gewijzigd door caddy67 op 08-01-2023 20:34 . Reden: fout in tekst ]

Beste antwoord (via caddy67 op 11-01-2023 21:49)

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:58
Binnen het gastnetwerk is dat helaas niet mogelijk.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:58
Binnen het gastnetwerk is dat helaas niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddy67
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-06-2024
Niet wat ik wilde horen, maar wel wat ik verwachtte :)

Bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwsgroepen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
Zelfde probleem hier. Ook zoekende hoe twee verschillende namen aan de 2,4 en 5 Ghz gastnetwerk te geven.

Misschien ethernetpoort 4 instellen als gast en daar een aparte airportexpres 2,4 Ghz met een andere netwerk naam op aansluiten. Betekent helaas ook om voor dit netwerk dan weer repaeters te moeten gebruiken om het hele huis te bereiken. Niet bevordelijk voor de vrije wifi kanalen en niet bevordelijk voor de elektriciteit rekening (ook al is het maar een paar watt).

Mijn huidige oplossing is de 5 Ghz permanent uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Maar domotica spul in een gastennetwerk is niet echt handig want dan kan je ze niet bereiken vanuit je eigen netwerk. Betekend dat je alleen call home rommel die je via een server van de leverancier benadert kan gebruiken. Ik denk dat je dan beter je keuzes van domotica kan heroverwegen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:53
Ik weet niet of je echt een gastnetwerk wilt of dat een extra netwerk ook een oplossing is.
Wat ik gedaan heb is een van mijn repeaters niet in mesh gezet, en daar het 2.4 netwerk veranderd.

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Pagina: 1