Beste mensen,
Mijn 11 jaar oude desktop begint kuren te krijgen (i5-2500k, GTX 560), waardoor ik op zoek ben naar ets nieuws. Ik heb al wat gevonden, maar hoop dat jullie nog de laatste details kunnen invullen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het systeem als all-round systeem gebruiken. Hoofdzakelijk voor dagelijks gebruikt (browsen, thuiswerken, office), hier voldoet mijn huidige systeem overigens ook nog steeds voor.
Ik wil er in ieder geval weer een jaar of 10 mee vooruit kunnen, het is absoluut een pre als er over X jaar nog relatief eenvoudig het een en ander te upgraden valt.
Daarbij lijkt het me ook wel weer leuk om zo nu en dan wat games af te spelen (bijvoorbeeld Call of Duty), iets wat nu absoluut onmogelijk is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800-1000 euro, is overigens geen harde eis maar ik hoef ook geen high-end PC. Randapparatuur is reeds aanwezig, alhoewel ook mijn beeldschermen (Samsung PX2370) ook alweer 11 jaar oud zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In ieder geval graag de Samsung 860 EVO SSD 500GB, deze is misschien 2 jaar oud.
Ik heb ook nog een normale WD HDD. Die kan mee als het past, anders is het jammer.
Andere mogelijkheden waar ik graag jullie visie op krijg:
Behuizing: (Thermaltake VL8000 V3 Black Edition)
Voeding: Cooler Master Real Power M520 (ook 11 jaar oud, doet het nog prima maar is dat slim?)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de twee lijstjes onderaan de post.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb in ieder geval de volgende vragen waar jullie hopelijk mee kunnen helpen:
Ik heb 2 systemen samengesteld. Kan hier iets beter?
De optie met i5 is beter, maar is dat ook het prijsverschil waard?
Daarbij lees is ook het een en ander over firmware updates in combinatie met de i5? PC in elkaar zetten lukt me prima, maar dit klinkt wel weer ingewikkeld. Hoe zit dit precies?
Is de videokaart overkill voor het gebruik?
Wat is jullie advies qua hergebruik componenten? In de opties heb ik alsnog alle componenten meegenomen, dus hier is ook nog iets te besparen.
Wellicht nog advies over monitor? Ik weet eigenlijk zelf niet zo goed wat ik hiermee aan moet, houden of toch een groter/nieuwer model.
Bedankt alvast.
Optie 1:
Optie 2:
Mijn 11 jaar oude desktop begint kuren te krijgen (i5-2500k, GTX 560), waardoor ik op zoek ben naar ets nieuws. Ik heb al wat gevonden, maar hoop dat jullie nog de laatste details kunnen invullen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het systeem als all-round systeem gebruiken. Hoofdzakelijk voor dagelijks gebruikt (browsen, thuiswerken, office), hier voldoet mijn huidige systeem overigens ook nog steeds voor.
Ik wil er in ieder geval weer een jaar of 10 mee vooruit kunnen, het is absoluut een pre als er over X jaar nog relatief eenvoudig het een en ander te upgraden valt.
Daarbij lijkt het me ook wel weer leuk om zo nu en dan wat games af te spelen (bijvoorbeeld Call of Duty), iets wat nu absoluut onmogelijk is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800-1000 euro, is overigens geen harde eis maar ik hoef ook geen high-end PC. Randapparatuur is reeds aanwezig, alhoewel ook mijn beeldschermen (Samsung PX2370) ook alweer 11 jaar oud zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In ieder geval graag de Samsung 860 EVO SSD 500GB, deze is misschien 2 jaar oud.
Ik heb ook nog een normale WD HDD. Die kan mee als het past, anders is het jammer.
Andere mogelijkheden waar ik graag jullie visie op krijg:
Behuizing: (Thermaltake VL8000 V3 Black Edition)
Voeding: Cooler Master Real Power M520 (ook 11 jaar oud, doet het nog prima maar is dat slim?)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de twee lijstjes onderaan de post.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb in ieder geval de volgende vragen waar jullie hopelijk mee kunnen helpen:
Ik heb 2 systemen samengesteld. Kan hier iets beter?
De optie met i5 is beter, maar is dat ook het prijsverschil waard?
Daarbij lees is ook het een en ander over firmware updates in combinatie met de i5? PC in elkaar zetten lukt me prima, maar dit klinkt wel weer ingewikkeld. Hoe zit dit precies?
Is de videokaart overkill voor het gebruik?
Wat is jullie advies qua hergebruik componenten? In de opties heb ik alsnog alle componenten meegenomen, dus hier is ook nog iets te besparen.
Wellicht nog advies over monitor? Ik weet eigenlijk zelf niet zo goed wat ik hiermee aan moet, houden of toch een groter/nieuwer model.
Bedankt alvast.
Optie 1:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 149,- | € 149,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H | € 109,- | € 109,- |
1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 6650 XT OC Edition | € 349,90 | € 349,90 |
1 | Behuizingen | Sharkoon V1000 | € 63,94 | € 63,94 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 87,90 | € 87,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 600W | € 81,13 | € 81,13 |
1 | Solid state drives | Kingston NV2 1TB | € 55,42 | € 55,42 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 926,19 |
Optie 2:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13400F Boxed | € 235,- | € 235,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B660M DS3H DDR4 | € 113,99 | € 113,99 |
1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 6650 XT OC Edition | € 349,90 | € 349,90 |
1 | Behuizingen | Sharkoon V1000 | € 63,94 | € 63,94 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev.C | € 56,95 | € 56,95 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 87,90 | € 87,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 600W | € 81,13 | € 81,13 |
1 | Solid state drives | Kingston NV2 1TB | € 55,42 | € 55,42 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.044,23 |