Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -hopsa-
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09 16:39
Ik heb een Samsung LE37M8. Oud beestje, ik weet het.

Soms worden de kleuren niet goed weergegeven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjTEdAcqbIIvPrfVWSoOvKqSsHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGSEOiq8rzcQJjhGQnRdoxDM.jpg?f=fotoalbum_large

Input in deze foto van een ps4, maar hetzelfde gebeurt met de Ziggo decoder. Op verschillende hdmi poorten.
Als ik een transparant menu oproep zijn de kleuren achter het menu wel goed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgWk4ptnu-MJPuhPkEHfkay_0Jw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NjicNE8dKocHmKY75yg8wS8V.jpg?f=fotoalbum_large

Alle menus doorlopen, gereset en beeldverbeteraars aan/uit gezet. Geen effect.
Wat kan het zijn? Ik begrijp dat de levensverwachting al is overschreden, maar je weet nooit. Misschien is het een simpel probleem.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik denk dat het een defect is. Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat in dit soort televisies het signaal voor het televisiebeeld en het on-screen-display door aparte chips gegenereerd wordt en daarna door een derde chip gecombineerd wordt tot één signaal dat naar het paneel gaat.

Indien er iets mis aan de kant van de chip die het televisiebeeld verwerkt en de zaak aan de kant van de chip die het on-screen-display genereert nog goed werkt, dan krijg je dit soort effecten.

Wellicht is het nog de moeite de televisie even open te maken, de kabels los te halen en kijken of iets van corrosie slecht contact veroorzaakt. Een beetje contractspray in de connectoren spuiten kan dan helpen. Maar als dat het niet is denk ik niet dat het nog zin heeft om dit te gaan proberen te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:33
Heeft met een defecte T-Con board te maken, je zou kunnen kijken of je nog een tweedehands board kunt vinden voor een schappelijke prijs.

Met wat geluk kun je er dan weer een paar jaar mee vooruit er bestaat natuurlijk ook een reële kans dat je de levensduur maar marginaal verlengt. Wanneer je niet teveel eisend bent heb je al een redelijk fatsoenlijk tv vanaf 369 euro. Wil je meegaan met de tijd en een HDR capabele tv kopen zul je dit bedrag minimaal moeten verdubbelen.