Vraag

• -hopsa-
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:36
Ik heb een Samsung LE37M8. Oud beestje, ik weet het.

Soms worden de kleuren niet goed weergegeven:

Input in deze foto van een ps4, maar hetzelfde gebeurt met de Ziggo decoder. Op verschillende hdmi poorten.
Als ik een transparant menu oproep zijn de kleuren achter het menu wel goed:

Alle menus doorlopen, gereset en beeldverbeteraars aan/uit gezet. Geen effect.
Wat kan het zijn? Ik begrijp dat de levensverwachting al is overschreden, maar je weet nooit. Misschien is het een simpel probleem.

Alle reacties

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:51
Ik denk dat het een defect is. Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat in dit soort televisies het signaal voor het televisiebeeld en het on-screen-display door aparte chips gegenereerd wordt en daarna door een derde chip gecombineerd wordt tot één signaal dat naar het paneel gaat.

Indien er iets mis aan de kant van de chip die het televisiebeeld verwerkt en de zaak aan de kant van de chip die het on-screen-display genereert nog goed werkt, dan krijg je dit soort effecten.

Wellicht is het nog de moeite de televisie even open te maken, de kabels los te halen en kijken of iets van corrosie slecht contact veroorzaakt. Een beetje contractspray in de connectoren spuiten kan dan helpen. Maar als dat het niet is denk ik niet dat het nog zin heeft om dit te gaan proberen te repareren.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:27
Heeft met een defecte T-Con board te maken, je zou kunnen kijken of je nog een tweedehands board kunt vinden voor een schappelijke prijs.

Met wat geluk kun je er dan weer een paar jaar mee vooruit er bestaat natuurlijk ook een reële kans dat je de levensduur maar marginaal verlengt. Wanneer je niet teveel eisend bent heb je al een redelijk fatsoenlijk tv vanaf 369 euro. Wil je meegaan met de tijd en een HDR capabele tv kopen zul je dit bedrag minimaal moeten verdubbelen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee