Hoi,
Het ziet er naar uit dat ik toe ben aan een nieuw pc en kan wel wat advies gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op 1080p of zelfs lagere resoluties, maar op een 240hz scherm.
Ik heb geen specifiek software in het hoofd, maar als ik ooit weer besluit te streamen is een Nvidia kaart wel handig ivm nvenc.
Speel voornamelijk fps games.
Misschien in de toekomst beetje videobewerken, voorlopig voornamelijk gamen, films, muziek.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb het lieft dat ik onder de €2000,- blijf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een hdd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede cpu, omdat de spellen die ik normaliter speel, nogal cpu heavy zijn, zoals csgo.
Een redelijke videokaart, gezien mijn oude gtx 780 onlangs zijn laatste adem uitblies.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat naar een nvidia videokaart ivm de nvenc encoder.
Intel cpu vanwege de snelheid, en omdat ik intel gewend ben. Heb een amd laptop met alleen maar problemen.
Beetje zuinig systeem tijdens gamen zou fijn zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn oude pc met i5 4670k had zoveel last van input lag en fps drops, ik wil vanzelfsprekend dat niet meer hebben (voor zover dat mogelijk is).
Wil overigens een moederbord met redelijke goede geluidskwaliteit, met het liefst alc 1200 of hoger.
Ga je overklokken?
Ik lees dat anno 2023 niet veel prestatiewinst meer valt te behalen uit overklokken? Zou fijn zijn als ik de temps en verbriuik wat lager kan krijgen met dezelfde performance of beter.
Wat verwacht je van ons?
Kan ik door een andere samenstelling veel besparen met amper verschil in gameprestaties?
Zou de geheugen die ik heb gekozen, wel passen onder de noctua? Of kan ik beter een low profile nemen?
Overigens ben ik nog niet zeker van de pc kast, ik heb liever een kast meer ruimte voor meerdere harddisks, en 1 die stil is, maar de Define R 7 kost zo veel tegenwoordig.
Alle input is welkom.
Het ziet er naar uit dat ik toe ben aan een nieuw pc en kan wel wat advies gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op 1080p of zelfs lagere resoluties, maar op een 240hz scherm.
Ik heb geen specifiek software in het hoofd, maar als ik ooit weer besluit te streamen is een Nvidia kaart wel handig ivm nvenc.
Speel voornamelijk fps games.
Misschien in de toekomst beetje videobewerken, voorlopig voornamelijk gamen, films, muziek.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb het lieft dat ik onder de €2000,- blijf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een hdd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede cpu, omdat de spellen die ik normaliter speel, nogal cpu heavy zijn, zoals csgo.
Een redelijke videokaart, gezien mijn oude gtx 780 onlangs zijn laatste adem uitblies.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat naar een nvidia videokaart ivm de nvenc encoder.
Intel cpu vanwege de snelheid, en omdat ik intel gewend ben. Heb een amd laptop met alleen maar problemen.
Beetje zuinig systeem tijdens gamen zou fijn zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn oude pc met i5 4670k had zoveel last van input lag en fps drops, ik wil vanzelfsprekend dat niet meer hebben (voor zover dat mogelijk is).
Wil overigens een moederbord met redelijke goede geluidskwaliteit, met het liefst alc 1200 of hoger.
Ga je overklokken?
Ik lees dat anno 2023 niet veel prestatiewinst meer valt te behalen uit overklokken? Zou fijn zijn als ik de temps en verbriuik wat lager kan krijgen met dezelfde performance of beter.
Wat verwacht je van ons?
Kan ik door een andere samenstelling veel besparen met amper verschil in gameprestaties?
Zou de geheugen die ik heb gekozen, wel passen onder de noctua? Of kan ik beter een low profile nemen?
Overigens ben ik nog niet zeker van de pc kast, ik heb liever een kast meer ruimte voor meerdere harddisks, en 1 die stil is, maar de Define R 7 kost zo veel tegenwoordig.
Alle input is welkom.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 365,81 | € 365,81 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 (rev. 1.0) | € 239,- | € 239,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G (rev. 2.0, LHR) | € 639,- | € 639,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Wit | € 107,90 | € 107,90 |
1 | Monitoren | BenQ Zowie XL2540K Zwart | € 299,- | € 299,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 98,72 | € 98,72 |
1 | Voedingen | NZXT C850 Gold v2 | € 119,- | € 119,- |
1 | Solid state drives | WD Black SN850X (zonder heatsink) 1TB | € 104,90 | € 104,90 |
Totaal | € 2.083,23 |