Toon posts:

Extreem budget(400-500) gaming pc voor mijn nichtje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• MennoStone
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-01 22:28
Voor mijn nichtje ben ik op zoek naar een systeem wat binnen het budget van haar 400 euro ligt en eventueel een bijdrage van mijzelf als kado.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ze wil hem eigenlijk alleen voor gamen gebruiken en heel misschien wat school werk. Qua games speelt ze Apex, Valorant en soort gelijke. Uiteraard niet het doel om op hoge details te spelen, maar in ieder geval speelbare FPS.

Wat mag het systeem gaan kosten?
400 euro is haar budget, nu wil ik best wat bijleggen als bijdrage voor haar verjaardag.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor en randapparatuur zijn aanwezig, dus alleen de pc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Puur de basic, wel is het belangrijk dat er een wifi dongle bij zit of dat in het moederbord zit. Geen internet kabel aanwezig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
geen speciale eisen

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Zelf weinig ervaring, helemaal binnen deze prijsrange. De prebuilds zijn of allemaal het zelfde voor dit budget of via aparte/vage sites. Ik zou het heel fijn vinden als iemand hier tips over heeft.

Alle reacties

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:48
Meeste bang for buck krijg je tweedehands.

Er staan aardig wat systemen te koop categorie: PC's

Sommige worden zelf geadverteerd als Game PC.

Waar ik op zou letten.
Ouderdom van de hardware.
Welke CPU zit erin.
Bijvoorbeeld geen GT 750, GT 1030 etc.

Met dit budget is een nieuwe losse GPU geen optie.

Als alles nieuw moet zijn dan is een systeem op basis van een recente Ryzen APU een goed begin.

Denk dat zoiets leuk kan zijn:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600G Boxed€ 129,-€ 129,-
1NetwerkadaptersShuttle WLN-M€ 31,-€ 31,-
1BarebonesASRock DeskMini X300€ 164,45€ 164,45
1Geheugen internCrucial CT2K8G4SFRA32A€ 45,15€ 45,15
1Solid state drivesKingston NV2 500GB€ 34,52€ 34,52
Totaal€ 404,12

Nadeel hiervan is dat omdat dit op basis van een barebone is niet goed te upgraden is.

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:55
Lastig, ik zou in deze prijsklasse tweedehands gaan kijken op vraag en aanbod naar een goedkoop game pc van een betrouwbare tweaker.
bijvoorbeeld: v&a aangeboden: Game pc Ryzen 5 1600 + GTX 1070

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:04
Deze game PC met 3600 en 1660S voor €400 is qua specificaties wel interessant. Eventueel nog een goedkope kast erbij kopen want deze is wel beschadigd.

[Voor 4% gewijzigd door Boris1986 op 08-01-2023 17:07]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee