Shelly 1 in groepenkast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keroner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-06 14:12
Ik heb vanuit mijn groepenkast een aparte groep voor de audio/video in de woonkamer. Dit is 3x2,5mm wat direct achter het televisiemeubel uitkomt. Hier zit deze groep op 5 inbouw wcd's
Op deze groep zit het volgende aangesloten,
- Sony 65" LCD
- nVidia Shield pro
- Denon X2600h
- Nintendo Wii-U
- Nintendo Switch
- TP Link 5 ports switch
- Marantz CD speler

Dit heeft bij elkaar waarschijnlijk aardig wat sluipverbruik, dus ik wil deze groep tussen bepaalde tijden graag uitzetten. Iedere keer de meterkast openen en de groep uitzetten is anno 2023 geen optie natuurlijk ;) dus ik wil dit met een Shelly doen.

Mijn idee is om de Shelly via een din module in de groepenkast boven de desbetreffende groep te plaatsen. De groep dan via de Shelly te laten lopen en vervolgens de Shelly met een tijdschema op bepaalde momenten de boel te onderbreken.
Is dit een optie of zijn er andere praktische manieren om het sluipverbruik terug te brengen?
Alvast bedankt mensen!!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 15:02
Volg de normen (Shelly moet dacht ik vast gemonteerd zijn), maar dit zou moeten werken.
Een master-slave stopcontact kan ook handig zijn, de TV als master zodat als TV uit is de rest zonder spanning valt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-06 16:20

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Je zegt 'waarschijnlijk'.
Heb je al eens gemeten wat het daadwerkelijke sluipverbruik is?
Zet dit weg tegen de kosten die je gaat maken om die groep uit te schakelen. Dan kom je er misschien achter dat het de moeite niet waard is.
Zéker als je ook nog zonnepanelen hebt en op jaarbasis meer opwekt dan verbruikt.

En dan komt daar ook nog bij dat het 'hard' uitzetten van je apparaten op die manier ook niet echt fijn is voor deze apparatuur.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

keroner schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:29:
Is dit een optie of zijn er andere praktische manieren om het sluipverbruik terug te brengen?
Alvast bedankt mensen!!!!
Ik heb een harmony remote die een philips hue stekker meeschakelt met het aan en uitzetten van mn multimedia installatie. Dat vind ik het meest relaxed werken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:38

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zijn de inbouw-wcd's niet doorgelust? Dan zou je een Shelly kunnen plaatsen achter de eerste wcd. Maar krap zal het vast wel worden :)

Als je geen ruimte meer hebt in de installatiekast, kun je er een mini-installatiekast bij plaatsen voor een Shelly Pro.

Afbeeldingslocatie: https://www.elektramat.nl/media/catalog/product/2/8/2850010502-jpg-515Wx515H-jpg.jpg

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

keroner schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:29:
- Sony 65" LCD
- nVidia Shield pro
- Denon X2600h
- Nintendo Wii-U
- Nintendo Switch
- TP Link 5 ports switch
- Marantz CD speler
Dus naast dat je deze meuk 24x7 aan hebt ga je nog een extra device er tussen plaatsen ? dat klinkt erg logisch, daarmee kan je ook niet individueel aan/uit zetten

Denk dat je de volgende zaken moet doen
- scherm helderheid van je sony met 50% terugschroeven (eigen smaak)

De rest op een individuele aan/uit stekker (smartplugs kunnen zichzelf vastlassen vandaar niet direct een advies)
je gebruikt niet alles tegelijk, en leer jezelf gewoon aan voordat je naar je nest gaat /klaar ermee bent het echt uit te zetten.

5 watt p/j = ~ 43kwh per jaar volgens https://www.energievergelijk.nl/stroomverbruik

Wil je energie zuinig(er) zijn dan heeft het veel meer nut om de koeling van die dingen regelmatig te reinigen, ook bij je koelkast/vriezer enzv .. zal zelden schaden.

[ Voor 15% gewijzigd door vso op 09-01-2023 11:37 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 15:34
vso schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:30:
[...]

Dus naast dat je deze meuk 24x7 aan hebt ga je nog een extra device er tussen plaatsen ? dat klinkt erg logisch, daarmee kan je ook niet individueel aan/uit zetten

Denk dat je de volgende zaken moet doen
- scherm helderheid van je sony met 50% terugschroeven (eigen smaak)

De rest op een individuele aan/uit stekker (smartplugs kunnen zichzelf vastlassen vandaar niet direct een advies)
je gebruikt niet alles tegelijk, en leer gewoon voordat je naar je nest gaat /klaar ermee bent het echt uit te zetten.
Een Shelly verbruikt minder dan 1 watt. Dus je strenge vaderlijke advies is nogal overtrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

10,- uitgeven p/j + aanschaf versus een veelvouder ervan (met of zonder aanschaf) besparen lijkt me een no-brainer.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 15:34
vso schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:43:
[...]

10,- uitgeven p/j + aanschaf versus een veelvouder ervan (met of zonder aanschaf) besparen lijkt me een no-brainer.
Gelukkig is dit topic ook niet om jou aan een slimme schakelaar te helpen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 16:13
Om maar een alternatief idee aan te dragen:

Als alles door 1 punt heen loopt kunt je ook gewoon een simpele schakelaar toevoegen, iets als dit:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bouwmaat.nl/Product/Front/150914/14f90a66-6e3b-4fad-a29f-b1e6efba7af9.jpg?w=300&h=300

Je aankomende fase draad stop je in de schakelaar, en vanuit daar gaat ie weer verder naar alles daarna. Geen sluipverbruik, geen gedoe, gemaakt om te schakelen, past i.p.v. elk 'gewoon' stopcontact... Je moet enkel een beetje mazzel hebben dat je bij de eerste in de rij kunt.

[ Voor 12% gewijzigd door Martijn.C.V op 09-01-2023 12:44 ]

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:03
Thijsmans schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:24:
Zijn de inbouw-wcd's niet doorgelust? Dan zou je een Shelly kunnen plaatsen achter de eerste wcd. Maar krap zal het vast wel worden :)

Als je geen ruimte meer hebt in de installatiekast, kun je er een mini-installatiekast bij plaatsen voor een Shelly Pro.

[Afbeelding]
Als je de Pro 1 PM neemt, kun je de automaat volgens mij 1 op 1 vervangen. De PM heeft nl. beveiliging ingebouwd:

"Overpower and overvoltage protection of the load"

https://www.shelly.cloud/en/products/shop/shelly-pro-1pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Leuk project! Ik zou zelf die Shelly in de groepenkast doen, en daar ook schakelen. Heb je alle componenten bij elkaar.

En je kan eens kijken hoeveel stroom het nu verbruikt. Ik heb ook een aantal apparaten die op de lijst in de TS staan, sommige verbruiken vrij weinig, maar mn airco's trekken in standby echt veel stroom. Dus daar schakel ik de stroom uit als ik het niet nodig heb. Ik gebruik zelf smart stekkers, zodat ik bij alle devices individueel het stroomverbruik kan meten en kan in/uit schakelen, of met timers werken.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ik zat hetzelfde met mijn studeerkamer: monitor, printer, dockingstation, lamp met usb port, laptop, computer, switch. Pakt alles bij elkaar stiekem ook aardig wat (nooit gemeten, maar zal al snel boven de 10W per uur zijn).

Uiteindelijk heb ik gewoon een stekkerblok met een schakelaar geplaatst die ik aan het einde van de dag uitzet. FF dat stekkerblok opgehangen aan de muur zodat ik er makkelijk bij kan (wel grotendeels achter mijn monitor zodat het uit het zicht is).

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keroner
Hoop meningen en ideeen zo te zien ;)

Even ter aanvulling op mijn openingspost (zal dit ook in m'n OP meenemen).

Het schema voor uitschakelen zal waarschijnlijk alleen s'nachts zijn van 00:00 tot 08:00. Dus tijdens gebruikuren geen hinder.
De vermelde apparaten staan dus op één groep. Verder staat er niets op deze groep.
De 5 wcd's zijn inderdaad doorgelust van links naar rechts.
De shelly zou achter de eerste wcd kunnen, maar ik heb de ruimte in de groepenkast. Een DIN klem voor een Shelly kost 4 euro.

Ik heb nog een aantal Shelly 1 en een Shelly 1pm liggen. Ooit voor een leuk prijsje aangeschaft voor dit soort projecten.
Als ik de Shelly 1pm hiervoor ga gebruiken weet ik ook precies wat het sluipverbuik is. Dus "eerst meten" heeft geen zin omdat de installatie dan toch al gebouwd is.

Stel het sluipverbruik van de apparaten is 7 watt (alles 1 wat, maar denk dat het aanzienlijk meer is) dan is de besparing 7 watt -/- 1 watt van de Shelly, dus 6 watt. 6x8x365x=17,5Kwh. Met de huidige Kwh prijs is de investering dus in 1 jaar terugverdiend.
Tuurlijk is dit peanuts, maar is optimalisren niet iets wat Tweakers nu eenmaal doen en leuk vinden?? Ik heb nog zo'n opstelling in een multimedia-ruimte en nog een werkkamer met 2 pc's, printer, docking station, etc....

Stel dat 3 a 4 Shellys hiermee 25 watt sluipverbruik opheffen (25x8x365=73Kwh) lijkt het mij de investering (+ hobby) wel waard. Hoe een ander hier over denkt mag hij/zij natuurlijk helemaal zelf weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keroner
hpmkruit schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:49:
[...]

Als je de Pro 1 PM neemt, kun je de automaat volgens mij 1 op 1 vervangen. De PM heeft nl. beveiliging ingebouwd:

Hier heb ik ook even naar zitten kijken, maar kom er niet uit of de pro nog achter een aparte aardlek moet. Zou natuurlijk wel de mooiste (maar niet de goedkoopste ;)) oplossing zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:10

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

t14wo schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:37:
Een Shelly verbruikt minder dan 1 watt. Dus je strenge vaderlijke advies is nogal overtrokken.
Ik lees van de din compatible schakelaars alleen "Device power consumption < 3 W"
Logischerwijs had er dan < 1 W moeten staan ?

Ik ben er ook ooit ingedoken maar met het sluipverbruik van ~4 Watt voor all mijn AV apparatuur (nintendo switch, nintendo wiiu, tv, ethernet switch, ziggo next, usb laders) heb ik de moeite niet genomen. Daarnaast ook ongemakken zoals het niet meer werken van 'screen maintenance' voor mijn OLED TV en het niet opladen van mijn nintendo switch was het mij al helemaal niet waard. Daarnaast moet je ook niet vergeten dat het alleen werkt voor de momenten dat je je apparatuur NIET gebruikt dus van 24x7 besparing is hoe dan ook geen spraken.
keroner schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:41:
Hier heb ik ook even naar zitten kijken, maar kom er niet uit of de pro nog achter een aparte aardlek moet.
Ja, de pro is niet een aardlekautomaat (installatieautomaat en een aardlekschakelaar in één) maar sterker nog, ik kan nergens vinden dat de 'Overload protection' geschikt is als installatie automaat, het lijkt er eerder op dat dit een interne eenmalige beveiliging is en deze nog steeds achter een installatie automaat geplaatst moet worden (hij neemt immers zelf ook stroom af).

[ Voor 25% gewijzigd door DukeBox op 09-01-2023 13:47 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:38

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

hpmkruit schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:49:
[...]

Volgens deze link kunnen Shelly's niet de functie van zekering/automaat waarnemen; een Shelly hoort achter een automaat te hangen (zodat kortsluiting niet ook de Shelly frituurt).

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
BK >>> SH

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 00:07

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Thijsmans schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:48:
[...]

Volgens deze link kunnen Shelly's niet de functie van zekering/automaat waarnemen; een Shelly hoort achter een automaat te hangen (zodat kortsluiting niet ook de Shelly frituurt).
Klopt, is gewoon een softwarematige instelling die elke Shelly heeft om het relais uit te schakelen boven een bepaalde waarde. Maar dat is geen enkele vervanging voor een automaat :)

@keroner zelf heb ik de zaken in mijn tv-meubel wel opgesplitst, i.p.v. alles tegelijk aan of uit te schakelen. Als ik bijvoorbeeld alleen muziek luister krijgt de Denon-receiver stroom, maar staan de adapters van de Chromecast/led-verlichting achter tv/game-pc uit. Daar gebruik ik een LELLKI stekkerblok met los schakelbare uitgangen voor, maar die is wel Zigbee.

Overigens is de Denon (in mijn geval een X1600H) de grootste slurper, die doet in stand-by 6W (met wifi-verbinding aan om te checken of er via Spotify muziek gespeeld moet worden), dus erg de moeite waard om die echt uit te zetten :)

[ Voor 36% gewijzigd door Gizz op 09-01-2023 14:21 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs22
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-02-2023
Dat is veel geld uitgeven om wat geld te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-06 10:50

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Mathijs22 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:01:
gelukkig gaat zo iets wel een tijd mee en kan je dat gewoon terug verdienen als het sluip verbruik echt hoog is.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs22
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-02-2023
Inderdaad, maar het blijft veel geld om weinig geld te besparen, maakt die paar euro per jaar financieel nu echt uit? Voor het milieu lijkt het me allemaal ook niet erg zinvol want het machientje moet gemaakt worden, vervoert, verkocht, weer vervoert worden en sipt ook wat stroom etc. (ik kom overigens niet op de 1 watt maar op 3 watt)

Mijn huis hangt vol met Shelly's en die besparen vast allemaal wel wat stroom, maar ik weet ook heel zeker dat ik er vrijwel niet op ga terugverdienen. Het is gewoon deel van mijn hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Mathijs22 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:21:
Inderdaad, maar het blijft veel geld om weinig geld te besparen, maakt die paar euro per jaar financieel nu echt uit? Voor het milieu lijkt het me allemaal ook niet erg zinvol want het machientje moet gemaakt worden, vervoert, verkocht, weer vervoert worden en sipt ook wat stroom etc. (ik kom overigens niet op de 1 watt maar op 3 watt)

Mijn huis hangt vol met Shelly's en die besparen vast allemaal wel wat stroom, maar ik weet ook heel zeker dat ik er vrijwel niet op ga terugverdienen. Het is gewoon deel van mijn hobby.
zal er idd aanliggen, mijn versterker (oudje(jaren70)) gebruikt zodanig veel dat dit wel echt helpt _O- . verder natuurlijk echt niks mis met automatiseren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 00:07

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mathijs22 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:21:
Inderdaad, maar het blijft veel geld om weinig geld te besparen,
Hoe bedoel je dit precies? Want de TS heeft die Shelly's al lang in huis. Het kost nu dus alleen maar geld om ze niet te gebruiken :P

Het zou me niets verbazen als al die apparaten bij elkaar minimaal 10W sluipverbruik hebben (vooral die Denon is verdacht, zie mijn vorige post). Stel dat je 20 uur per dag de boel uit kan schakelen, dan scheelt dat je 73kWh per jaar, oftewel bijna €30 bij de bedragen van het prijsplafond dat vooralsnog alleen dit jaar geldt. Dus binnen een halfjaar heb je de aankoop van een Shelly 1 (€15) terugverdiend.

En nogmaals, de TS heeft die dingen toch al liggen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die netwerkswitch uit zetten gaat ook helpen. Die shelly heb je in << een jaar terugverdiend.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-05 13:57
Ik heb zo'n zelfde soort oplossing gemaakt met een shelly plug welke ik had liggen. Hierachter zit de stekkerdoos met alle apparatuur van mijn tv-meubel.

Als je nu de kans hebt dit netjes in de groepenkast te doen, zou ik dat ook meteen doen. Lijkt me in deze situatie een mooiere oplossing dan 7 smart plugs er achter stoppen om de apparaten individueel te schakelen.

Enige wat ik anders heb gedaan dan een tijd schema is de boel automatisch uitzetten zodra het stroomverbruik voor 20 minuten onder 20 watt zit. Dit is voor onze situatie een mooie oplossing waarmee het zwikkie vaker uit staat. Nu moet je alleen op je telefoon het meubel inschakelen. (of roepen naar de google home) Hier kan ooit nog een andere oplossing voor komen op basis van aanwezigheid o.i.d. maar dat kan later nog wel, omdat het leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus2000
  • Laatst online: 01-05 11:18
vraagje: als je alles uitschakeld en "later" weer inschakeld en je wil TV kijken Moet dat TV kastje eerst weer oplijnen. Ik heb KPN en vind dat wel erg vervelend als ik "spontaan" de TV aan wil zetten........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:03
[...]

Heb de installatie handleiding opgezocht en hier staat dat je de Shelly inderdaad achter de "circuit breaker" moet installeren.
https://media.home2link.n...multilanguage_v06_web.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keroner
Gizz schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:29:
[...]En nogmaals, de TS heeft die dingen toch al liggen :)
Heb zelfs nog een Shelly 1pm liggen, dus dat maakt het de klus sowieso wel waard omdat we dan een groep hebben die we kunnen meten.
Los daarvan. Het is ook hobby. Begrijp nooit als iemand hier op Tweakers zich hierover moet verantwoorden ;)
JvS schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:17:
Die netwerkswitch uit zetten gaat ook helpen. Die shelly heb je in << een jaar terugverdiend.
Even opgezocht, die gebruikt idd een kleine 3 watt. Is nog het meest van de apparaten die er staan... 8)7
Andere apparaten ook even opgezocht en kom volgens de papieren tussen de 8 en 9 watt uit. Hoewel ik er idd niet rijk van word hoeft er in ieder geval geen geld bij :)
Hogu schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:17:
Enige wat ik anders heb gedaan dan een tijd schema is de boel automatisch uitzetten zodra het stroomverbruik voor 20 minuten onder 20 watt zit.
Dit zijn idd leuke dingen om toe te passen. Zit te denken om dan 's nachts, maar ook via mijn alarm te schakelen (weer via HASS). Dus alarm er op = Shelly(s) onderbroken. Ben nu op dreef, ga gelijk kijken of ik de andere 6 Shelly's die ik nog heb liggen ook in mijn groepenkast kan plaatsen :)
postbus2000 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:27:
vraagje: als je alles uitschakeld en "later" weer inschakeld en je wil TV kijken Moet dat TV kastje eerst weer oplijnen. Ik heb KPN en vind dat wel erg vervelend als ik "spontaan" de TV aan wil zetten........
Ik heb gelukkig geen tv provider kastje, maar en cam kaart. Moet je wel gelijk geven, want een Android tv is ook niet in 10 sec. opgestart. Daarom ga ik zoals hierboven beschreven waarschijnlijk met schema's werken.
[...]

Is wel een gemiste kans voor een mooie installatie. Installatie automaten vervangen voor Shelly pro's zou een mooi resultaat op kunnen leveren, maar vind het nu ook echt wel veel geld voor een veredelde Shelly 1.
Mathijs22 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:01:
En dat is dus een hobby die zichzelf uiteindelijk nog terugverdiend ook ;)
Ik wil je niet beledigen, maar ik begrijp niet dat hier op Tweakers leuke projecten als onnuttig worden afgeschreven. Zonder de hobby/project/tweak neiging had deze site toch helemaal niet bestaan?

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie tips en tricks. Motiveert mij om hier een leuk project van te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 10:22
Lsc stopcontact switsch van de action. Kost een 10tje, max 3600watt. Timerplanning in de app instellen of via een routine in Google Home. Hier in huis op een aantal plekken in gebruik en snachts gaat alles uit, en volgens mijn leefschema bepaalde zaken weer aan. Als ik sochtends mijn alarm uitzet gaat het koffieapparaat aan, en is de koffie vers als ik naar beneden ga. Of uiteraard te schakelen via hey google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

mcsluis schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:17:
Lsc stopcontact switsch van de action. Kost een 10tje, max 3600watt. Timerplanning in de app instellen of via een routine in Google Home. Hier in huis op een aantal plekken in gebruik en snachts gaat alles uit, en volgens mijn leefschema bepaalde zaken weer aan. Als ik sochtends mijn alarm uitzet gaat het koffieapparaat aan, en is de koffie vers als ik naar beneden ga. Of uiteraard te schakelen via hey google.
is dat niet een tuya product? want anders kan je die via tuya local draaien in HASS, beter dan die apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

postbus2000 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:27:
* Raven kijkt naar zijn OpenPLI ontvanger die zichzelf naast automatisch uitschakelen ook uit zichzelf kan aanzetten
Hier gaat ie 's ochtends vroeg automatisch op basis van tijdstip weer aan (en laat op de avond uit), dan hoeven we niet te wachten ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-06 09:41
Om je een idee te geven wat het sluip verbruik kan zijn. Ik heb achter een Powerplug hangen:

- 77 inch OLED tv
- Sonos Arc
- Xbox Series X in zuinigste stand
- AppleTV
- Wat opladers
- Nuc uitgeschakeld

En het huidige verbruik nu en vannacht met niks aan is 6 watt

Sinds vannacht 0uur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vagWYVxYhnX7yMn3nxq2OjaIvsc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VesBXLe8NbGg1acxbzSkoU55.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door robbinonline op 10-01-2023 08:42 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Pagina: 1