• GTX404
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-01 22:02
Ik heb afgelopen donderdag de XT8 Zenwifi duo pack mogen ontvangen. Dit is een vervanging omdat de vorige een probleem leek te hebben met de LAN1 poort die op elk device op max 100mbps vast zat.

Nou heb ik dat probleem niet meer met deze nieuwe units; alles werkte prima out of the box. Ik heb Gigabit van Ziggo thuis en ook bij de speedtest op ethernet kreeg ik toen mooi 900+ mbps. Kwam met firmware 46061; update gedaan naar 22068 wat toen ook gewoon netjes werkte.

Nou zijn mijn snelheden opeens fors gehalveerd. Ik krijg op elk device met ethernet (wifi trouwens ook gedaald naar rond de 300) ongeveer 400mbps. Ik heb 2 nodes, eentje functioneert als router en hangt aan de Ziggo modem die in bridge mode staat. De andere staat aan de andere kant van de woning in de werkkamer; ook via ethernet verbonden.

Inmiddels teruggegaan naar 46061, daarna merlin firmware geprobeerd (RT-AX95Q_388.1_0-gnuton0_beta3_puresqubi)

Maakt niet uit wat ik probeer; Desktop direct aan router in de werkkamer waarbij ik de node even uit de loop had gehaald deed ook niets. De Nvidia Shield die aan de router is verbonden in de woonkamer krijgt ook hetzelfde resultaat.

Grappige is dat als ik de speedtest doe op de config pagina van de router zelf, dus direct router->internet dan krijgt hij wel netjes 900 mbps.

Lijkt erop dat er iets in de main router is veranderd wat ik niet zelf kan terugzetten. Als ik een factory reset doe zou het kunnen werken maar dan nog bestaat de kans dat hij zichzelf weer inde trage modus zet. Lijkt me dus handig om te weten wat er fout gaat.

Eventuele aanraders voor andere routers/APs zijn welkom; dan stuur ik deze terug. Het enige wat ik wil is goed en stabiel bereik voor de WiFi; moet een beetje snel blijven aangezien alles behalve 2 devices WiFi gebruiken.

Ik doe ook aan lokaal gamestreamen van desktop die aan de 2e node / AP hangt naar de Shield in de woonkamer. Wil dus eigenlijk een stabiele setup tijdens gamestreamen wat overigens wel prima werkte op deze XT8. Geen idee of met dit probleem ook gamestreamen is aangetast aangezien ik dat nog niet heb getest.

Alle tips zijn welkom, ik ben er zelf wel klaar mee!

[Voor 12% gewijzigd door GTX404 op 08-01-2023 15:12]

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Gainward GeForce RTX 4090 Phantom | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black

• GTX404
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-01 22:02
QoS lijkt het probleem te zijn. Geen idee waarom het uberhaupt aan stond.. Heb ook manuele QoS geprobeerd en 1000 als limiet opgegegeven voor de desktop, daarmee kreeg ik 200mbps!?

Uitgezet en 900. Vreemde feature. Is dat iets wat met loop van de tijd zichzelf verbetert?

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Gainward GeForce RTX 4090 Phantom | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee