• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 21:33
Ok, ik wil (zoals waarschijnlijk veel anderen) ook nog een keer een leuk PDAtje hebbe. NU vraag ik dus aan alle tweakertjes met een PDA hiero, welke nou het beste of juist het slechtste is.. en waarom je bijv geen kleuren display zou moeten nemen terwijl het wel cool is..

want hebbie aan zo'n Palm M100 nou helemaal NIX? of is et toch veel, voor weinig geld? of kan je beter een cassiopea hebbe?

Verwijderd

daar gaan we weer..

gebruik search of zow..

pda keuze is heel persoonlijk..

• Insano
keb search gebruikt heeh, maar het gaat mij gewoon om de meningen van mensen met een palm. wat ze van hun type vinden.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Floor-is

5.2

Ik heb een Vx en zou denk denk ik mijn PDA wat meer gebruiken als ik een Ipaq had met kleurtjes :)

Bericht hierboven

• Insano
whehe, keeh maar waarom heb jij een VX gekocht?

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik heb een V8 (V geupgrade naar Vx) en gebruik hem dagelijks. Ik snap ook niet dat iemand z'n PDA meer zou gebruiken 'omdat ie kleurtjes heeft', maar goed...

Je hebt nou eenmaal van die patsertjes he ;) >:)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

heeft niets met patsen te maken..

ik had wat meer te besteden.. en ik wou wat meer.. vandaar..

simpel zat.

Verwijderd

Ik denk dat je eerst even moet kijken wat je precies zelf wil en dan bedoel ik welk os je op je pda wilt hebben.

Wil je mp3tjes af kunnen spelen = pocketpc
wil je alleen wat memotjes schrijven = pocketpc/epoc/palm
wil je geavanceerde wereldkaart = epoc
wil je veel gratis = palm (denk ik)
wil je kleur = pocketpc/palm/(epoc) (de psion serie 7 heeft kleur maar is net een laptop, de laptop van m'n vader is kleiner)

zo moet je het eerst ff bekijken en dan verder kijken welke palm/psion(epoc)/pocketpc je wilt hebben precies..

Eerst globaal kijken

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
heb een m105 gebruik hem dagelijks voor op school, in de eerste week ding volgepropt met spelletjes en andere zut en na een crash heb ik het er allemaal niet meer opgezet, zelf zou nu voor een m100 gaan lekker plain en simpel. Want ik hebzelf alleen de agenda nodig

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Ik heb een Ipaq en ik speel er Doom op. Ik heb em gekocht omdat het de snelste was met een 205 MHz ARM processor en ik moet zeggen dat DivXjes er ook leuk op draaien. voor de rest heeft ie alles wat een PDA moet hebben. De tekentjes op de toetsen komen we wel af bij intensief gebruik, dat is jammer.

Gewoon een erg dure gameboy voor me dus. Kopen iemand? :)

• Insano
aha, nou ik denk dan dat mn keuze naar palm zal gaan.. maar effe nog een offtopic vraagje..

is palm.com bij jullie ook zo sloom? want ik vind het lang duren (voor mn adsl 1024 connectietje)

• Acolyte57

Acolyte57

Op donderdag 30 augustus 2001 19:11 schreef cyberjoy het volgende:
heeft niets met patsen te maken..
Had het ook niet over jou. Lees eventjes omhoog :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 16:30

koornee

3!

wil je de kleinste, en de meest simpele: REX 6000.

das een heel makkelijk dingetje en de groote van een creditcard. je kunt er memo's, contacts, calendar, calc, enzo meedoen. is niet in kjleur ofzo. maar als je een simpel dingetje wil.

en nog niet eens duur ook. iets van fl 325,-

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 01:04 schreef Acolyte57 het volgende:

[..]

Had het ook niet over jou. Lees eventjes omhoog :)
ok :) .. excuus :)

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 08:27 schreef koornee het volgende:
wil je de kleinste, en de meest simpele: REX 6000.

das een heel makkelijk dingetje en de groote van een creditcard. je kunt er memo's, contacts, calendar, calc, enzo meedoen. is niet in kjleur ofzo. maar als je een simpel dingetje wil.

en nog niet eens duur ook. iets van fl 325,-
Ik zou geen REX meer kopen. Ze gaan stoppen (of zijn al gestopt) met de productie van die dingen. Dan zal de ondersteuning ook nog minimaal blijven en accecoires zullen er ook niet meer zoveel komen denk ik dan.

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 16:30

koornee

3!

okee ze zijn gestopt met de productie, maar als je kijkt op www.rex6000.org zie je dat dat ding nog lang niet afgeschreven is.

ik heb um zelf ook en het is een heel fijn en niet duur dingetje, al moet je er niet te veel op willen doen, beetje agenda en contacts en memo enzo. voor het echte werk heb je toch een palm oid nodig, als mp3, internet enz.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Verwijderd

Het zijn zeker mooie kleine dingetjes ja.

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik zou geen REX meer kopen. Ze gaan stoppen (of zijn al gestopt) met de productie van die dingen. Dan zal de ondersteuning ook nog minimaal blijven en accecoires zullen er ook niet meer zoveel komen denk ik dan
Daar zit een kern van waarheid in. Maar ik denk dat het nu nog te vroeg is om te gaan 'huilen' over garanties etc. want die blijven nog effectief.

www.rex.net is trouwens wel uit de lucht. Ze hadden wel een aardig Flash site'tje naar mijn mening ;)

Verwijderd

Mjah.. ach. Ik heb het al is meegemaakt met een produkt. De ondersteuning werd toen heel erg minimaal.
Misschien was het een incident :)

• Insano
keeh, effe om nog dit topic af te sluiten ;)

ik heb besloten dat ik voor deze ga:

Afbeeldingslocatie: http://213.84.5.36/palm_m505.jpg

door zn hoop functies en de mogelijkheid tot uitbreiding (ook meer geheugen) lijkt me dit een zeer goede keus.

Verwijderd

is mooi dingetje :)

• Xplosive
  • Laatst online: 12:55
Zeker een goede keus de m505. Ik heb hem nu zelf een paar weken en ik ben er zeer tevreden mee. vooral het feit dat het apparaatje zo klein en licht is, heeft ervoor gezorgd dat ik hem overal mee naar toeneem. Ben ook blij dat ik niet de m500 heb genomen ik vind met kleuren toch wel erg prettig werken (vooral met het spelen van games B-)).
Maar er zijn nog meer verschillen tussen de m505 en de m500, zo heeft de m505 een aluminium achterkant, wat een stuk lekkerder in de hand ligt dan de m500 die een plastic achterkant heeft en daarom nogal gauw warm wordt.

• Insano
jah en wat ik ook nog wel extra handig vind is dat je gewoon van die (sony achtige) memory dingen kan bijkopen :)

eentje voor games.. eentje voor mp3 etc etc :)

Verwijderd

Ik heb een Psion Revo en daar ben ik best tevreden mee!

Pro's -Toetsenbord (heel handig, beats raffity 8-) )
-Duidelijk en scherp beeldscherm.
-Stabiel!! (heel erg zelfs).
-Goede bijgeleverde software.
-Veel gratis software verkrijgbaar.
-Degelijk en goed beschermd.
-Zuinig met batterijen.

Con's -Geen backlight (is wel jammer, maar scheelt batt.)
-Groter tov Palm.
-Geen geheugenuitbreiding mogelijk.

Als je nu een Rrevo+ op de kop weet te tikken voor niet al teveel geld zit je best goed, snel, stabiel, 16mb geheugen...

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:31
Ik ben ook op zoek naar een handheld... maar ik wil heb (net al wel meer hiero) gebruiken voor school... ik wil er het liefts een toetsenbordje... Maar wat ik zie dat er wel (school) software is voor palm maar is die er ook voor psion??? Ik heb namelijk gezocht naar agenda software... nix gevonden :? ... zit er al een super functie ingebouwd ofzo (die agenda) kan iemand mij vertellen of ie wel geschikt is voor school gebruik???
alvast bedankt...

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 16:06 schreef MasterM het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een handheld... maar ik wil heb (net al wel meer hiero) gebruiken voor school... ik wil er het liefts een toetsenbordje... Maar wat ik zie dat er wel (school) software is voor palm maar is die er ook voor psion??? Ik heb namelijk gezocht naar agenda software... nix gevonden :? ... zit er al een super functie ingebouwd ofzo (die agenda) kan iemand mij vertellen of ie wel geschikt is voor school gebruik???
alvast bedankt...
Zowel voor palm als voor pocketpc zijn er toetsenbordjes te koop (zowel opvouwbaar als normaal).

Zie hier mijn iPAQ op een stowaway keyboard (opvouwbaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~2pac/gadgets/PICT0015.JPG

• Acolyte57

Acolyte57

Precies hetzelfde keyboard bestaat dus voor de Palm III en V serie :)

Afbeeldingslocatie: http://www.palmclub.nl/reviews/palmkeyboard/Palm3_in_PPK.jpg

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 11:51 schreef cyberjoy het volgende:

Zowel voor palm als voor pocketpc zijn er toetsenbordjes te koop (zowel opvouwbaar als normaal).
Dat zei ik.. zowel voor pocketpc als voor palm :)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 15:01

DeFeCt

je wéét toch

Ik heb een REVO die erg lekker werkt maar ontzettend kut omgaat met z'n accu, bij 86% vol houdt ie al op te bestaan, REVO van m'n vriendin precies hetzelfde, toetsenbord schopt echter zwaar kont en de manier waarop agenda en jotter werken ook (komt ook mede door toetsenbord denk ik).

Heb sinds een maandje ook een Cassiopeia E-105, met kleur en lichtjes enzo, schopt kont met spelletjes maar qua agenda useabillity zuigt ie weer ten opzichte van de REVO

Kortom, het is behoorlijk persoonlijk, eigenlijk zou je ze op proef moeten kunnen krijgen

Flickr

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 15:10 schreef DeFeCt het volgende:
Ik heb een REVO die erg lekker werkt maar ontzettend kut omgaat met z'n accu, bij 86% vol houdt ie al op te bestaan, REVO van m'n vriendin precies hetzelfde, toetsenbord schopt echter zwaar kont en de manier waarop agenda en jotter werken ook (komt ook mede door toetsenbord denk ik).

Heb sinds een maandje ook een Cassiopeia E-105, met kleur en lichtjes enzo, schopt kont met spelletjes maar qua agenda useabillity zuigt ie weer ten opzichte van de REVO

Kortom, het is behoorlijk persoonlijk, eigenlijk zou je ze op proef moeten kunnen krijgen
Als er op die E-105 wince3.0 draait moet je Pocket Informant is proberen.. werkt perfect voor mij voor schoolagenda/rooster/tasks/huiswerk en nog veel meer :)

• Milenco
  • Laatst online: 12-03 14:20
Aangezien dit topic dicht is ga ik hier maar verder.

Ik ben vandaag de stad (enschede) in gegaan en ff gezocht naar de Palm IIIxe. Primafoon had hem niet meer, Kijkshop niet, Debitel niet, alleen Vobis (:r...) had hem nog wel voor 399 en kon hem bestellen maar het was niet zeker of die leverbaar was. :(

Verwijderd

Sja...

check de pricewatch en bestel hem via internet :)

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:31
wwooww... die opklapbare toetsen borden zijn facking stoer :)
Maar het is nou niet echt ideel om ff elke les je huiswerk te noteren... (daar is ie natuurlijk ook niet voor bedoelt) maar hoe gaat dat met die handschrift herkening heb je dat na twee weken tryen onderdehand of duurt dat echt jaren???
En dat (onscreen) toetsenbord werkt dat nog enigzins of is het echt: je wil op de "a" pushen en er verschijnt een "w" ofzo???
bedank voor de reacties met die toetsenborden :) , maar ein problem: ik ken hem nie in de pricewatch vinden :? (ik gebruik hem ook nie dagelijks)
Nah greetz... en hopelijk kan iemand mij nog verderhelphu.

edit: ik kan ze wel voor de palm vinden maar die zijn 250,- en duurdere... :r nah das nou jammer... voor de pocketpc zie ik ze nie...

• Acolyte57

Acolyte57

Op donderdag 06 september 2001 23:16 schreef MasterM het volgende:
maar hoe gaat dat met die handschrift herkening heb je dat na twee weken tryen onderdehand of duurt dat echt jaren???
Wat vrienden van me (die natuurlijk willen spelen met dat ding) schreven na een paar weken perfect graffiti. Alleen wat langzaam vergeleken met mij, maar dat is puur gewenning.
En dat (onscreen) toetsenbord werkt dat nog enigzins of is het echt: je wil op de "a" pushen en er verschijnt een "w" ofzo???
Ik vind het waardeloos, maar dat komt omdat ik het comfortabeler vind om te graffiti'n dan te proberen precies op zo'n klein knopje te drukken op hoge snelheid.

• Insano
Op vrijdag 07 september 2001 03:19 schreef Acolyte57 het volgende:

[..]

Ik vind het waardeloos, maar dat komt omdat ik het comfortabeler vind om te graffiti'n dan te proberen precies op zo'n klein knopje te drukken op hoge snelheid.
oow maar et reageert dus wel snel? dus niet dat je na elke letter een seconde moet w8en ofzo? :o

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 23:16 schreef MasterM het volgende:
wwooww... die opklapbare toetsen borden zijn facking stoer :)
Maar het is nou niet echt ideel om ff elke les je huiswerk te noteren... (daar is ie natuurlijk ook niet voor bedoelt) maar hoe gaat dat met die handschrift herkening heb je dat na twee weken tryen onderdehand of duurt dat echt jaren???
bedank voor de reacties met die toetsenborden :) , maar ein problem: ik ken hem nie in de pricewatch vinden :? (ik gebruik hem ook nie dagelijks)
Nah greetz... en hopelijk kan iemand mij nog verderhelphu.

edit: ik kan ze wel voor de palm vinden maar die zijn 250,- en duurdere... :r nah das nou jammer... voor de pocketpc zie ik ze nie...
ik heb die van mij bij www.beat-it.nl besteld.. die palm keyboards zijn bij winkels te koop waar ze palm's verkopen.

• Arie26
  • Laatst online: 12:19
Welke PDA kan ik nu het beste nemen :?

je hebt er met Pocket PC 2002, windows CE en Palm os nu weet ik totaal niet het verschil tussen die dingen en welke nu het beste is ?

en van welk merk het beste is en dergelijke, heb al een beetje lopen zoeken op internet en de Compaq ipaq h3850 lijkt mijn wel iets klopt dit ?

Teteringen

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 21:14
ik denk dat het belangrijk is om even op een rijtje te zetten wat je er precies mee wilt, want iedere pdaheeft zo zijn eigen toepassingsgebied

kijk anders eens hierL

http://www.palmclub.nl/tips/feestdagen/

uit mijn eigen ervaring kan ik melden dat een palm voor mij prettiger werkt, omdat je die echt altijd bij je hebt (net wat slanker en zuiniger dan ppc) maar dit is slechts mijn eigen ervaring met die dingen (en ja als het moet kan ik het verder toelichten)

(PS: ik heb nu een sony clie 770)
Pagina: 1