Toon posts:

iCloud: Probleem downloaden foto's ('Mislukt - Netwerkfout')

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RobvanO
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 11:02
iCLoud: Probleem downloaden foto's ('Mislukt - Netwerkfout')

Ik heb een probleem met het downloaden van mijn meer dan 40.000 foto's uit twee iCloud's (mijn partner heeft ook een iPhone).
- Ik heb ingelogd in mijn (eerste) iCloud, vanuit Google Chrome (Windows 11).
- maximaal 1000 foto's per download (geen probleem, wel een aan aantal maal hetzelfde secure werkje..)

De eerste paar keer ging het goed, redelijk snel ook
Na een keer of zes, zeven krijg ik de foutmelding: 'Mislukt - Netwerkfout'.

Wat ik verder ook probeer, het lukt me niet, steeds dezelfde foutmelding.
Als ik op dezelfde computer een andere browser probeer, lukt het ook een keer of vijf, zes gevolgd door dezelfde foutmelding.

Ook hetzelfde resultaat als ik switch naar een andere computer, zelfs ook naar een MacBook.

Wie weet misschien wat er aan de hand kan zijn?

(En waarom wil ik alles downloaden? Ik wil een selectie maken voor een fotoboek, en gebruik hiervoor verschillende bronnen, twee iPhones, drie spiegelreflex DSLR, pocketcamera's etc. Na hernoemen van de foto's op basis van de EXIF-gegevens (datum) komen ze allemaal mooi op de goede volgorde te staan. Een andere methode lijkt er niet te bestaan.)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:22
Bij Apple een verzoek doen om al je gegevens te downloaden. Krijg je binnen een paar dagen een mail als het klaar staat.

Zelf hier ook gedaan omdat ik gek werd van elke keer 1000 foto’s te selecteren.

apple.privacy.com

• RobvanO
Dank voor je snelle reactie!
Heb je de contact-gegevens van Apple? Of anders, hoe en waar kan ik deze vraag stellen?

• Wouter36

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobvanO
Hartelijk dank!
Ik verwacht dat dit gaat lukken.

Voor anderen:
- inloggen met Apple-id
- aangeven wat je wilt downloaden (voor mij: foto's)
- aangeven hoe groot de afzonderlijk deelbestanden mogen zijn: Apple geeft aan: max 25GB per afzonderlijke download. In mijn geval worden het dan waarschijnlijk meerdere bestanden...

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:48
Ja iCloud photos is fantastisch als je het via de native clients doet (en niet Windows) maar voor dit soort situaties vrij onhandig.

Een work around: Ik gebruik een andere cloud provider naast iCloud (in mijn geval pcloud) en upload daar ook mijn foto's. Deze map backup ik daarnaast nog is vanaf mijn Windows PC automatisch als mijn PC aan staat.

Op deze manier kan zowel iCloud als pcloud stuk gaan, en heb ik nog al mijn foto's nog.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:45

Releases

Ja maar!

Mocht je een beetje handig zijn. Er zijn een aantal scripts te vinden waarmee je een backup kan trekken van je iCloud foto's.
Is zeker even de moeite waard om naar te Googelen. Heeft bij mij paar x goed gewerkt.
35.000+ foto's/

Zie bijvoorbeeld:
https://github.com/icloud.../icloud_photos_downloader

[Voor 16% gewijzigd door Releases op 09-01-2023 09:34]

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09:35
RobvanO schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:20:
Hartelijk dank!
Ik verwacht dat dit gaat lukken.

Voor anderen:
- inloggen met Apple-id
- aangeven wat je wilt downloaden (voor mij: foto's)
- aangeven hoe groot de afzonderlijk deelbestanden mogen zijn: Apple geeft aan: max 25GB per afzonderlijke download. In mijn geval worden het dan waarschijnlijk meerdere bestanden...
Kan je vertellen wat je ervaring is nadat je het verzoek hebt gedaan? Toch ook handig voor anderen die met hetzelfde probleem zitten. Ik probeer 30.000 vanuit de verkenner te downloaden. Maar vaak geeft de windows verkenner een error op. Om radeloos te worden.

Zou dit niet werken?: On your Mac with OS X Yosemite 10.10.3 or later, open the Photos app. Choose Photos > File > Export.
https://discussions.apple.com/thread/8504612

[Voor 10% gewijzigd door SamSid op 09-01-2023 11:29]

• Wouter36
Werkt prima hoor, binnen een paar dagen een mail met download linkjes in de grote die je geselecteerd had.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee