Beste allemaal,
Na heel wat jaartjes trouwe dienst ga ik mijn huidige PC vervangen voor een nieuwe.
Deze pc komt te staan in de woonkamer en hier zit 1x een 1080p monitor en 1x een 4k tv op aangesloten.
Op deze PC wil ik naast de huis, tuin en keuken dingen ook casual kunnen gamen.
Daarbij is het idee om weer wat jaartjes klaar te zijn, onderdelen vervangen is niet mijn hobby.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Huis tuin keuken zaken.
- Streamen
- Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt tussen de 1100 - 1200 euro.
Hiernaast wil er nog een nieuwe monitor bij kopen, maar daar moet ik mij nog even in verdiepen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hoewel ik gelezen heb na heel wat lezen op dit forum dat de RTX3060 niet perse de beste keuze is (lees bang for buck). Maar ik ben erg gecharmeerd van Nvidea incl. de bijbehorende stuurprogramma's e.d. Hiernaast is Intel een wens ipv Ryzen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Behuizing is niet relevant, pc komt te staan in een kastje (hierdoor is de koeling juist wél belangrijk)
-RTX + Intel is wens
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik advies willen of:
-Alles goed op elkaar aansluit (dat ik niet net een ander type zou moeten hebben)
-Advies in moederborden (hieronder 2 setups met 2 verschillende types, waarom zou ik de ene kiezen of de andere. Op 't forum kom ik ze allebei tegen) (evt. doet de MSI pro 690 ook nog mee?)
-Advies welke RTX kaart. Met al die verschillende merken zie ik door de bomen het bos niet meer.
-Evt. andere op/aanmerkingen en of tips
-Wat is evt. overkill. Beide PC's zitten iets over budget. Beter nog een klein beetje bijleggen, of downgraden?
NB:
Ik ga bestellen bij Azerty en laat e.e.a door hen in elkaar zetten.
Bedankt alvast!
Na heel wat jaartjes trouwe dienst ga ik mijn huidige PC vervangen voor een nieuwe.
Deze pc komt te staan in de woonkamer en hier zit 1x een 1080p monitor en 1x een 4k tv op aangesloten.
Op deze PC wil ik naast de huis, tuin en keuken dingen ook casual kunnen gamen.
Daarbij is het idee om weer wat jaartjes klaar te zijn, onderdelen vervangen is niet mijn hobby.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Huis tuin keuken zaken.
- Streamen
- Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt tussen de 1100 - 1200 euro.
Hiernaast wil er nog een nieuwe monitor bij kopen, maar daar moet ik mij nog even in verdiepen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hoewel ik gelezen heb na heel wat lezen op dit forum dat de RTX3060 niet perse de beste keuze is (lees bang for buck). Maar ik ben erg gecharmeerd van Nvidea incl. de bijbehorende stuurprogramma's e.d. Hiernaast is Intel een wens ipv Ryzen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Behuizing is niet relevant, pc komt te staan in een kastje (hierdoor is de koeling juist wél belangrijk)
-RTX + Intel is wens
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik advies willen of:
-Alles goed op elkaar aansluit (dat ik niet net een ander type zou moeten hebben)
-Advies in moederborden (hieronder 2 setups met 2 verschillende types, waarom zou ik de ene kiezen of de andere. Op 't forum kom ik ze allebei tegen) (evt. doet de MSI pro 690 ook nog mee?)
-Advies welke RTX kaart. Met al die verschillende merken zie ik door de bomen het bos niet meer.
-Evt. andere op/aanmerkingen en of tips
-Wat is evt. overkill. Beide PC's zitten iets over budget. Beter nog een klein beetje bijleggen, of downgraden?
NB:
Ik ga bestellen bij Azerty en laat e.e.a door hen in elkaar zetten.
Bedankt alvast!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13400F Boxed | € 235,- | € 235,- |
| 1 | Moederborden | ASRock Z790 PG Lightning/D4 | € 225,64 | € 225,64 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12G | € 429,- | € 429,- |
| 1 | Behuizingen | Lian Li Lancool 215 - Zwart | € 103,85 | € 103,85 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev.C | € 56,95 | € 56,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 87,90 | € 87,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V750 Gold -V2 White Edition | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 91,99 | € 91,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.319,33 | ||
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |