Toon posts:

Standaard voor inrichten 'lege website'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-02 18:02
Stel je hebt een domein maar maakt geen gebruik van een website.

Wat is dan de meest gangbare wijze om de niet gebruikte website in te richten?

Alle reacties

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:04

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Als in; deze moet (nog) niet zichtbaar zijn voor de rest van de wereld? Dan zou ik geen A-record koppelen aan het domein en een record in je eigen hosts file zetten.

[Voor 179% gewijzigd door Mrlten op 08-01-2023 13:38]

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:00
Heb je alleen een domein, of ook hosting?
Wat is het doel van de website? Moet er info staan, foto's, video's of puur iets van: Deze site is in aanbouw?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hangt er helemaal van af wat je wilt. Geen site is een optie; niets laten luisteren op poort 80 / 443. Anders een lege index.htm

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 14:30
Gewoon niks ermee doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:51
Geen IP-adres koppelen aan domein[.]nl en www[.]domein[.]nl zodat je helemaal niets hoeft in te richten?

Sommige hosters hebben een speciale landings-pagina waar je iets te zien krijg als; "domein[.]nl is geregistreerd bij [hoster] maar heeft geen website".

• One_Gandalf
Ik lees een aantal goede opties.

Echter mijn eigenlijke vraag is of er wat dit betreft een consensus bestaat over de 'best practice'.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 14:30
One_Gandalf schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:05:

Echter mijn eigenlijke vraag is of er wat dit betreft een consensus bestaat over de 'best practice'.
Dat hangt totaal van je doel af, dus dat valt zonder verdere informatie van jouw kant niet te zeggen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:51
One_Gandalf schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:05:

Nouja, om het cru te stellen heeft een website altijd een doel. Bij het ontbreken van dit doel dan heeft een website geen bestaansrecht en kun je dit ook beter gewoon allemaal achterwege laten.

Een domein kan prima bestaan zonder website, gebruik ik zelf ook voor mail en andere zaken.

Maar als je toch iets van informatie wilt tonen, dan een platte statische pagina met wat contactgegevens bijvoorbeeld. Dit betekent nog steeds wel dat je het moet onderhouden, dus ja, dan kom je weer bij het eerste punt uit.

• One_Gandalf
In mijn OP heb ik het niet over een doel. Dat heb ik bewust niet gedaan omdat er verschillende doelen kunnen zijn, namelijk:
  • de website is niet benaderbaar;
  • de website is niet zichtbaar;
  • de website is leeg;
  • de website bevat tekst.
Voor al deze doelen heb ik een antwoord gezien.

Ik zal de vraag anders formuleren.

Mijn vraag betreft de meest gangbare methode als je geen website wilt koppelen aan je domein. Je kan dan denken aan het niet benaderbaar maken van de website, het leeg maken (lege index.html) of een bepaalde tekst in index.html (lijkt me niet erg zinvol als je niet van plan bent om een website te maken).

Daarnaast lijkt het me ook een goed idee dat de website niet gevonden kan worden door een webcrawler. Dan zouden de laatste twee opties afvallen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
One_Gandalf schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:42:
Dan zouden de laatste twee drie opties afvallen.
Een voor bezoekers verborgen website wil niet per definitie zeggen dat die ook voor een crawler niet te zien is. Een website onbereikbaar maken doet dat wel, zowel voor reguliere browsers als voor crawlers.

En is er een best practice? Nee, niet per definitie. Sommige mensen plaatsen een landingspagina, anderen doen er niks mee en weer anderen hebben een "under construction" die daar heel lang kan staan...

Ik heb een paar domeinen die ik alleen gebruik voor de e-mail én voor toekomstig gebruik. Je weet maar nooit...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-02 12:31
Ik heb het idee dat je een oplossing probeert te zoeken voor een probleem wat er niet is. Er is geen "standaard". De een laat de standaard Apache pagina zien, de ander koppelt geen A record aan het domein. Als je niet door een crawler gevonden wil worden, dan zorg je er gewoon voor dat er geen A record is of een webserver wat aan dat IP adres is gekoppeld.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
In mijn OP heb ik het niet over een doel. Dat heb ik bewust niet gedaan omdat er verschillende doelen kunnen zijn, namelijk:
  • de website is leeg;

Ik zal de vraag anders formuleren.

Mijn vraag betreft de meest gangbare methode als je geen website wilt koppelen aan je domein. Je kan dan denken aan het niet benaderbaar maken van de website, het leeg maken (lege index.html) of een bepaalde tekst in index.html (lijkt me niet erg zinvol als je niet van plan bent om een website te maken).

Daarnaast lijkt het me ook een goed idee dat de website niet gevonden kan worden door een webcrawler. Dan zouden de laatste twee opties afvallen.
In al je genoemde gevallen koppel je dus wel degelijk een website aan het domein.
Als je geen website aan een domein wilt koppelen, dan lijkt het me dat je het domein uberhaupt niet naar een webserver verwijst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
One_Gandalf schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:32:
Stel je hebt een domein maar maakt geen gebruik van een website.

Wat is dan de meest gangbare wijze om de niet gebruikte website in te richten?
Voor een domein zonder website, hoef je niets in te richten.

Mensen die het adres toch in de browser intypen krijgen dan een foutmelding.

Invoegen doe je zo!

• One_Gandalf
Ik denk dat ik genoeg weet.

Bedankt voor alle antwoorden.

Ik kan niet echt een beste antwoord kiezen omdat er meerdere goede antwoorden zijn aangezien er geen consensus is over een 'best practice'.

• PageFault
  • Laatst online: 11:26
One_Gandalf schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:39:
Ik denk dat ik genoeg weet.

Bedankt voor alle antwoorden.

Ik kan niet echt een beste antwoord kiezen omdat er meerdere goede antwoorden zijn aangezien er geen consensus is over een 'best practice'.
Misschien is dan het beste antwoord een beschrijving wat je uiteindelijk gaat doen :)

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-02 21:47

Zoiets?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:23
Het is heel simpel: Als jij een domeinnaam hebt waar nooit een site achter komt, dan koppel je er gewoon geen hosting op http/https niveau achter. Dat is de defacto "best practice" waar jij aan refereert omdat het hetzelfde resultaat is als wanneer het domein niet geregistreerd is: Er zit geen webserver achter dus er gebeurd niets.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

• de website is leeg;
Voor wat het waard is: je noemt hier geen 4 doelen maar 4 middelen. Je doel kan zijn: alvast laten zien dat de site er aan komt, alleen voor je zelf weten dat de webserver het doet, zeker zijn dat de half ingerichte server geen veiligheidsproblemen heeft, niet al hostingkosten maken, etc. Op basis daarvan kan je een keuze maken. Als er niet een dergelijk doel is, is niets doen (zie hierboven) de voor de hand liggende route.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gewoon niks mee doen, ik heb ook geen website meer (moest het even controleren want ik wit het niet eens zeker meer, maar ik kwam nergens op uit :p ).

Waarom zou je er een website op zetten dat je geen website hebt? Dat lijkt me alleen interessant als je denkt dat iemand ooit het domein wil kopen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• One_Gandalf
PageFault schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:33:
[...]

Misschien is dan het beste antwoord een beschrijving wat je uiteindelijk gaat doen :)
In de 'index.html' staat een 'under construction' bericht dat laat ik voorlopig zo.

Ik was voornamelijk benieuwd welke methode het meest wordt gebruikt.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat zijn al twee woorden meer dan ik er in zou zetten en het schept verwachtingen dat er gewerkt wordt aan een website ;) Maar het lijkt me verder prima.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

F_J_K schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:51:
[...]

Voor wat het waard is: je noemt hier geen 4 doelen maar 4 middelen. Je doel kan zijn: alvast laten zien dat de site er aan komt, alleen voor je zelf weten dat de webserver het doet, zeker zijn dat de half ingerichte server geen veiligheidsproblemen heeft, niet al hostingkosten maken, etc. Op basis daarvan kan je een keuze maken.
Je haalt me de woorden uit de mond :)
Als er niet een dergelijk doel is, is niets doen (zie hierboven) de voor de hand liggende route.
Waarbij dat "niets doen" wel onder aanname is dat er niet al iets is. Kan me zomaar voorstellen dat als je een (extra) domeinnaam registreert als onderdeel van een of ander hosting pakket, dat de hoster automatisch al een A record naar een webserver aanmaakt. Ben je daar voorlopig niks mee van plan, dan moet je dus mogelijk niet "niets doen", maar actief het A record weghalen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee