Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik ben aan het kijken voor een Sony 55a84k, hellotv biedt deze nu aan voor 1450 (incl sony cashback)
Dit is eigenlijk net boven mijn budget, ze verkopen hem ook als 'buitenkansje' voor 150 euro minder

Zijn er mensen die ervaring hebben met geretourneerde tv kopen? Helemaal prima of toch gewoon voor een gloednieuwe gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:01

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
In verreweg de meeste gevallen gaat het om een televisie die iemand niet is bevallen en de persoon van zijn retourrecht gebruik gemaakt heeft. Daarbij heeft de winkel geconstateerd dat de televisie niet meer als nieuw te verkopen is. Dat kan iets onbeduidends zijn als dat de beschermingsfolie of verpakking niet meer aanwezig is, maar het kan nuttig zijn de winkel er even naar te vragen.

Omdat het om een OLED-televisie gaat, zou ik de winkel naar het aantal branduren vragen, als de televisie bijvoorbeeld minder dan 50 branduren heeft dan kan hij als nieuw beschouwd worden. Zitten er 2000 branduren op, dan weet je dat het waarschijnlijk niet om een retourtje gaat, maar eerder om een toonzaalmodel dat nu doorverkocht wordt om nog wat op te leveren. Zoiets moet je nooit kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:00

Honesty

kattenneus!

dmantione schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:27:
In verreweg de meeste gevallen gaat het om een televisie die iemand niet is bevallen en de persoon van zijn retourrecht gebruik gemaakt heeft. Daarbij heeft de winkel geconstateerd dat de televisie niet meer als nieuw te verkopen is. Dat kan iets onbeduidends zijn als dat de beschermingsfolie of verpakking niet meer aanwezig is, maar het kan nuttig zijn de winkel er even naar te vragen.

Omdat het om een OLED-televisie gaat, zou ik de winkel naar het aantal branduren vragen, als de televisie bijvoorbeeld minder dan 50 branduren heeft dan kan hij als nieuw beschouwd worden. Zitten er 2000 branduren op, dan weet je dat het waarschijnlijk niet om een retourtje gaat, maar eerder om een toonzaalmodel dat nu doorverkocht wordt om nog wat op te leveren. Zoiets moet je nooit kopen.
Buitenkansjes worden toch altijd met fabrieksgarantie verkocht? Lijkt me dat dat met aan demo tv niet op gaat.

Kopp met regelmaat een buitenkansje als de situatie zich er voor leent, denk aan oculus quest of een laptop en is altijd goed bevallen.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:01

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het hoort niet, maar er zijn genoeg handelaren die op deze slinkse wijze van hun toonzaalmodellen af proberen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:25
Zo heb ik ooit een Philips 55” oled gekocht voor €520,- hangt inmiddels al ruim 1 jaar op de slaapkamer en tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb een LG 42C2 buitenkansje bij Hellotv gekocht met zo'n €120 korting. Bij binnenkomst was eigenlijk alles als nieuw, geen gebruikssporen. Je zag wel dat de afstandsbediening al eens was uitgepakt en kort gebruikt etc.

In het service menu zag ik 13 branduren, dus het ging echt om een retourtje. HelloTV heeft een aardige doorloopsnelheid, de meeste buitenkansjes daar zijn retourtjes.

Mijn ervaring was in ieder geval positief :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-06 07:25

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ook met een buitenkansje heb je garantie en retourrecht (bij koop op afstand).

Het kan de moeite waard zijn om te kijken of je in het menu de branduren kunt vinden.

Maar inderdaad, het kan zoiets simpels zijn als dat iemand de TV teruggestuurd heeft omdat hij 'm toch te groot vondt, naar het plastic al van de randen afgehaald had en de verpakking van de afstandsbediening opengescheurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:32
atvokado schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:19:
Ik ben aan het kijken voor een Sony 55a84k, hellotv biedt deze nu aan voor 1450 (incl sony cashback)
Dit is eigenlijk net boven mijn budget, ze verkopen hem ook als 'buitenkansje' voor 150 euro minder

Zijn er mensen die ervaring hebben met geretourneerde tv kopen? Helemaal prima of toch gewoon voor een gloednieuwe gaan?
Ik heb toevallig een TV bij HelloTV gekocht welke een retour van iemand anders was. Die was bijzonder netjes verpakt en op wat gebruikte schroefjes na nagenoeg niet van nieuw uit de doos te herkennen. Helaas had ik daarbij het vervelende probleem dat de one connectbox last had van coilwhine dus omgeruild voor een andere (gebruikte). Die was een stuk minder netjes verpakt en miste her en der wat kleine onderdelen.

Ook díe had last van de coilwhine dus ook die is teruggegaan. Geen idee dus hoe ze waren omgegaan met mijn vraag over de missende onderdelen. Uiteindelijk een compleet ander model nieuw gekocht omdat ik de one connectbox beu was :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:25
Er is geen enkele goede reden om momenteel voor de 55A84K te kiezen.

De 55A80J voor 1100 euro heeft ook de nieuwste generatie WOLED paneel en biedt dezelfde beeldkwaliteit, SoC en beeldprocessor. De A84K heeft iets betere interne speakers en wordt met een andere afstandbediening geleverd, dit is het prijsverschil imo niet waard.
Pagina: 1