Toon posts:

Hulp met surround speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-02 21:04
Hallo,

Als setup heb ik een Denon x2600 klipsch 600m ll en klipsch 600c.

Nu ben ik op zoek naar surround speakers.
Is het dan aan teraden om nog een keer de 600m ll tekopen of kan je bv ook de kleinere 500m of zelfs de 400m kopen?

Bedankt!

[Voor 4% gewijzigd door wesk op 08-01-2023 13:34]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:55
Je kan heel goed kleinere speakers gebruiken voor surrounds.
Heb hier rp-6000f als front en rp-504c en de rp-500m als side-surrounds.
Je hebt ook nog de rp-400m die zijn nog kleiner.
Ik zal wel proberen dezelfde merk en serie te nemen voor surrounds. Dus Klipsch en Reference Premiere.
Tis maar net hoeveel je er zelf aan uit wil geven.
De Side surrounds worden minder gebruikt dan je front speakers

Heb je een subwoofer?

[Voor 4% gewijzigd door kevinmastah2005 op 08-01-2023 13:15]

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• wesk
Top bedankt voor je antwoord. Als sub heb ik nog een Harman kardon sub uit mijn oude setup. Opzich een prima sub maar na loop van tijd word die ook vervangen.

Opzich wil ik het er wel voor uitgeven maar als het niet nodig is, dan niet natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:10
De sub hoeft niet hetzelfde merk te zijn.
(Denk dat de meeste hier de sub van een ander merk hebben)

Eventuele Atmos speakers komt ook wat minder nauw dan de speakers op oorhoogte.

Ik heb hier Dali Opticon 6 voor, Opticon Vokal als center, en Opticon 1 achter als surround.

[Voor 20% gewijzigd door RobbieT op 08-01-2023 15:23]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor surrounds kun je prima kleiner kopen. Door films zijn dat met name effecten, en je receiver regelt de boel toch zelf goed in.
Mocht je denken dat je wat vaker multichannel muziek gaat luisteren, dan zou ik als het in het budget zit voor de zelfde speakers gaan als voor, of in ieder geval iets dat het ook redelijk goed voor muziek doet.

Fwiw: ik heb zelf Denon met Klipsch F3 fronts en F1 rears. Allen vloerstaanders. Maar zelfde principe als jij naartoe wilt.

Edit: als ik zelf iets aan mag raden, koop er twee mooie zuilen als fronts bij en gooi je huidige fronts naar achter. Ga je geen spijt van krijgen :)

[Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 08-01-2023 15:10]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• wesk
Bedankt voor jullie reacties.
Vloerstaanders vind ik wel interessant maar ik woon niet heel groot en wordt het al snel veel te groot allemaal. De 600m ii vind ik al vrij groot.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

wesk schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:38:
Bedankt voor jullie reacties.
Vloerstaanders vind ik wel interessant maar ik woon niet heel groot en wordt het al snel veel te groot allemaal. De 600m ii vind ik al vrij groot.
Dat snap ik. Bedenk je dan wel dat mocht je je bookshelves op een stand hebt staan, dat evenveel plaats inneemt als een vloerstaander. Een RP-5000F (kleinste reference premiere vloerstaander) is maar een halve cm breder en maar 4,5 cm dieper dan de 600m II. Als je stand 50 cm hoog is (gemiddelde hoogte voor een stand) kom je qua hoogte gelijk uit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee