Beetje Roest kozijnen na 3 maanden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:48

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Goedendag,

Ik wil graag weten of dit normaal is.zie foto's.

Kozijnen zitten er ongeveer 3 maanden in.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3V1-A0SJXNuvtOptPXykjtI9F-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EfgccBlBiy4brUfqnhyUIrl3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x67TiSfFyQFtVTTpk8p0Cz9eCpo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Gf6hAFGQCF152gbZuCaQWf1.jpg?f=fotoalbum_large

Dit betreft een raam wat open en dicht kan. De foto's zijn van een slaapkamer.

In de badkamer heb ik dit ook bij een nieuw raam.

[ Voor 85% gewijzigd door TheDudez op 08-01-2023 12:11 ]

Usenet handleidingen

Alle reacties

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:49
Het ziet eruit als een kunststof kozijn, klopt dat? Dan zou roest wel vreemd zijn.
Kun je de roest ook wegpoetsen zodat je kunt zien of het terugkomt?

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
ThinkPad schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:14:
Het ziet eruit als een kunststof kozijn, klopt dat? Dan zou roest wel vreemd zijn.
Kun je de roest ook wegpoetsen zodat je kunt zien of het terugkomt?
Ja inderdaad kunstof. Ik heb het geprobeerd weg te poetsen. Het gaat niet zo makkelijk weg.

Usenet handleidingen

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kunststof kozijnen die roesten?
Da's bijzonder...

Zijn het niet metaalsplinters van schroeven/beugels/boorgaten die zijn blijven liggen en vervolgens zijn gaan roesten?

Mooie Plaatjes   

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik schat dat er bij het plaatsen wat metaaldeeltjes hier en daar zijn blijven liggen die nu roesten. Maar echt vakwerk lijkt het niet, vooral niet dat kitrandje op de laatste foto :-(.

Zou het goed schoonmaken en dan kijken wat er gebeurt.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:49
Omdat het kunststof is kan het verder geen kwaad natuurlijk, maar het is niet heel mooi.
ehtweak schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:21:
[...]
Zijn het niet metaalsplinters van schroeven/beugels/boorgaten die zijn blijven liggen en vervolgens zijn gaan roesten?
Ik denk dat dit het is, als je op de laatste foto heel ver inzoomt zie je rechtsbovenin op het onderste scharnier ook een metaalkrul liggen.

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:17
In een kunststof kozijn zit ook een stalen frame, bij het monteren wordt daar doorheen geboord. Als je dat daarna dan niet goed opruimt krijg je dit. Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QACZQi56sRcy5-OXkM_9Wamqjo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EcnhlweKUnlIZn7GRdZFSshi.jpg?f=user_large
CirclDigital schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:21:
Ik schat dat er bij het plaatsen wat metaaldeeltjes hier en daar zijn blijven liggen die nu roesten. Maar echt vakwerk lijkt het niet, vooral niet dat kitrandje op de laatste foto :-(.

Ik neem aan dat je het witte randje in de hoek bedoeld? Dat is geen kitnaad, dat is waar de kunststof profielen aan elkaar gelast zijn. Daar kan de installateur dan weer niks aan doen en ziet er vaker zo uit. Imho geen teken van slecht werk.

[ Voor 3% gewijzigd door decipherer op 08-01-2023 12:32 ]

De beste ideeën komen als je bezig bent.

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ga het nu goed schoonmaken en kijken hoe het er over 1 maand uitziet. Het belangrijkste is dat het geen kwaad kan.

[ Voor 4% gewijzigd door TheDudez op 08-01-2023 12:49 ]

Usenet handleidingen

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
decipherer schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:30:
In een kunststof kozijn zit ook een stalen frame, bij het monteren wordt daar doorheen geboord. Als je dat daarna dan niet goed opruimt krijg je dit. Voorbeeld:

[Afbeelding]

[...]

Ik neem aan dat je het witte randje in de hoek bedoeld? Dat is geen kitnaad, dat is waar de kunststof profielen aan elkaar gelast zijn. Daar kan de installateur dan weer niks aan doen en ziet er vaker zo uit. Imho geen teken van slecht werk.
Dat is inderdaad niet zelf gekikt binnen het raam. Zo komt het inderdaad uit de fabriek.

Usenet handleidingen

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:18
TheDudez schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:42:
[...]

Dat is inderdaad niet zelf gekikt binnen het raam. Zo komt het inderdaad uit de fabriek.
Dat ziet er toch niet uit? Ongeacht of dit uit de fabriek komt, of handwerk achteraf, dit is prutswerk.

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12 20:40
coinman63 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:19:
[...]

Dat ziet er toch niet uit? Ongeacht of dit uit de fabriek komt, of handwerk achteraf, dit is prutswerk.
Dat is geen prutswerk.. Dat heb je nou eenmaal met spiegellassen. En het zit aan de binnenkant van het raam, dus doorgaans ziet geen hond dat.

Joe

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:32
En als je er last van heb pak je je hobbymesje en snij je het weg.

Overigens roesten de stalen profielen in onze kunststof kozijnen, nu 5 jaar oud, niet.

• Kaatjev
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-07-2024
TheDudez schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:41:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ga het nu goed schoonmaken en kijken hoe het er over 1 maand uitziet. Het belangrijkste is dat het geen kwaad kan.
Ook ik heb dit probleem na 6 maanden met VEKA kozijn. Zie foto’s. Ik ga het bedrijf aanspreken want dit is niet acceptabel. Hoe ziet het er over 5 jaar uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cdZQ-8bHIdANuZElD8cZb-lra8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1eAKHXoy6DlJaYOe5T4x37V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fW4NuObM_Ew9iANkTzHzi81nIBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a1R05LvD182il5EfZfM6eIAF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nCNjEDOt9aseKpKz-QHDhA_5qI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxqsZwiXlqHzkhpfwiLfzijl.jpg?f=fotoalbum_large

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:19
Kaatjev schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:20:
[...]

Ook ik heb dit probleem na 6 maanden met VEKA kozijn. Zie foto’s. Ik ga het bedrijf aanspreken want dit is niet acceptabel. Hoe ziet het er over 5 jaar uit!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Of, je maakt je kozijn even schoon, zoals hierboven aangegeven 8)7
Die onderste foto lijkt roestend hout, da's helemaal knap.

Haters everywhere but I don’t really care

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:04

Die "kitrand" die je waarschijnlijk benoemd is de versmelting van de 2 delen. Dat is gesmolten plastic aan de binnenhoek, achter het draaikiep kozijn. (Zie ook de fotos die hier recent zijn geplaatst).

• tcw82
matthijst schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:24:
[...]

Of, je maakt je kozijn even schoon, zoals hierboven aangegeven 8)7
Die onderste foto lijkt roestend hout, da's helemaal knap.
Houtnerf structuur folie op het kunststof kozijn?

• tcw82
Kaatjev schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:20:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Over vijf jaar is al het beschikbare ijzer uitgereageerd en waarschijnlijk min of meer hetzelfde als wat je nu ziet. Mogelijk nog een beetje gereageerd met schoonmaakmiddelen.
Denk dat even goed poetsen de oplossing is.

• Kaatjev
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-07-2024
Helaas met poetsen nog niet weg gekregen. Het rare is dat et ook een punt op de buitenkant zit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nCNjEDOt9aseKpKz-QHDhA_5qI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxqsZwiXlqHzkhpfwiLfzijl.jpg?f=fotoalbum_large

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:40
Dat zal wel een metaalsplinter zijn die (terwijl hij warm was) in het kunststof terecht gekomen is.
Ik zou persoonlijk IronX proberen (is een velgenreiniger die op metaal reageert) om de roestvlek weg te krijgen. Ook niet vergeten de metaalsplinter eruit te halen.

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Ik heb er trouwens geen last meer van. Inderdaad goed schoonmaken.

Usenet handleidingen

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
SniperGuy schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:58:
Dat zal wel een metaalsplinter zijn die (terwijl hij warm was) in het kunststof terecht gekomen is.
Ik zou persoonlijk IronX proberen (is een velgenreiniger die op metaal reageert) om de roestvlek weg te krijgen. Ook niet vergeten de metaalsplinter eruit te halen.
Ik zou hem er proberen heel voorzichtig er uit te wippen met een kleine schroevendraaier. Bij twijfel de installateur bellen.

Usenet handleidingen

Pagina: 1