Toon posts:

Beetje Roest kozijnen na 3 maanden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Goedendag,

Ik wil graag weten of dit normaal is.zie foto's.

Kozijnen zitten er ongeveer 3 maanden in.

Dit betreft een raam wat open en dicht kan. De foto's zijn van een slaapkamer.

In de badkamer heb ik dit ook bij een nieuw raam.

[Voor 85% gewijzigd door TheDudez op 08-01-2023 12:11]

Usenet handleidingen

Alle reacties

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:49

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Het ziet eruit als een kunststof kozijn, klopt dat? Dan zou roest wel vreemd zijn.
Kun je de roest ook wegpoetsen zodat je kunt zien of het terugkomt?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• TheDudez
  • Nu online

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
ThinkPad schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:14:
Het ziet eruit als een kunststof kozijn, klopt dat? Dan zou roest wel vreemd zijn.
Kun je de roest ook wegpoetsen zodat je kunt zien of het terugkomt?
Ja inderdaad kunstof. Ik heb het geprobeerd weg te poetsen. Het gaat niet zo makkelijk weg.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +8Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kunststof kozijnen die roesten?
Da's bijzonder...

Zijn het niet metaalsplinters van schroeven/beugels/boorgaten die zijn blijven liggen en vervolgens zijn gaan roesten?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:18
Ik schat dat er bij het plaatsen wat metaaldeeltjes hier en daar zijn blijven liggen die nu roesten. Maar echt vakwerk lijkt het niet, vooral niet dat kitrandje op de laatste foto :-(.

Zou het goed schoonmaken en dan kijken wat er gebeurt.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:49

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Omdat het kunststof is kan het verder geen kwaad natuurlijk, maar het is niet heel mooi.
ehtweak schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:21:
[...]
Zijn het niet metaalsplinters van schroeven/beugels/boorgaten die zijn blijven liggen en vervolgens zijn gaan roesten?
Ik denk dat dit het is, als je op de laatste foto heel ver inzoomt zie je rechtsbovenin op het onderste scharnier ook een metaalkrul liggen.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:25
In een kunststof kozijn zit ook een stalen frame, bij het monteren wordt daar doorheen geboord. Als je dat daarna dan niet goed opruimt krijg je dit. Voorbeeld:

CirclDigital schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:21:
Ik schat dat er bij het plaatsen wat metaaldeeltjes hier en daar zijn blijven liggen die nu roesten. Maar echt vakwerk lijkt het niet, vooral niet dat kitrandje op de laatste foto :-(.

Ik neem aan dat je het witte randje in de hoek bedoeld? Dat is geen kitnaad, dat is waar de kunststof profielen aan elkaar gelast zijn. Daar kan de installateur dan weer niks aan doen en ziet er vaker zo uit. Imho geen teken van slecht werk.

[Voor 3% gewijzigd door decipherer op 08-01-2023 12:32]

• TheDudez
  • Nu online

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
CirclDigital schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:21:

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ga het nu goed schoonmaken en kijken hoe het er over 1 maand uitziet. Het belangrijkste is dat het geen kwaad kan.

[Voor 4% gewijzigd door TheDudez op 08-01-2023 12:49]

Usenet handleidingen

• TheDudez
  • Nu online

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
decipherer schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:30:
In een kunststof kozijn zit ook een stalen frame, bij het monteren wordt daar doorheen geboord. Als je dat daarna dan niet goed opruimt krijg je dit. Voorbeeld:

[Afbeelding]

[...]

Ik neem aan dat je het witte randje in de hoek bedoeld? Dat is geen kitnaad, dat is waar de kunststof profielen aan elkaar gelast zijn. Daar kan de installateur dan weer niks aan doen en ziet er vaker zo uit. Imho geen teken van slecht werk.
Dat is inderdaad niet zelf gekikt binnen het raam. Zo komt het inderdaad uit de fabriek.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
TheDudez schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:42:
[...]

Dat is inderdaad niet zelf gekikt binnen het raam. Zo komt het inderdaad uit de fabriek.
Dat ziet er toch niet uit? Ongeacht of dit uit de fabriek komt, of handwerk achteraf, dit is prutswerk.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 19:39
coinman63 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:19:
[...]

Dat ziet er toch niet uit? Ongeacht of dit uit de fabriek komt, of handwerk achteraf, dit is prutswerk.
Dat is geen prutswerk.. Dat heb je nou eenmaal met spiegellassen. En het zit aan de binnenkant van het raam, dus doorgaans ziet geen hond dat.

Joe

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
En als je er last van heb pak je je hobbymesje en snij je het weg.

Overigens roesten de stalen profielen in onze kunststof kozijnen, nu 5 jaar oud, niet.

OhSunnyDay

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee