In het begin van mijn carrière kreeg ik een lease auto van de zaak.
We hadden een netto onkostenvergoeding van € 110 per maand. De ene maand kwam je tekort vanwege parkeerkosten, de andere maand hield je praktisch alles over. Onderaan de streep was het meer dan kostendekkend.
Daarnaast hadden we een tankpas voor in Nederland. Ik reed regelmatig vanuit Friesland naar België en soms moest ik in België tanken. Dit kon ik gewoon declareren, net zoals alle kilometers boven de 80km (tijd of geld erbij).
Tevens een digitale tol apparaat achter mijn voorruit voor Zeeland naar het zuiden en terug. Kosten werkgever. Zag ik niets van terug.
Eigen vakanties kon ik de kosten tevens declareren via de eigen bijdrage, die trouwens niet boven de bijtelling kon komen.
Pech met de auto en vervangend vervoer, geen extra kosten voor mij.
In mijn laatste jaar zelfs de regeling met de leasemaatschappij dat we ook tijdelijke vakantie auto’s konden krijg in plaats van onze reguliere auto, vaak deden ze dan onderhoud en/of controles.
Er zijn zat van mogelijkheden, maar het valt allemaal samen met wat je werkgever en de loonadministratie/financiële afdeling voor je kan doen binnen hun beleid.
[Voor 6% gewijzigd door beheare op 08-01-2023 23:30]