Vraag

• Laika78
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-01 13:15
Ik zit met een probleem en hoop dat iemand mij een duidelijke uitleg kan geven.

Mijn moeder is 2 dagen geleden overleden. Ik zit nog compleet in alle emoties van haar overlijden en overzie alles nu al niet meer.

Het volgende is er aan de hand: mijn moeder heeft nog een zoon (mijn half broer) hier heb ik zelf wegens omstandigheden nauwelijks tot geen contact mee. Mijn moeder is samen met hem nooit slim met financiën omgegaan en mijn moeder had gewoon een kleine AOW uitkering.

Ik weet al een tijd dat je na overlijden meerdere keuzes hebt qua erfenis. Ik heb altijd gezegd dat ik wil weigeren mocht mijn moeder komen te overlijden. Simpelweg vanwege de reden dat mijn halfbroer waarschijnlijk Keuzes maakt waar ik geen grip of betrokkenheid in heb. En dit blijkt 2 dagen na haar overlijden al. Hij verricht meteen handelingen van zuivere aanvaarding. Zo heeft hij de huur al opgezegd en is hij al begonnen met spullen weg doen etc. Ook pint hij gewoon nog geld van haar rekening. Nu wil ik helemaal niets en ik heb er ook voor gekozen om de woning hoe triest ook niet meer te betreden en ik wil de erfenis gaan weigeren. Vermogen is er verder niet en of er schulden zijn zal er om hangen denk ik. Benificair aanvaarden wil en kan ik zelf niet omdat dan de verplichting is om te vereffenen en ik dit niet op de juiste manier kan doen vanwege de handelingen van mijn broer.

Daar zit nu het volgende probleem: ik heb minderjarige kinderen. Nu kan ik toestemming vragen aan de rechtbank om te weigeren, maar het zal er dus om hangen of er schulden zijn. Dit zal over een paar maanden misschien wel zo zijn aangezien de belastingdienst denk ik ook wel het voorschot van bijv toeslagen gedeeltelijk terug zal vragen. Het beetje geld want op de rekening staat zal dan hoogstwaarschijnlijk sowieso op zijn. Mochten er wel schulden zijn kan ik dat tegen die tijd wel aantonen. Maar wat als ik dit nou tegen die tijd niet kan aantonen en mijn kinderen benificair aanvaarden? Ik kan nooit meer op de juiste manier vereffenen aangezien tegen die tijd natuurlijk alles al weg zal zijn zoals de huurwoning etc. Komen ze alsnog bij mijn kinderen als mijn broer dus nu zelf handelingen verricht van zuivere aanvaarding of niet? Nu zelf benifiair aanvaarden kan ook niet aangezien ik nu zelf ook al niet op de juiste manier kan vereffenen. Mijn broer heeft vooral de instelling zoals ik begreep ik zie wel waar het schip strand volgens mij. Ik wil echter mijn gezin beschermen en kan hier allemaal niets aan doen. De relatie met mijn moeder was ook altijd complex en haar instelling was altijd; als ik er niet meer ben, dan zoekt iedereen het maar uit.

Ik hoef ook geen getouwtrek met m’n halfbroer maar ik wil gewoon rust, rouwen om mijn moeder en niet in de schulden belanden.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:43
Dan ga je toch gewoon voor optie 1, weiger de erfenis, er zal toch weinig over blijven na je broers leegtrekken van de rekening.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:54

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Gecondoleerd.

Minderjarige kinderen hebben geen optie op aanvaarden (tenzij expliciet genoemd in een testament een kindsdeel aan hen is nagelaten), dat kan jij in ouderlijk gezag ook afwijzen.

[Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 07-01-2023 23:34]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Laika78
Ja maar ivm minderjarige kinderen en plaatsvervulling dan?

• Laika78
Afwijzen moet via toestemming van de rechtbank en die krijg je in principe alleen als je aan kunt tonen dat er schulden zijn. Dat weet ik niet of ik dat tegen die tijd aan kan tonen en dan erfen ze automatisch benificair en dan zit ik dus weer met hetzelfde probleem dat ik niet kan vereffenen. Tegen die tijd is sowieso natuurlijk de huurwoning etc al weg en heeft hij het beetje geld wat er op staat opgemaakt. Het probleem is ook dat qua vermogen uit wordt gegaan van overlijdensdatum alleen klopt dat dan natuurlijk niet meer als hij het beetje wat erop staat opmaakt.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03

Lordy79

Fundamentalist

Van harte gecondoleerd!

Mijn advies is om even een notariskantoor te bellen. Dat hoeft echt niet veel te kosten maar die kunnen de opties en consequenties per keuze duidelijk uitleggen.
Voor zover ik weet zullen je kinderen jouw deel krijgen als jij weigert maar zullen ze kunnen weigeren als er schulden zijn.

Ik begrijp dat je geen zin hebt om met je halfbroer te gaan "vechten" (wat hij doet mag absoluut niet namelijk) , en als er weinig financiële belangen zijn is dat heel wijs, dus op deze manier kun je het financiële boek snel sluiten. Dat zal je vast ook helpen om het overlijden zélf ook makkelijker, sneller en beter te verwerken. Sterkte gewenst.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Taghorn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-01 07:23
Gecondoleerd!
Je hebt iig 3 maanden om je keuze te maken.
https://www.juridischloke...ik-een-erfenis-verwerpen/
Even snel lezen leert dat ALS er netto geld is (enigzins significant), je het in het belang van het kind beneficiar moet accepteren.

Je kunt je broer aangeven dat je niets hoeft en wilt verwerpen. Dat hij e.a. mag afhandelen.
Echter, als er geld overblijft dan MOET je het beneficiar aanvaarden voor je kinderen. Hier zitten wat kosten aan (rechtbank en notaris). Om het jezelf makkelijker te maken kun je als de nalatenschap positief lijkt na 2 maanden zelf beneficiar aanvaarden, scheelt je 1x verwerpingskosten bij de rechtbank.

Mochten er financiële lijken uit de kast komen, ben je zelf gedekt (je broer niet). Bedenk zelf of je de notaris kosten van beneficiar aanvaarden wilt delen met je broer (je wettelijk recht) of dit alleen betaald.

Succes!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Gecondoleerd.
Laika78 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 23:26:
Hij verricht meteen handelingen van zuivere aanvaarding. Zo heeft hij de huur al opgezegd
Ik betwijfel of het opzeggen van een huurovereenkomst een handeling van zuivere aanvaarding is. Het is toch juist een manier om eventuele schuldeisers meer kans te geven op een uitkering uit de boedel?
en is hij al begonnen met spullen weg doen etc. Ook pint hij gewoon nog geld van haar rekening.
Daarmee wordt die kans juist weer kleiner inderdaad, maar je halfbroer mag ook helemaal niet zonder jouw toestemming geld opnemen van de rekening en die rekening hoort ook geblokkeerd te worden.

De erfgenamen vormen in de regel een gemeenschap, die ook gezamenlijk moet handelen. Tenzij een van de erfgenamen een volmacht heeft van de andere erfgenamen of bijvoorbeeld in een testament is benoemt tot executeur. Je broer heeft nu dus naar ik mogelijk een schuld aan jou binnen de gemeenschap en zal dat moeten aflossen, desnoods uit eigen middelen.
Benificair aanvaarden wil en kan ik zelf niet omdat dan de verplichting is om te vereffenen en ik dit niet op de juiste manier kan doen vanwege de handelingen van mijn broer.
Nee hoor, dat kan nog steeds. Het zou ook heel raar zijn als je halfbroer voor jou kan besluiten dat jij niet beneficiair kan aanvaarden. door bepaalde handelingen te verrichten.
Ik hoef ook geen getouwtrek met m’n halfbroer maar ik wil gewoon rust, rouwen om mijn moeder en niet in de schulden belanden.
Het gaat je denk ik vooral om het eerste, maar volgens mij moet je vooral zsm advies inwinnen en zelf verder geen acties ondernemen. Neem bijvoorbeeld eerst eens contact op met een notaris, dat kan ongetwijfeld aankomende week al. Die kan ook een verklaring voor erfrecht maken en bij de griffie een verklaring van beneficiaire aanvaarding deponeren als je dat wil.

Uiteraard is het je eigen keuze, maar mijn persoonlijke mening is dat een nalatenschap met mogelijke schulden beneficiair moet worden afgewikkeld door de erfgenamen, want verwerpen is doorschuiven. Als je het goed aanpakt, blijf je met beneficiaire aanvaarding niet met een schuld zitten en ruim je juist problemen op. Je kunt je uiteraard ook laten bijstaan, bijvoorbeeld door een erfrechtadvocaat.

Op een forum zoals dit is het in ieder geval niet goed mogelijk om alle relevante feiten te overzien, en mede daarom blijft elk risico dat samenhangt met wat ik noem blijft dus bij jou. Zeker nalatenschappen kunnen complex zijn (maar dat hoeft niet).

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:59
Je kunt prima beneficiair aanvaarden en niet zelf verantwoordelijk zijn voor vereffening. Blijkbaar is de halfbroer de facto al executeur wat geformaliseerd kan worden ;) En anders een notaris (ten laste van de boedel).

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als eerste: veel sterkte toegewenst met het verlies van je moeder.

Spullen opruimen, huur opzeggen, pinnen, etc is inderdaad handelen alsof er zuiver aanvaard is, en daarmee heeft hij dus ook zuiver aanvaard, maar dat zegt niets over of/hoe jij gaat aanvaarden.

Nu kan jij verwerpen, maar (als er geen testament is) dan zijn je kinderen de erfgenamen. Minderjarige kinderen kunnen niet zuiver aanvaarden, dus dan moet er sowieso vereffend worden, of je moet ook in hun naam verwerpen.

Persoonlijk zou ik kiezen voor beneficiair aanvaarden. Daarbij wordt er dus een balans opgemaakt op het moment van overlijden en je halfbroer zal dus inderdaad dingen moeten kunnen aantonen; wat is er gebeurd met spullen/geld. De executeur-testamentair hoef jij overigens niet te zijn, dat kan ook iemand van een notariskantoor zijn. Daar zitten kosten aan verbonden, maar je koopt wel je gedoe af en je weet zeker dat er geen verassingen meer komen na een paar jaar.

Als laatste sluit ik mij aan bij het gegeven advies hier: bel even met een notaris voor advies. :Y

[Voor 4% gewijzigd door teacher op 08-01-2023 11:14]

Wise enough to play the fool

• Real
  • Niet online
teacher schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:11:
huur opzeggen (...) is inderdaad handelen alsof er zuiver aanvaard is
Waarom?

• Real
  • Niet online
@teacher Zie ook Wet bescherming erfgenamen tegen schulden in Staatsblad 2016, 226.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

De wet BETS uit 2016 beschermt erfgenamen wel meer dan voorheen (theelepeltje meenemen was automatisch zuiver aanvaarden), maar nog steeds kan je handelingen doen waarmee je zuiver aanvaard; spullen meenemen die waarde vertegenwoordigen (anders dan emotionele waarde zoals een fotoalbum), of bijvoorbeeld dingen toe-eigenen uit de boedel (zoals geld pinnen), zonder er een lijstje van bij te houden.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DennisH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:38
Gecondoleerd.

Vorig jaar hetzelfde meegemaakt en ja dan gaat het beginnen.. allemaal dingen waar je nog nooit mee te maken hebt gehad.

Wij hebben ook afstand gedaan van alles... en ja veel geregel...

Even in het kort wat je moet regelen voor de kinderen.

- Akte van nalatenschap

https://www.rechtspraak.n...2-4860-ae9d-9acb750b1a2c4

Wij hebben 3 kinderen 21, 18 en 14 (die van 21 en 18) document hierboven invullen en aangetekend naar de rechtbank.

Die van 14 moesten we onderstaand formulier aangetekend sturen naar de rechtbank.

https://www.rechtspraak.n...enschap-minderjarigen.pdf

• Laika78
Iedereen alvast bedankt.

Wat betreft mijn broer: hij zal niets aantonen oid en is psychisch niet in orde. Ik wil hem verder ook niet nog meer problemen bezorgen want hij weet gewoon totaal niet waar hij mee bezig is. Communiceren met hem is ook gewoon niet mogelijk.

Ik heb het formulier en informatie van de rechtbank opgezocht wat betreft weigeren voor minderjarige kinderen. Daar loop ik dus op dit moment in vast omdat:

Het saldo van haar bankrekening op moment van overlijden was ca 1000 euro. Er staat nog iets van krediet open, maar hoeveel dat nog is is mij nog niet bekend. Waarschijnlijk wel onder dit bedrag. Andere schulden zijn er volgens mij op dit moment nog niet. Deze zullen echter later wel komen denk ik. Denk hierbij aan de vooruit betaalde toeslagen van deze maand? Het is dus echt op het randje waardoor ik nu nog geen schulden kan aantonen voor mijn kinderen.

Dus dan erven zij benificair. Maarja dan zit ik weer met het eerste probleem dat er inmiddels al geld van de rekening is afgehaald, tegen die tijd alle spullen en huurwoning al weg zijn. Niet dat er waardevolle spullen in huis staan, maar op de juiste manier vereffenen gaat dus voor mij niet meer lijkt mij

• Real
  • Niet online
teacher schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:25:
[...]
handelingen doen waarmee je zuiver aanvaard;
De vraag was niet: kun je uitleggen wat er in de wetswijziging staat, maar waarom het opzeggen van een huurovereenkomst een aanvaardingshandeling zou zijn. Dat was namelijk jouw stelling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DennisH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:38
Als jij gewoon alvast onderstaande regelt dan loopt dat al.. wat je broer betreft komt het verder dan straks allemaal op zijn schouders.. Zou wel doorgeven aan je broer / instanties dat je afstand doet.

Kinderen
https://www.rechtspraak.n...enschap-minderjarigen.pdf

En deze voor je zelf.

https://www.rechtspraak.n...nschap-meerderjarigen.pdf

Kijk wel na als je daar achter kan komen hoe het zit met de uitvaartpollis(sen) ivm de begrafenis.

Bij ons heeft het uitvaartbedrijf er ook als schakel tussen gezeten en die kunnen je ook met bepaalde dingen verder helpen.

Ik weet het.. er komt heel veel op je af... :|

[Voor 3% gewijzigd door DennisH op 08-01-2023 11:52]

• Laika78
Mijn broer weet dat ik afstand doe. Ik heb hier al jaren ook met mijn moeder over gesproken maar helaas vind ze dit niet belangrijk. Ik heb hier afgelopen jaren al meerdere keren wakker over gelegen.

De crematie wordt geregeld door haar broer zodat ik niet met kosten blijf zitten van dat hoofdstuk. Deze hebben we gisteren geregeld en hij is hierin de opdrachtgever. Hier ben ik ontzettend dankbaar voor.

Alleen nogmaals bij het formulier van de rechtbank voor de kinderen moet ik schulden aantonen en kan ik dit nog niet. Anders gaat de rechtbank die geheid afwijzen wegens eventuele intrekking van vermogen. Maar deze zullen vast wel gaan komen ivm belastingdienst etc. Maarja wanneer? Ik heb natuurlijk na mijn weigering maar 3 maanden de tijd voor de kinderen om te weigeren…

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:33
Real schreef op zondag 8 januari 2023 @ 10:53:

[...]
Nee hoor, dat kan nog steeds. Het zou ook heel raar zijn als je halfbroer voor jou kan besluiten dat jij niet beneficiair kan aanvaarden. door bepaalde handelingen te verrichten.
Sterker nog: het is eigenlijk andersom. Op het moment dat één erfgenaam benificiair aanvaardt geldt dat feitelijk voor alle erfgenamen.

Weigeren kan in mijn herinnering altijd. Als alle kinderen weigeren is het dan wel opletten voor andere familieleden (neven, nichten, broers, zussen etc) want mogelijke schuldeisers kunnen dan gaan zoeken naar andere erfgenamen die de schuld op zich zouden kunnen nemen.

Edit: op rechtspraak.n staat daarover dit
Als een erfgenaam besluit afstand te doen van de nalatenschap, kan het zijn dat de kinderen erfgenaam worden. Wilt u niet dat de kinderen erfgenaam worden, dan moeten de kinderen de erfenis ook verwerpen. Hoe u dit namens minderjarige kinderen doet, leest u in de procedurebeschrijving van Erfenis aanvaarden of verwerpen.
Aan TS: gecondoleerd en sterkte. Altijd vervelend als dit soort dingen er nog bij komen.

[Voor 19% gewijzigd door D-e-n op 08-01-2023 12:08]

• Real
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:03:
[...]
Sterker nog: het is eigenlijk andersom. Op het moment dat één erfgenaam benificiair aanvaardt geldt dat feitelijk voor alle erfgenamen.
Nee, de nalatenschap moet beneficiair worden afgewikkeld. Maar andere deelgenoten/erfgenamen kunnen nog steeds zuiver aanvaarden of zuiver hebben aanvaard door zo te handelen.

De afwikkeling van een nalatenschap na aanvaarding onder voorrecht van boedelbeschrijving (beneficiaire aanvaarding) lijkt enigszins op de afwikkeling van een faillissement. Er moet een boedelbeschrijving komen waaruit duidelijk wordt wat de schulden en baten zijn, die moet worden gedeponeerd bij de griffie tenzij een kantonrechter een 'lichte vereffening' honoreert, (eventuele) schuldeisers moeten worden aangeschreven, en schulden moeten worden voldaan uit de boedel maar de erfgenamen die beneficiair hebben aanvaard zijn nooit voor meer aansprakelijk dan de baten uit de nalatenschap.

Als de halfbroer van de TS handelde zonder goed te overzien wat de consequenties waren, dan kunnen dergelijke handelingen afhankelijk van de omstandigheden mogelijk nog wel vernietigd worden. Het lijkt mij daarom vooral handig dat de TS eerst zsm advies inwint. Een notaris zal waarschijnlijk ook adviseren om de bank te informeren, zodat de rekening geblokkeerd wordt. Met een verklaring van erfrecht kunnen de erfgenamen echter weer toegang krijgen.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:49
@Real ik denk dat veel mensen er veel pragmatischer mee omgaan. Was recent bij een begrafenis betrokken en de begrafenisondernemer zei “kun je nog bij de rekening? Dan zou ik hem direct leeghalen, want straks kun je er heel lang niet bij.”

• Laika78
En stel ik doe het zo:

Ik weiger bijvoorbeeld en mijn kinderen erfen automatisch bijv benificair.

Hij verricht handelingen van zuivere aanvaarding. Dan is er toch eigenlijk al iemand die de erfenis heeft geaccepteerd? Komen ze dan alsnog bij mijn kinderen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• shadowlyse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:47
Als jij nu gewoon beneficiair aanvaardt ben je er vanaf. Dan moeten jjj en broer als vereffenaar optreden. Als er meer schulden dan baten zijn dan moet de zware vereffening plaatsvinden en dan benoemd de rechtbank iemand die het moet regelen. Schuldeisers kunnen alleen bij je halfbroer komen omdat hij zuiver heeft aanvaardt. Doordat jij beneficiair hebt aanvaardt komen schuldeisers nooit bij jou of je kinderen.

• Laika78
Maar zoals ik aangaf kan ik toch niet als vereffenaar optreden? Daar zitten regels aan waaronder bijv geld opzij houden voor schuldeisers en dat gaat nu al niet meer

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:03
BCC schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:27:
@Real ik denk dat veel mensen er veel pragmatischer mee omgaan. Was recent bij een begrafenis betrokken en de begrafenisondernemer zei “kun je nog bij de rekening? Dan zou ik hem direct leeghalen, want straks kun je er heel lang niet bij.”
Da's natuurlijk prima als je van plan bent om zuiver te aanvaarden. In deze situatie was het beste waarschijnlijk geweest om helemaal van die bankrekening af te blijven.

https://www.socialcooling.com/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Het is al een paar keer gezegd, maar zoek hier echt professioneel advies (notaris of advocaat met voldoende kennis van erfrecht) voor. Je kan dingen blijven opzoeken en vragen op fora, maar de regels zijn voor leken vaak niet zo duidelijk en als je straks met een 'negatieve' erfenis tegenover een schuldeiser staat die vindt dat jij er wel voor moet opdraaien, lopen de kosten heel snel op, zelfs als je uiteindelijk gelijk krijgt.
En die mensen hebben deze situatie al vaker gezien, dus het kost hen weinig tijd om dit gewoon correct af te handelen.

• Ewaste.denny
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-01 21:19
99ruud99 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 23:31:
Dan ga je toch gewoon voor optie 1, weiger de erfenis, er zal toch weinig over blijven na je broers leegtrekken van de rekening.
als broer na overlijden de rekening plundert kan hij hele grote problemen krijgen.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-01 17:29
@Laika78 Eerste gesprek bij de notaris is gratis. Je gaat kosten maken om te verwerpen of beneficiar te aanvaarden, zorg dan dat je het goed doet.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:39
Laika78 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:52:
En stel ik doe het zo:

Ik weiger bijvoorbeeld en mijn kinderen erfen automatisch bijv benificair.

Hij verricht handelingen van zuivere aanvaarding. Dan is er toch eigenlijk al iemand die de erfenis heeft geaccepteerd? Komen ze dan alsnog bij mijn kinderen?
Botweg gezegd erven je kinderen benificair bij plaatsvervanging.
Aangezien jij de ouder bent dien je zorg te dragen voor de vereffening.
Je principes helpen je dus niet.

Maar, er is een periode van 3 maanden waarin er een beslissing gemaakt moet worden.
Dus voorlopig hoef je niets te doen en je broer de eindafrekening laten opstellen.
Voor zo'n simpele situatie als dit moet dat wel lukken.

Is er een positief saldo. Zelf benicair aanvaarden en schenk het aan je broer als je er niets mee van doen wil hebben.

Is er een schuld zet je principes aan de kant en aanvaard de erfenis benificair.
Dat scheelt heel wat onnodig papierwerk en aanvragen bij de rechtbank.

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Gecondoleerd, ik heb in het verleden een erfenis geweigerd voor mezelf, mijn vrouw en mijn kinderen, alles volgens mij via de rechtbank gegaan en vastgelegd bij de notaris, de notaris ook alles laten regelen, maar schijn je zelf ook te kunnen. Moest wel een motivatiebrief bij wat ik me ervan herinner. Sterkte ermee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56
Laika78 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:25:
Maar zoals ik aangaf kan ik toch niet als vereffenaar optreden? Daar zitten regels aan waaronder bijv geld opzij houden voor schuldeisers en dat gaat nu al niet meer
Hoezo? Jij bent niet verantwoordelijk voor de acties van je broer. Dat is dan potentieel zijn probleem.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee