Memory Bank interleaving

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 08:00

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
Ik heb laatst de bios van mn MSI K7T pro2 geflasht naar v2.9 enkele nieuwe opties.. heel leuk en aardig enzo..
zoals de 'bank interleave' optie..
wat houdt dit precies in?
ik weet dat het iets met geheugen te maken heeft..
maar waar zorgt t voor?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Een SDRAM op jouw module bestaat uit 4 logische banken (alleen oudere 16Mbit IC's hebben 2 banken). De chipset kan met interleaving ingesteld binnen een SDRAM naar de ene bank schrijven/lezen, en de andere bank wordt geadresseerd. Het grote voordeel is dat bij het sequentieel opvragen van veel data de chipset een heel stel adresseerstappen (tijdens deze stap kan er gelezen noch geschreven worden) kan overslaan en de doervoer dus hoger is. Je zult hier dus alleen profijt van hebben bij burst-benaderingen van grote blokken data.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

bedankt voor deze goede uitleg abbadon! Ik wist dat het sneller was, maar ik heb me der nooit echt in verdiept waarom. Weer wat geleerd :P

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op donderdag 30 augustus 2001 20:53 schreef abbadon het volgende:
Een SDRAM op jouw module bestaat uit 4 logische banken (alleen oudere 16Mbit IC's hebben 2 banken). De chipset kan met interleaving ingesteld binnen een SDRAM naar de ene bank schrijven/lezen, en de andere bank wordt geadresseerd. Het grote voordeel is dat bij het sequentieel opvragen van veel data de chipset een heel stel adresseerstappen (tijdens deze stap kan er gelezen noch geschreven worden) kan overslaan en de doervoer dus hoger is. Je zult hier dus alleen profijt van hebben bij burst-benaderingen van grote blokken data.
abbadon is weer de man ;) , je was me net voor...