Hoi hoi..
Ik heb een probleem waar ik ram gek van wordt. Ik heb vd week mijn systeem geupgrade. Ben van een gtx 1080ti naar een rtx 3080 gegaan.
De kaart die ik er nu in heb is een MSI Rtx 3080 suprim x 10g.
Ik heb alle drivers gedelete met een programma, hierna de kaart geinstalleerd en de nieuwste drivers geinstalleerd. Na een paar minuten gamen sloot mijn pc ineens af, ik kreeg zelf het gevoel dat mijn voeding deze upgrade niet trok. Dit was een 650watt voeding.
Vanmiddag een 850 watt geinstalleerd en alles weer aangesloten. Nu zat in ongeveer een uur te gamen en weer sloot mijn pc af.
De pc gaat dan ook niet meer aan, ik moet echt de stroom eraf halen en daarna start ie pas weer op.
Heb via nzxt cam en msi afterburner de temperaturen van alles bekeken maar niks wordt heel gek heet. 70 graden is wel de max van de GPU waar de CPU maar 59 graden wordt. Dus temperatuur lijkt me het probleem ook niet.
Enige wat ik zo zelf kan bedenken is de aansluiting van de videokaart. Deze heeft een 3x 8pins aansluiting. Nu heb ik heb aangesloten met 2 PCIe kabels (deze kabels hebben beide 2, 8pins aansluitingen aan het eind, waarvan ik er dus 3 in de kaart heb en 1 bungelt dan los. Zou ik 3 aparte PCIe erin moeten doen of zou dit niet moeten uitmaken?
Probleem is dat mijn voeding maar 2PCIe kabels heeft.
Of zou er een ander probleem kunnen zijn??
Alvast bedankt
Mijn setup :
Ik heb een probleem waar ik ram gek van wordt. Ik heb vd week mijn systeem geupgrade. Ben van een gtx 1080ti naar een rtx 3080 gegaan.
De kaart die ik er nu in heb is een MSI Rtx 3080 suprim x 10g.
Ik heb alle drivers gedelete met een programma, hierna de kaart geinstalleerd en de nieuwste drivers geinstalleerd. Na een paar minuten gamen sloot mijn pc ineens af, ik kreeg zelf het gevoel dat mijn voeding deze upgrade niet trok. Dit was een 650watt voeding.
Vanmiddag een 850 watt geinstalleerd en alles weer aangesloten. Nu zat in ongeveer een uur te gamen en weer sloot mijn pc af.
De pc gaat dan ook niet meer aan, ik moet echt de stroom eraf halen en daarna start ie pas weer op.
Heb via nzxt cam en msi afterburner de temperaturen van alles bekeken maar niks wordt heel gek heet. 70 graden is wel de max van de GPU waar de CPU maar 59 graden wordt. Dus temperatuur lijkt me het probleem ook niet.
Enige wat ik zo zelf kan bedenken is de aansluiting van de videokaart. Deze heeft een 3x 8pins aansluiting. Nu heb ik heb aangesloten met 2 PCIe kabels (deze kabels hebben beide 2, 8pins aansluitingen aan het eind, waarvan ik er dus 3 in de kaart heb en 1 bungelt dan los. Zou ik 3 aparte PCIe erin moeten doen of zou dit niet moeten uitmaken?
Probleem is dat mijn voeding maar 2PCIe kabels heeft.
Of zou er een ander probleem kunnen zijn??
Alvast bedankt

Mijn setup :
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 419,99 | € 419,99 |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 406,27 | € 406,27 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 Suprim X 10G LHR | € 1.888,- | € 1.888,- |
1 | Behuizingen | NZXT H700i Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Casemodding | NZXT Hue+ Black | € 0,- | € 0,- |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 0,- | € 0,- |
1 | Ventilatoren | NZXT Aer RGB120 Triple Pack | € 0,- | € 0,- |
1 | Ventilatoren | NZXT Aer RGB140 Triple Pack | € 0,- | € 0,- |
1 | Toetsenborden | Corsair Gaming K70 RGB Rapidfire (Qwerty US) | € 0,- | € 0,- |
1 | Muizen | Razer Deathadder Elite - Zwart | € 199,- | € 199,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 55,90 | € 55,90 |
1 | Gaming headsets | Steelseries Arctis Pro Wireless Wit | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Seasonic B12 BC-850 | € 89,- | € 89,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.058,16 |
[Voor 58% gewijzigd door Korkss op 07-01-2023 20:51]
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold