Toon posts:

Pc sluit random af na upgrade rtx 3080

Pagina: 1
Acties:

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-02 20:44
Hoi hoi..

Ik heb een probleem waar ik ram gek van wordt. Ik heb vd week mijn systeem geupgrade. Ben van een gtx 1080ti naar een rtx 3080 gegaan.

De kaart die ik er nu in heb is een MSI Rtx 3080 suprim x 10g.
Ik heb alle drivers gedelete met een programma, hierna de kaart geinstalleerd en de nieuwste drivers geinstalleerd. Na een paar minuten gamen sloot mijn pc ineens af, ik kreeg zelf het gevoel dat mijn voeding deze upgrade niet trok. Dit was een 650watt voeding.
Vanmiddag een 850 watt geinstalleerd en alles weer aangesloten. Nu zat in ongeveer een uur te gamen en weer sloot mijn pc af.
De pc gaat dan ook niet meer aan, ik moet echt de stroom eraf halen en daarna start ie pas weer op.

Heb via nzxt cam en msi afterburner de temperaturen van alles bekeken maar niks wordt heel gek heet. 70 graden is wel de max van de GPU waar de CPU maar 59 graden wordt. Dus temperatuur lijkt me het probleem ook niet.

Enige wat ik zo zelf kan bedenken is de aansluiting van de videokaart. Deze heeft een 3x 8pins aansluiting. Nu heb ik heb aangesloten met 2 PCIe kabels (deze kabels hebben beide 2, 8pins aansluitingen aan het eind, waarvan ik er dus 3 in de kaart heb en 1 bungelt dan los. Zou ik 3 aparte PCIe erin moeten doen of zou dit niet moeten uitmaken?
Probleem is dat mijn voeding maar 2PCIe kabels heeft.

Of zou er een ander probleem kunnen zijn??

Alvast bedankt _/-\o_

Mijn setup :

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 419,99€ 419,99
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 406,27€ 406,27
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 Suprim X 10G LHR€ 1.888,-€ 1.888,-
1BehuizingenNZXT H700i Zwart€ 0,-€ 0,-
1MonitorenAcer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart€ 0,-€ 0,-
1CasemoddingNZXT Hue+ Black€ 0,-€ 0,-
1WaterkoelingNZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 0,-€ 0,-
1VentilatorenNZXT Aer RGB120 Triple Pack€ 0,-€ 0,-
1VentilatorenNZXT Aer RGB140 Triple Pack€ 0,-€ 0,-
1ToetsenbordenCorsair Gaming K70 RGB Rapidfire (Qwerty US)€ 0,-€ 0,-
1MuizenRazer Deathadder Elite - Zwart€ 199,-€ 199,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 55,90€ 55,90
1Gaming headsetsSteelseries Arctis Pro Wireless Wit€ 0,-€ 0,-
1VoedingenSeasonic B12 BC-850€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.058,16

[Voor 58% gewijzigd door Korkss op 07-01-2023 20:51]

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Goede voeding kopen.

uitvoering: Corsair HX750 V2

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:21
Waarom koop je een budget Bronze voeding? Zo'n voeding hoort niet thuis in een high-end systeem.

Wat is het merk en type van je 'oude' voeding?

Heb je de GeForce drivers verwijderd met DDU voordat je de nieuwe drivers installeerde?

BIOS van het moederbord up to date?

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:05
Systeem wat uitgaat en pas aangaat na verwijderen van de stroom op de voeding is 100% de voeding.
Helaas is er iets in je systeem wat meer vraagt dan je unit kan leveren.
(Dit is een beveiliging in je voeding!!! Zou het niet te vaak doen, dan gaat er meer stuk)

Mijn advies is om een model te kopen wat voldoende capaciteit heeft voor je setup.
Deze is niet te duur en de huidige AMD en Nvidia kaarten draaien er op.
uitvoering: NZXT C850 Gold v1

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | iRacing | PVoutput

• Uszka
raymondw schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:10:

Deze is niet te duur en de huidige AMD en Nvidia kaarten draaien er op.
uitvoering: NZXT C850 Gold v1
Dat is van binnen ook een Seasonic en die hebben meer dan eens problemen met recente videokaarten. Dan beter de V2 met CWT platform erin uitvoering: NZXT C850 Gold v2

• Korkss
Uszka schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:05:
Waarom koop je een budget Bronze voeding? Zo'n voeding hoort niet thuis in een high-end systeem.

Wat is het merk en type van je 'oude' voeding?

Heb je de GeForce drivers verwijderd met DDU voordat je de nieuwe drivers installeerde?

BIOS van het moederbord up to date?
Dat was de enige die op het moment leverbaar was bij de lokale pc boer hier. Heb nu online maar een andere besteld van 850 watt met gold certificaat.
Ik zou ook zeggen dat het een voeding probleem is, hoopte het alleen met deze 850 watt op te lossen. Want 850 watt zou toch ruim voldoende moeten zijn lijkt me?!

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• Uszka
Korkss schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:49:
[...]

Heb nu online maar een andere besteld van 850 watt met gold certificaat.
Welk merk en type?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je favoriete B12-bc850

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Korkss
1VoedingenCorsair RM850x (2021) Zwart€ 159,90€ 159,90
Totaal€ 159,90

• Uszka
Ah, oké. beetje aan de prijs maar die heeft iig geen issues met een 3080. Valt het systeem nog steeds uit dan is er ergens een kortsluiting.

• Korkss
Uszka schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:03:
Ah, oké. beetje aan de prijs maar die heeft iig geen issues met een 3080. Valt het systeem nog steeds uit dan is er ergens een kortsluiting.
Ja ik ga dit vd week maar proberen. Een kortsluiting lijkt me niet echt voor de hand liggend. Kan namelijk mijn pc aan zetten en uren op windows scherm laten staan, dan gebeurd er niks. Ga ik gamen dan gaat hij na een x aantal tijd wel ineens uit. Vandaar dat ik zelf echt denk aan een “stroom” te kort ofzo. Had alleen gehoopt dat het met deze huisige 850 watt voeding opgelost zou zijn.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Korkss schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:01:
[...]

1VoedingenCorsair RM850x (2021) Zwart€ 159,90€ 159,90
Totaal€ 159,90
Waarom staat er andere voeding in OP ?

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:42
Hackus schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:08:
[...]

Waarom staat er andere voeding in OP ?
Omdat dat de eerste voeding was die @Korkss had gekocht nadat de oude het af liet weten. Deze werkte dus ook niet, en daarna heeft hij die Corsair vanavond besteld nadat men advies gaf dat de bestelde Seasonic B12 BC-850 niet afdoende was. (altans, zo zie ik het?)

Specs!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GoldenBatt schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:10:
[...]

Omdat dat de eerste voeding was die @Korkss had gekocht nadat de oude het af liet weten. Deze werkte dus ook niet, en daarna heeft hij die Corsair vanavond besteld nadat men advies gaf dat de bestelde Seasonic B12 BC-850 niet afdoende was. (altans, zo zie ik het?)
1e was 650 watt
Na een paar minuten gamen sloot mijn pc ineens af, ik kreeg zelf het gevoel dat mijn voeding deze upgrade niet trok. Dit was een 650watt voeding.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RM850x (2021) heeft 16awg pcie kabels, die moeten prima voldoen.
Vanaf de 2e kabel kun je beide aansluitingen gebruiken

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zie het al,binnen uur van advies heb je de RM850X(2021) gezien/gekocht.
Online op iPhone sucks 😂

• Korkss
Hackus schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:17:
Zie het al,binnen uur van advies heb je de RM850X(2021) gezien/gekocht.
Online op iPhone sucks 😂
Ja klopt! Ga maandag ook gelijk die andere 850watt weer terug brengen en nog even zeggen dat ze pruts spul verkopen! Dan hooen dat de nieuwe voeding het probleem op lost!

Iedergeval bedankt allen met het meedenken 💪🏻

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Korkss schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:33:
[...]

Ja klopt! Ga maandag ook gelijk die andere 850watt weer terug brengen en nog even zeggen dat ze pruts spul verkopen! Dan hooen dat de nieuwe voeding het probleem op lost!

Iedergeval bedankt allen met het meedenken 💪🏻
De RM850x heeft ook (maar) twee PEG kabels, alleen van goede kwaliteit. De 750w die ik aangaf voldoet prima en is top klasse.

Succes 💪

• Korkss
Hackus schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:38:
[...]

De RM850x heeft ook (maar) twee PEG kabels, alleen van goede kwaliteit. De 750w die ik aangaf voldoet prima en is top klasse.

Succes 💪
Ik snap niet wat je bedoeld met die peg kabel?! Ik kan toch gewoon de pcie kabels ofzo gebruiken? Daar zijn er meer van als ik dat goed zie?!

• Uszka
PEG en PCI-e is hetzelfde.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Korkss schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 23:02:
[...]

Ik snap niet wat je bedoeld met die peg kabel?! Ik kan toch gewoon de pcie kabels ofzo gebruiken? Daar zijn er meer van als ik dat goed zie?!
Twee kabels met elk 2x6+2-pins.
Maar betere kwaliteit zoals ik al schreef.

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 22:28
Toch gek dat er zo vaak vrij zware voedingen niet meer goed werken met de huidige kaarten.

Ik draai een rn750x met een rx7900xtx en dat gaat prima. Gek genoeg zit in mijn andere pc een Corsair van zeker 10 jaar ofzo een tx850 en die doet het probleemloos met een 13600kf en 6900xt! Waren ze toen al zoveel beter?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee