Toon posts:

"Goedkoop" smoking overhemd gezocht evt slim fit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:57
Ik ben op zoek naar een goedkoper smoking overhemd dan wat ik nu gebruik.

Het moet een wit overhemd zijn, met verborgen knopen, omslagmanchet en een boord geschikt voor een strik (inzoverre er boorden zijn die er niet geschikt voor zouden kunnen zijn).

Op dit moment heb ik overhemden van Olymp (de level 5 body fit), maar ben daar niet zo heel tevreden over. Ze verkleuren vrij snel aan de kraag en op alle vlakken waar geen ondershirt zit. Met €79,99/stuk wordt het dan een prijzige aangelegenheid. Daarbij vind ik die overhemden vrij ruim zitten (ik ben vrij smal), de kraag is wel goed (Mt 38), dus wellicht dat een alternatief met slim fit beter past.

Ik heb zelf wel wat gegoogled, maar het lijkt niet een product te zijn wat veel aanbod kent. Ik zag wel een zeer vriendelijk geprijsd overhemd op lightinthebox, maar ik weet dat dat gewoon China-spul is.

Nou verwacht ik niet dat anderen voor mij het Google-werk gaan doen, maar wellicht dat iemand zelf deze speurtocht al eens heeft gedaan en een goede tip heeft.

Alle reacties

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:45
Waar woon je ergens? Je zou Gents kunnen proberen of roka

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-02 21:44
Ik heb een smoking en smokinghemd van Suitable. Prima voor die ene keer per jaar dat ik hem draag.

• LA-384
Paganstars schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:12:
Waar woon je ergens? Je zou Gents kunnen proberen of roka
Ik wil het liefste gewoon online bestellen. Ik heb even op die websites gekeken, maar ze hebben niet wat ik zoek.
peakrever schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:57:
Ik heb een smoking en smokinghemd van Suitable. Prima voor die ene keer per jaar dat ik hem draag.
Ik draag em wel vaker; zo'n 16 dagen per jaar. Ik heb er nu 4, maar dat voorkomt geen verkleuring.

Het gebruiksdoel is de carnaval. Ik zit in de vereniging en dat betekend meerdere weekenden aantreden in kostuum. Omdat er ook gefeest wordt heeft het wel wat te lijden.

Suitable heeft enkel hetzelfde overhemd in zijn assortiment.

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:03
Je zou ook bij Shirt by hand kunnen kijken. Komen ze 1x langs om je op te meten, daarna bestel je online je shirts.
Deze zijn dan perfect op maat!
https://www.shirtbyhand.com/nl/shirts/tuxedo

Zelf ben ik er erg tevreden over en heb meerdere overhemden. Het leuke is dat je ze ook wat kan personaliseren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:40
En ben je zeker dat de verkleuring niet veroorzaakt wordt door zweet? De plekken die je onderhemd bedekken hebben er immers geen last van?

Al eens met waspoeder specifiek voor witte kledij geprobeerd?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:04
Een tijdje in kristal soda laten weken? Zo heb ik verkleuring door andere kleding ergens uit gekregen.
Bij wit kun je het prima langer laten liggen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Na het wassen in "de bleek" leggen. Hiermee bedoel ik niet dat chemische spul in een gele fles maar gewoon een stukje gras. Dus languit op het gras leggen te drogen.

• LA-384
Lt.Mitchell schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:28:
En ben je zeker dat de verkleuring niet veroorzaakt wordt door zweet? De plekken die je onderhemd bedekken hebben er immers geen last van?

Al eens met waspoeder specifiek voor witte kledij geprobeerd?
Het is 100% door zweet, maar heb het tot op heden nog niet schoon gekregen.

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:40
Ik zou het eens proberen met producten van vanish of 'dr bleckmann', die worden hier ook gebruikt en met succes :)

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
LA-384 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:43:
[...]

Het is 100% door zweet, maar heb het tot op heden nog niet schoon gekregen.
Vanish Oxi Action al geprobeerd? Dat bevat optische witmakers dus zou precies hiervoor moeten werken.

• Colini
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:00
Is dit misschien iets:

https://www.peek-cloppenb...emd-van-twill-wit-9372925

En mocht je bij de Duitse grens wonen, In Duitsland kan het vaak nog iets goedkoper zijn.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:22
Stijldansen hier. Maandelijks (minstens) dus een rokkostuum aan. Geen tip voor het hemd, wel voor het schoonmaken. Ouderwetse ossegal. Is een stick en als je je boord (met name bij mij) nat maakt en dan met die stick op de vlekken wrijft. Vervolgens wassen op 40 graden en komt er goed uit. Wel z.s.m. doen, dus gewoon 's ochtends en niet een week later pas...

• LA-384
Bedankt voor alle tips. Ik zag hier thuis nog een flesje hg zweetvlekkenverwijderaar staan, dus dat maar eens proberen. Die andere middeltjes lijken toch meer voor verse vlekken te zijn. Wellicht dat ik de overhemden uit voorzorg na dragen beter meteen een nacht in de soda of azijn kan leggen, zodat vlekken zich minder snel vormen.

Hoe dan ook hebben we een dealtje kunnen sluiten met een lokale kledingwinkel. We kunnen daar deze overhemden met een flinke korting bestellen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee