Toon posts:

Merkwaardige storing cv ketel ATAG i36EC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Veenstraj
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 31-01 07:57
Goeden dag mensen,

Ik lees al jaren tweakers, maar heb nu een vraag want ik kom er zelf niet meer uit.
dus moest toch maar is een accountje maken:)

wij hebben een huurcontract voor onze cv ketel een ATAG i36EC. en 1 keer in de zoveel tijd dan start hij niet op als we warm water vragen voor de radiatoren. als we dan warm tap water vragen doettie 't wel en maakt hij het water keurig warm. als we dan opnieuw de cv aan zetten doettie 't wel!

dus ik die lui bellen waar we dat contract hebben. monteur komt langs. verklaart ons voor gek en gaat weer weg. tijd later gebeurd precies het zelfde weer.. weer bellen, monteur komt langs en vervangt de motor van de drieweg klep.. gaat best lang goed. weer precies het zelfde. weer bellen. andere monteur komt komt langs. een oude rot van 't vak. moet een schroevendraaien ging hij aan dingen luisteren. hij wist 't zeker, de driewegklep.
dus die werd vervangen.

nou je raad het al. vandaag was het zelfde probleem weer. nu alleen veel erger. ketel aan en uit. warm water vragen, cv water vragen. niks.. je hoort hem (rond)pompen maar geen vlammetje, dus geen warm water. toen weer opnieuw opstarten en daarna deed hij het wel. 't lijkt dan wel totaal random

ps.
als hij het 1 keer doet. dan blijft hij het keurig doen. gaat nooit in storing tijdens bedrijf.
ps2
geeft geen foutmeldingen en de druk in 't systeem is 1.9bar

ik hoop dat iemand de gouden tip heeft.
bedankt voor 't lezen. ik lees jullie reactie graag tegemoed

mvg
Johann

Alle reacties

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 18:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik verplaats het topic even naar DEI :)

Tweakers Discord

• Veenstraj
is wel echt een gekke storing he.. zo aan de reacties te zien:(

• reduxz
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-02 12:56
Ik heb dezelfde ketel en precies hetzelfde probleem. Soms worden radiatoren niet warm, terwijl er wel warmtevraag is. Om dit op te lossen, draai ik mijn kraan op warm water open, en voila; de radiatoren worden weer warm.

Ook bij mij is de 3wegklep al vervangen, maar nog steeds hetzelfde issue wat af en toe voorkomt. Ook ik ben dus erg benieuwd wat het issue zou kunnen zijn.

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-02 21:31
Bij dit type ketel moet volgens mij de originele 3wegklep gemonteerd worden van Atag, niet de Honeywell-versie die er ook tussen past.
Bepaalde type oudere ketels van Vaillant hebben hier ook last van.

• Veenstraj
MarkS90 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:07:
Bij dit type ketel moet volgens mij de originele 3wegklep gemonteerd worden van Atag, niet de Honeywell-versie die er ook tussen past.
Bepaalde type oudere ketels van Vaillant hebben hier ook last van.
zou dat op de driewegklep staan? of hoe kan ik weten wat ze gemonteerd hebben?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:02
Veenstraj schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:48:
[...]

Honeywell zet zn merknaam er altijd wel duidelijk op.

Maargoed, ook de originele driewegkleppen van Atag zijn ruk. Iets met kunststof tandjes die door kunnen draaien en daarna werkt het niet meer...
Atag verkoopt meer driewegkleppen dan ketels, blijkbaar vinden ze dat prima :X.

• Tomono
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-02 19:35
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn atag i36ec. Driewegklep is hier ook vervangen maar nogsteeds probleem.

Lijkt vooral te gebeuren als het wat kouder is zoals afgelopen week.

Ik ga mijn OTGW er maar weer eens tussen zetten en kijken of Atag kan helpen om het probleem te vinden.

• Tomono
Veenstraj schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:48:
[...]

Heb jij nog last van dit probleem? En wat voor thermostaat gebruik jij?

• Veenstraj
Tomono schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:55:
[...]

Heb jij nog last van dit probleem? En wat voor thermostaat gebruik jij?
ja. ik ben nog niet op zolder geweest om te kijken wat voor merk driewegklep ze hebben geinstalleerd. ze hebben die kap vast geschroeft, en 't kost geen moeite. maar toch heb ik nog geen zin gehad om die kap er afteschroeven.

sinds ik dit topic heb geopend heeft het probleem zich alweer 1 keer voorgedaan.

En ik heb Tado als thermostaat. met op de ketel een printplaat om hem modulerend te maken. daar voor schakelde hij aan/uit, dmv die printplaat hoopte ik dat het probleem zich zou oplossen, maar niet dus.
https://cvdeals.eu/product/s4892700-low-power-adapter-ot-lpa-lmu-c-atag/

• Tomono
We zijn in ieder geval niet de enigen https://radar.avrotros.nl...atag-cv-i36c-t197999.html
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee