Toon posts:

Synology WoL werkt niet na x aantal minuten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RutgerMartijn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-01 20:45
Beste mensen,

Ik ben benieuwd of er meerdere mensen het volgende probleem hebben en of er een oplossing voor is gevonden. Ik heb een Synology DS920+. Mooi apparaat! WoL ingeschakeld en dat werkt. Maar na een x aantal minuten, ik schat een uur, werkt WoL dus niet meer. Wat ik ook probeer, via het interne netwerk of buitenaf, maar de DS920+ start niet meer op. Ik weet dat ik alles goed ingesteld heb omdat het wel werkt de eerste x aantal minuten.
Start ik de Synology op doormiddel van de aan en uit knop dan werkt WoL weer een x aantal minuten.

Via google heb ik op het Synology forum meerdere mensen gevonden, maar niet echt een oplossing. Via ome Ali kan je een "fingerbot" bestellen en gebruiken..... maarja je hebt niet voor niks een WoL functie op dat apparaat.

Is hier iemand bekend met dit probleem?

Alle reacties

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hoe probeer je hem te wekken. Op IP adres of op MAC adres?

• RutgerMartijn
Beide, ik gebruik een app waarbij je ip en mac moet invoeren.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij kan dit ook aan je modem/router liggen.
Vaak houden die maar voor beperkte tijd een mac lijst bij voor broadcast.

Ik deed vroeger mijn server via WOL aan.
Werkte ook prima voor ongeveer 60min. En daarna niet meer. Totdat je idd de server weer aanzet en hij zijn mac adres doorgeeft aan de modem (Experia box)

ik gebruikte altijd een extra package op de synology (naam vergeten) die dit verholp.
Maar als je in dit geval je syno zelf uit zet, dan heeft dat geen zin.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hm. Ik zou een ander programma proberen. Een WOL pakketje bevat het MAC adres van het te wekken apparaat, en wordt naar het broadcast MAC adres gestuurd. (FF:FF:FF:FF:FF:FF) Het IP adres zou je niet nodig moeten hebben. Hoogstens een subnet, zodat het programma weet via welk interface het pakketje naar buiten moet. Maar gewoon via ieder interface werkt ook prima.
Als je het WOL pakket naar een IP adres stuurt, krijg je jouw effect, na een tijdje werkt het niet meer, omdat hij uit je ARP tabel is verdwenen. En natuurlijk geeft de NAS geen antwoord op een nieuw ARP request.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Wol werkt alleen met een mac adres.
Als je een ipadres gebruikt kan dat werken als er bijvoorbeeld een switch tussen zit die het ipadres nog in zijn Arp cache heeft zitten.

Gebruik een applicatie die gewoon met een macadres werkt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• RutgerMartijn
Maar een ip is toch zowiezo nodig als je van buiten je netwerk de nas wilt opstarten?

Welke android app kunnen jullie mij aanraden? De app die ik dus heb werkt blijkbaar niet.

• Ben(V)
  • Nu online
Wol van buiten het netwerk kan helemaal nooit.
Wol is een broadcast en kan dus niet gerouteerd worden.

Sommige router willen nog wel eens naar een een geforwarde port toch nog routeren als je in zijn dhcp server een vaste koppeling tussen het mac adres en je Nas en z'n ipadres maakt en daar een portforward naar doet.
Dus als je Nas bijvoorbeeld 192.168.1.100 heeft, zoek je het mac adres van die Nas op en zorgt er in de dhcp server voor dat het macadres van je Nas altijd 192.168.1.100 krijgt.
Dan maak je in de router een port forward naar die 192.168.1.100 van port 3000

Dan kun je proberen met deze app een wol package te sturen naar het wan ipadres van je router en poort 3000 met deze app..
https://www.depicus.com/wake-on-lan/wake-on-lan-andriod

Er is ook een online versie ervan beschikbaar hier:
https://www.depicus.com/wake-on-lan/woli

[Voor 65% gewijzigd door Ben(V) op 09-01-2023 10:06]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@RutgerMartijn Probleem/mogelijkheden zal niet zozeer bij je Synology liggen, maar meer bij je modem/router. Welke heb je?

• RutgerMartijn
@Ben(V) Naja in het ergste geval zet ik eventjes de vpn aan. (Trouwens zelfs als ik op mijn eigen netwerk zit werkt WoL niet) Mijn nas heeft een vast ip, dus dat zit goed. En waarom poort 3000? WoL gebruikt toch 7 of 9? Ik ga het vanavond in ieder geval proberen, ook met de app/link die je noemt!

@Djordjo Ik heb de netgear nighthawk Rax200.

• Ben(V)
  • Nu online
Dat vaste ipadres moet hij wel van de dhcp server in je router krijgen, als je dat in de Nas zelf hebt gedaan werkt het niet.
Want de router moet ook als de Nas uitstaat weten wat het macadres van die Nas is en als je het ipadres in je Nas vastzet weet hij dat niet meer als de Nas uitstaat.

Zoals ik al zei is Wol een broadcast met een macadres erin en die op het internet rondzwervende poortnummers zijn dus onzin want een broadcast is laag 2 en dus geen ipadresering en dus ook geen poorten.

Die 3000 is een willekeurig gekozen poort, die alleen maar gelijk hoeft te zijn aan wat je in die app meegeeft.
En niet alle router ondersteunen het doorsturen van SDB's (Subnet Directed Broadcasts) en dan werkt het niet.

En op je lan werkt het dus nooit via een ipadres maar alleen via een macadres.

• RutgerMartijn
@Ben(V) Het heeft even geduurd, maar helaas werkt het niet. Ik ga toch maar voor een andere oplossing zoeken. Het zal waarschijnlijk aan mijn router liggen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee