• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:29
Ik vraag me af hoe zit het met pensioenregelingen in de IT detachering en consultancy.

Mijn huidige werkgever doet:

35-39 - 10,3%
40-44 - 12,0%
45-49 - 13,9%
50-54 - 16,2%

Premie als percentage van de pensioengrondslag. Hier hoef ik zelf niets aan bij te dragen. Dit is gemiddeld 2.5% hoger dan mijn vorige werkgever waar ik 1/3 zelf betaalde.

Ik ben nu benaderd door een branchegenoot van mijn huidige werkgever en die lijkt 8% te hanteren ongeacht leeftijd waarbij de helft voor eigen rekening is.

Hoe zit het met andere regelingen in onze branche?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:31

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Hier:

35-40 : 7,56% (12,50%)
40-45 : 9,18% (14,60%)
45-50 : 11,25% (17,00%)
50-55 : 13,86% (19,80%)
55-60 : 17,01% (23,30%)
60-65 : 21,24% (27,70%)

Dit is zonder eigen bijdrage. De getallen tussen haakjes zijn de pensioenopbouw met een eigen bijdrage van 2,5% van de pensioengrondslag. Dat is dus een relatief kleine eigen bijdrage, maar heeft behoorlijk effect op de premie, zoals je ziet. Ik heb dus voor die variant gekozen.

Bedoel je met 8% dan 8% premie, ongeacht je leeftijd? Daar zou ik zeker met een grote boog voorbij lopen, zeker als de helft ook nog eens voor eigen rekening is. Juist als je ouder wordt, moet je inleg per maand groter worden, aangezien het minder lang kan renderen.

[Voor 30% gewijzigd door Microkid op 07-01-2023 16:01]

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:15
Je werkt volgens bij Cap toch? Is het nog steeds zo dat er geen eigen bijdrage pensioen is waardoor de opbouw effectief een stuk lager is dan bij een werknemer waar ze naast de eigen opbouw jij ook nog een stuk bijdraagt?

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:29
Microkid schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:57:

Dit is zonder eigen bijdrage. De getallen tussen haakjes zijn de pensioenopbouw met een eigen bijdrage van 2,5% van de pensioengrondslag. Dat is dus een relatief kleine eigen bijdrage, maar heeft behoorlijk effect op de premie, zoals je ziet. Ik heb dus voor die variant gekozen.
Hier is zelf bijdragen in theorie best mogelijk maar in de praktijk tamelijk ingewikkeld.
Bedoel je met 8% dan 8% premie, ongeacht je leeftijd? Daar zou ik zeker met een grote boog voorbij lopen, zeker als de helft ook nog eens voor eigen rekening is. Juist als je ouder wordt, moet je inleg per maand groter worden, aangezien het minder lang kan renderen.
Dat van meer inleg als je wat ouder bent weet ik. En ja, voor zover ik het snap inderdaad 8% premie.
kezzza schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:48:
Je werkt volgens bij Cap toch? Is het nog steeds zo dat er geen eigen bijdrage pensioen is waardoor de opbouw effectief een stuk lager is dan bij een werknemer waar ze naast de eigen opbouw jij ook nog een stuk bijdraagt?
Waardeoordelen over een bepaalde werkgever is nou net niet waar ik in dit topic naar op zoek ben. Ik ben op zoek wat er zoal voor komt in onze branche.

[Voor 21% gewijzigd door Wijnands op 07-01-2023 17:00]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee