Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel001
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-05 20:16
Ik heb 6 weken geleden een monitor aangeschaft bij *knip* .

Deze monitor een Gigabyte Aorus FI-32-Q werkte kort naar behoren. Na een maand zijn er een aantal (3) pixels die helder vast blijven.

De webwinkel waar ik het product gekocht heeft, geeft aan dat de monitor niet gemaakt kan worden of onder garantie valt. Ze verschuilen zich hierbij achter enkele regels en iso-normen van de fabrikant.

Mag een monitor (ongeacht prijsklasse) volgens jullie heldere of kapotte pixels bevatten?

Wat zou ik kunnen doen om toch een volledig werkende monitor te krijgen?

Wat vinden jullie redelijk?

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 07-01-2023 17:13 . Reden: Het noemen van de naam van de winkel en/of hiernaar hinten is niet de ebdoeljng ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
appel001 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:16:

Mag een monitor (ongeacht prijsklasse) volgens jullie heldere of kapotte pixels bevatten?
de prijsklasse van jou en mijn monitor, nee ik vind niet dat het daar nog mag voorkomen/ of dat de winkel lastig doet wanneer het wel voorkomt.

maar hoe het met de winkel op te lossen, geen idee.
via social media? aansprakelijk stellen?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

De fabrikant garandeert 0 heldere pixels: https://www.gigabyte.com/Press/News/1719

Winkeltje moet dit dus gewoon oplossen voor je.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel001
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-05 20:16
Dank voor de tips.

Ik zal ze nog een kans geven. Maar bijzonder vind ik het wel. Want *knip* webwinkel stond altijd goed aangeschreven.

Bijzonder dan ook om te zien dat een webwinkel incorrecte informatie verschaft over de garantie van de fabrikant.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 07-01-2023 17:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:37
1 jaar garantie op 0 heldere pixels voor de eerste koper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DIcs06uEzzeq5u-qt1BllUZ0KwY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uYW89ubYKiWIxVmVSAGwRGb6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF want dit is een consumentenvraag, en geen technische vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlyingPineapple
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-05 04:58
Waarom zou het niet onder garantie vallen? Vreemde stelling van deze shop.

Je koopt iets en de kwaliteit degradeert al na een maand, dan heb je toch gewoon recht op garantie lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:51
FlyingPineapple schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:14:

Je koopt iets en de kwaliteit degradeert al na een maand, dan heb je toch gewoon recht op garantie lijkt me.
In dit geval heeft de fabrikant 0 pixel garantie.

Maar in bijna alle gevallen heb je toch minimaal 2/3 Dode pixels nodig voor je aanspraak kan maken op garantie.

Daarnaast hangt het ook af de afstand en of het een heldere/dode pixel is of een heldere/Dode subpixel. Aantallen en de minimale afstand kan je vinden in de garantie handleiding per fabrikant en online.

@appel001 heb je jscreenfix geprobeerd? Soms wil dit wel eens helpen. ( in geval van vast pixels)

[ Voor 7% gewijzigd door corporalnl op 08-01-2023 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:57
FlyingPineapple schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:14:

Hey "probleem" is vaak dat Garantie(verkopers/fabrieksgarantie) anders is als recht op een conform product(in de volksmond garantie genoemd).

Verkopers/fabrieksgarantie mogen aparte/uitzonderings regels bevatten. Zoals 2/3 dode pixels binnen x aantal cm/pixels.

Dit zou je wel onder niet conform product kunnen laten vallen je bent immers 3686400 werkende pixels overeen gekomen en niet 3686399 werkende pixels. Maar je recht hebben en recht krijgen zijn helaas 2 verschillende dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
loki504 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:20:
[...]
"probleem" is vaak dat Garantie(verkopers/fabrieksgarantie) anders is als recht op een conform product(in de volksmond garantie genoemd).

Verkopers/fabrieksgarantie mogen aparte/uitzonderings regels bevatten. Zoals 2/3 dode pixels binnen x aantal cm/pixels.
Hier lijkt het eerder andersom..... je zou best kunnen stellen als verkoper dat een paar dode pixels valt onder een conform product. Dat is nou eenmaal de economische stand van zaken, anders zouden er meer schermen worden afgekeurd en dus de prijs veel hoger komen te liggen. Bij helder blijvende pixels is het wat meer discutabel.

Maar hier lijkt de fabrieksgarantie beter te zijn;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXgH5eC96sUHF6avSexRR2Sb-jA=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/psA7V4GLgiEJMFSxGacKaLyU.gif?f=fotoalbum_large

Kortom, aanmelden en laten vervangen.

[ Voor 36% gewijzigd door CirclDigital op 08-01-2023 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
CirclDigital schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:42:
[...]

Hier lijkt het eerder andersom..... je zou best kunnen stellen als verkoper dat een paar dode pixels valt onder een conform product. Dat is nou eenmaal de economische stand van zaken, anders zouden er meer schermen worden afgekeurd en dus de prijs veel hoger komen te liggen. Bij helder blijvende pixels is het wat meer discutabel.

Maar hier lijkt de fabrieksgarantie beter te zijn;
[Afbeelding]

Kortom, aanmelden en laten vervangen.
https://blog.iusmentis.co...teren-op-mijn-lcd-scherm/

Zover ik kan zien verwijst de webshop niet naar die ISO norm(alleen dat je een bundel met pixel garantie kan kopen). Maar je wordt nergens echt daadwerkelijk op gewezen tot in iedergeval het betalen. Ook de Algemene voorwaarden zegt niets over dode pixel of ISO norm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:14

LankHoar

Langharig tuig

@appel001 heb je een monitor gekocht met een resolutie van 2560x1440 zoals in de specificaties staan, of adverteerde de verkoper met een resolutie van 2560x1437? In dat laatste geval hebben ze gelijk. In het eerste geval moeten al die 2560x1440 pixels het goed doen, voor een periode die sowieso langer is dan de 1 jaar pixel garantie van de fabrikant (leuk voor verkoper, maar heb jij niets mee van doen). Zo niet, dan is die monitor non-conform en heb je recht op reparatie, vervanging, of bij onmogelijk daarvan (zoals verkoper stelt), ontbinding.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-05 13:24
LankHoar schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:48:
@appel001 heb je een monitor gekocht met een resolutie van 2560x1440 zoals in de specificaties staan, of adverteerde de verkoper met een resolutie van 2560x1437? In dat laatste geval hebben ze gelijk. In het eerste geval moeten al die 2560x1440 pixels het goed doen, voor een periode die sowieso langer is dan de 1 jaar pixel garantie van de fabrikant (leuk voor verkoper, maar heb jij niets mee van doen). Zo niet, dan is die monitor non-conform en heb je recht op reparatie, vervanging, of bij onmogelijk daarvan (zoals verkoper stelt), ontbinding.
3 pixels zijn geen 3 rijen pixels. 2560x1437 zou betekenen dat er 7.680 dode pixels zijn.
loki504 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:03:
[...]

https://blog.iusmentis.co...teren-op-mijn-lcd-scherm/

Zover ik kan zien verwijst de webshop niet naar die ISO norm(alleen dat je een bundel met pixel garantie kan kopen). Maar je wordt nergens echt daadwerkelijk op gewezen tot in iedergeval het betalen. Ook de Algemene voorwaarden zegt niets over dode pixel of ISO norm.
Dat is allemaal leuk, maar als de fabrikant specifiek garandeert dat er 0 dode/vaste pixels zijn, moeten ze (en de webshop) zich daar natuurlijk gewoon aan houden.

[ Voor 30% gewijzigd door WEBGAMING op 09-01-2023 12:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
WEBGAMING schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:11:

[...]

Dat is allemaal leuk, maar als de fabrikant specifiek garandeert dat er 0 dode/vaste pixels zijn, moeten ze (en de webshop) zich daar natuurlijk gewoon aan houden.
Uiteraard. Maar ook zonder die garantie bepaling van de fabrikant zal de webwinkel het moeten oplossen op basis van non conformiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 23:03
Ik zal naar Gigabyte gaan en niet naar de webshop.
Heb ook een keer mee gemaakt en garantie via de frabikant geregeld en is sneller dan via de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

WEBGAMING schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:11:
[...]

3 pixels zijn geen 3 rijen pixels. 2560x1437 zou betekenen dat er 7.680 dode pixels zijn.

[...]

Je hebt gelijk, ik had blijkbaar nog een extra kop koffie nodig 8)7

Principe blijft wel staan. 2560x1440=3686400 pixels, en niet 3686397 pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:12
offtopic:
@LankHoar misschien heb je last van dode hersencelletjes? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Josk79 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:40:
offtopic:
@LankHoar misschien heb je last van dode hersencelletjes? ;)
Ongetwijfeld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 20:55

voz

De echte kenner

Sowieso niet meer van deze tijd, wat mij betreft.

De bepalingen van Gigabyte zijn ook duidelijk en bieden mijns inziens geen ruimte voor discussie. De leverancier heeft dit gewoon op te lossen voor je.

Probeer ook eens via Gigabyte zoals hierboven ook genoemd. Gaat soms makkelijker en vlotter dan via de shop.

Systeemspecs
PV Installatie

Pagina: 1