Toon posts:

Review doorrekenen opbrengst/salderen/prijsplafond

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tommybear1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-02 22:45
Wie kan voor mij even bekijken of mijn berekening zo een beetje klopt?

Wat ik heb getracht te doen is te bepalen hoeveel ik zo ongeveer zou besparen met een set zonnepanelen.
Dit met inachtneming van de afbouw saldering en het prijsplafond.
Mijn berekening gaat er vooralsnog van uit dat je geen zelf opgewekte energie verbruikt op het moment dat het wordt opgewekt. Dus alles gebeurt pas "na de meter".

Ik ben nog op zoek naar een handige manier om te voorspellen/inschatten hoe het met het deel zit dat ik voor de meter al zelf kan verbruiken van de opgewekte energie, want die kan er al uitgestreept worden voordat saldering en prijsplafonds gaan spelen.

Graag jullie inzichten :-)
https://www.dropbox.com/s...z04ruxia6rrnvh56ap2w4u1s8

Alle reacties

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:21
Vraag een SAP aan en zet daar je zonnepanelen op aan, neem een energieleverancier met de hoogste TLV en gaan met die banaan.

Secundair allocatiepunt als verdienmodel?

Op je PAP (eerste meter) sluit je een dynamisch stroom contract bij Tibber af, succes!

Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.

23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord. Regio West-Friesland te Noord-Holland..

• Tommybear1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-02 22:45
Werkt het dan zo dat die meters voor PAP en SAP als 't ware achter elkaar zitten?

Dus PAP meter meet alle energie die je uit het net haalt en SAP meter meet alle energie die je in 't net pompt?

Dus alleen 't netto resultaat gaat door de meters?
Stel : Alle spullen in huis verbruiken op een zeker moment 1000W en m'n zonnepanelen leveren 800W. Dan "ziet" de PAP meter 200W verbruik en de SAP meter ziet "niets".

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:21
Nee, zo werkt het niet. Op PAP zet je je verbruik en op SAP je opwek. Lees het topic in mijn vorige post dan ga je het begrijpen.

23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord. Regio West-Friesland te Noord-Holland..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:24
je kunt beter gewoon die panelen bestellen ;) je berekening lijkt aardig, en laat zien dat je die panelen (4500Wp ofzo?) in 3 jaar terugverdiend kunt hebben. Weinig zinvol om daarna nog heel veel meer te berekenen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee