Nieuwe keukenkraan stopt langzaam, drupt na

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvannu
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik heb een nieuwe keukenkraan gemonteerd. Ik was best trots op mezelf, maar mijn vrouw is niet blij.
Ze zegt dat het niet goed is dat de kraan zo langzaam stopt.
Ik heb het gefimd. Wat denken jullie, is dit abnormaal?
En is er iets aan te doen?

Groetjes

YouTube: Kraan

[ Voor 13% gewijzigd door hansvannu op 07-01-2023 14:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
geen idee, kan het bestand niet zien zonder te downloaden.
Maak er eens een youtube filmpje van.

welke kraan?
is het een uittrekbare kop?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvannu
jack zomer schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:02:
geen idee, kan het bestand niet zien zonder te downloaden.
Maak er eens een youtube filmpje van.

welke kraan?
is het een uittrekbare kop?
Gewoon standaard kraan van AquaVive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:12
Ik vind het niets bijzonders.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:06
Buis is best lang en dat water heeft snelheid, dus er drupt wat na, een andere zal het net zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:47
Als je zoekt op dit probleem vindt je precies iemand die het ook heeft met dezelfde kraan.

https://forum.fok.nl/topi...l-kort-doorlopen-que.html

Is het zo erg dat de kraan zelf leegloopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:09
Kan inderdaad aan de gebogen kraan liggen.

Haal voor de zekerheid ook eens de perlator er uit en kijk of daar geen vuil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02:41
Denk dat het eerder aan de kraan ligt (relatief goedkoop model). Bij wat duurdere varianten is er vast meer aandacht besteed aan het interne verloop in de kraan waarbij het water eerder uit de bocht is gelopen. Mijn grohe stopt direct nadat ie dicht is gezet en heeft een vergelijkbare boog.

[ Voor 16% gewijzigd door kwibox op 07-01-2023 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
D-Three schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:31:
Kan inderdaad aan de gebogen kraan liggen.

Haal voor de zekerheid ook eens de perlator er uit en kijk of daar geen vuil in zit.
Wat voor perlator is het inderdaad? @hansvannu maak eens een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
kwibox schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:31:
Denk dat het eerder aan de kraan ligt (relatief goedkoop model). Bij wat duurdere varianten is er vast meer aandacht besteed aan het interne verloop in de kraan waarbij het water eerder uit de bocht is gelopen. Mijn grohe stopt direct nadat ie dicht is gezet en heeft een vergelijkbare boog.
Moet eerlijk zeggen die van mij dat ook doet, eveneens Grohe.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:26
Wij hebben bijna hetzelfde 'probleem' gehad met onze gebogen quooker kraan.

Wij kregen de volgende oplossing doorgestuurd en dat heeft bij ons geholpen :)

Het kan zijn dat er lucht in de uitloop van de kraan zit waardoor het water niet goed wordt afgesloten.
Dit kunt u controleren door eerst het zeefje van de kraan los te halen en te controleren of er vuil in zit.
Zo niet, kunt u het zeefje weer terug monteren en het water zowel in koude als in warme stand openzetten en flink met de uitloop van de kraan te schudden tussen uw vingers van links naar rechts.
Als hier lucht in zit, hoort u dit borrelen. Het schudden doet u zolang totdat het borrelen weg is en de kraan bij het dichtzetten van de hendel volledig afsluit.

We hadden geen verstopping maar het heen en weer schudden van links naar rechts terwijl de kraan liep hielp wel. Zat blijkbaar wat lucht vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvannu
Hierbij de foto's van de perlator. Die was niet vies.

Zonder perlator doet hij het nog veel erger, maar dat zal wel logisch zijn. 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bYj9uug004Jayq2fFX6T2R12EI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMu43O5dZ0srVtZWcAw6G1lu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had dit zelf nog nooit gezien bij een kraan. Heb ook wel eens een echt goedkope van de Lidl gehad, zelfs die deed dit niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGpUQeiDr4_o-ddncl15m3Y_mq0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S2VT8JP8yO9iLwPwzYKJqCud.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18

Asteroid9

General Failure

Lijkt mij in elk geval totaal niet storend, ik geloof best dat duurdere kranen het net iets beter oplossen maar over die paar druppels water zou ik me totaal niet druk maken!

Ligt hoe dan ook niet aan de montage dus jij mag gewoon trots zijn ;)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
hansvannu schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:59:
Ik heb een nieuwe keukenkraan gemonteerd. Ik was best trots op mezelf, maar mijn vrouw is niet blij.
Ze zegt dat het niet goed is dat de kraan zo langzaam stopt.
Ik heb het gefimd. Wat denken jullie, is dit abnormaal?
En is er iets aan te doen?

Groetjes

Is het normaal dat je vrouw het niet normaal vind? Ja. Vrouwen doen dat volgens mij standaard, er is altijd wel iets :7.

Kun je er iets aan doen? Heb je het bonnetje van je vrouw nog? :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d.vandervelden
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-03 13:38
Dit is misschien een oude post maar voor de mensen die dit probleem ervaren en op deze thread uitkomen wilde ik dit toch even delen.

Ik had dus een nieuwe kwaan gekocht en gemonteerd (aquavive) en precies het probleem wat beschreven wordt Warm/koud sluiten beide "traag" af.. Ik had de kraan bijna teruggebracht tot ik dit topic las en dit heb gedaanL Kraan zo ver mogelijk open gedaan en een paar "flinke" tikjes tegen de uitloop gegeven: Er sputterde wat lucht uit en nu gaat het sluiten prima!

Geeft de burger moed ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-06 17:44

aap

Ik had dit zelfde probleem eerder dit jaar met een kraan geinstalleerd door de keukenleverancier.
De leverancier heeft het binnenwerk vervangen, maar toen was het nog niet weg.
Daarna heb ik op dit forum (Aurum in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3") dezelfde tip gekregen en het probleem was opgelost.

Ik snap nog steeds niet dat deze oplossing niet bekend is bij professionals. Dit kost ze gewoon tijd en geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BosmanR
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23-10-2024
Blij dat ik even gezocht heb op internet. Deze kraan afgelopen weekend gekocht en hetzelfde probleem. Voor mij persoonlijk irritant, ja ik ben een vrouw 😉. De kraan stroomde en druppelde na. Hoorde geen vreemde geluiden. Ook maar eens geprobeerd om te tikken zoals in eerdere reacties werd beschreven. Na een paar keer uitvoeren is het zo goed als weg. Top.
Pagina: 1