Toon posts:

Complete groep Hue lampen onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Krammetje
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-01 17:26
Ik heb redelijk wat kamers in huis uitgerust met Hue lampen.
Nu zijn alle lampen in de keuken al een dag onbereikbaar. Het betreft 8 ambiance spots.

Alle andere lampen in huis zijn gewoon bereikbaar. Ook lampen die direct bij onze open keuken in de woonkamer staan. Aan het bereik kan het niet liggen.
Nu kan het natuurlijk zijn dat er een lamp kapot is, maar het feit dat alle 8 de lampen in 1 groep niet bereikbaar zijn vind ik erg vreemd.

Iemand ervaringen/oplossingen hiermee?

[Voor 43% gewijzigd door Krammetje op 07-01-2023 12:42]

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heeft iemand een schakelaar omgezet waardoor al deze lampen zonder spanning zitten?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:06
Voordat wij 't wiel opnieuw gaan uitvinden, wat heb je zelf al geprobeerd?

• Krammetje
Gizz schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:43:
Heeft iemand een schakelaar omgezet waardoor al deze lampen zonder spanning zitten?
Ze staan onder stroom, ze geven wel gewoon licht maar werken niet meer via de app.
PROnline schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:46:
Voordat wij 't wiel opnieuw gaan uitvinden, wat heb je zelf al geprobeerd?
Ik heb de lampen opnieuw proberen toe te voegen. Ook de bridge aan en uit gezet. Ik zou niet weten wat ik meer kan doen nu.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:07

ManiacsHouse

Scheisse!

Zonder reset van de lamp krijg je ze waarschijnlijk niet toegevoegd. Heb je ze al uit de app gegooid? En dan een reset bij de lamp.
Controleer of de lamp is aangesloten en stroom krijgt.
Houd de dimmer switch naast de lamp.
Druk de aan en uit knop gedurende 10 seconden in.
Wacht totdat de lamp 3 keer knippert.
De lamp is nu succesvol gereset.
En vervolgens weer toevoegen.

Begin eens met 1 lamp. Haal de rest van stroom. In jouw geval fysiek uit de fitting halen want op allemaal op 1 schakelaar?

Niet onbelangrijk, hoeveel lampen plus hue accessoires heb je? Er zit een max aan.

[Voor 11% gewijzigd door ManiacsHouse op 07-01-2023 20:49]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je meer dan 63 hue lampen?

[Voor 13% gewijzigd door pagani op 07-01-2023 20:55]

• Krammetje
Nee dat red ik niet. Ik heb in totaal 19 lampen waaronder dus die 8 in de keuken.

• Krammetje
Heel vreemd. Ik dacht ik verwijder alle spotjes in de keuken uit de bridge en voeg ze opnieuw toe. Ze worden echter niet gevonden door de bridge. Ik heb nu dus 8 Hue GU10 spotjes die zich gedragen als normale spots.

• Krammetje
ManiacsHouse schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:44:
Zonder reset van de lamp krijg je ze waarschijnlijk niet toegevoegd. Heb je ze al uit de app gegooid? En dan een reset bij de lamp.

[...]

En vervolgens weer toevoegen.

Begin eens met 1 lamp. Haal de rest van stroom. In jouw geval fysiek uit de fitting halen want op allemaal op 1 schakelaar?

Niet onbelangrijk, hoeveel lampen plus hue accessoires heb je? Er zit een max aan.
Ik had niet verwacht dat dat zou werken aangezien ik een dimmer switch gebruik in een andere kamer. Het resetten lukt wel, de lamp knippert. Echter nog steeds niet te vinden daarna.

[Voor 17% gewijzigd door Krammetje op 08-01-2023 00:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Psyveira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:37
Krammetje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 00:27:
Heel vreemd. Ik dacht ik verwijder alle spotjes in de keuken uit de bridge en voeg ze opnieuw toe. Ze worden echter niet gevonden door de bridge. Ik heb nu dus 8 Hue GU10 spotjes die zich gedragen als normale spots.
Je kan lampen ook toevoegen aan de hand van serienummers. Bij het toevoegen van een lamp krijg je de vraag om te zoeken of om een serienummer te gebruiken. Serienummer staat op de lamp zelf.

Get Schwifty

• Krammetje
Psyveira schreef op zondag 8 januari 2023 @ 00:31:
[...]

Je kan lampen ook toevoegen aan de hand van serienummers. Bij het toevoegen van een lamp krijg je de vraag om te zoeken of om een serienummer te gebruiken. Serienummer staat op de lamp zelf.
Ook dat zojuist geprobeerd maar geen succes. Ik denk dat het aan de bridge ligt. Het zou wel toevallig zijn als alle 8 de spotjes het op hetzelfde moment begeven

• Psyveira
Krammetje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 00:36:
[...]

Ook dat zojuist geprobeerd maar geen succes. Ik denk dat het aan de bridge ligt. Het zou wel toevallig zijn als alle 8 de spotjes het op hetzelfde moment begeven
Je kan het nog eens proberen nadat je de lampen even 1 minuut zonder spanning zet. Heb het zelf nog nooit nodig gehad, maar het zou kunnen dat het alleen werkt als de spanning er net op staat.

Get Schwifty

• Krammetje
Psyveira schreef op zondag 8 januari 2023 @ 00:39:
[...]

Je kan het nog eens proberen nadat je de lampen even 1 minuut zonder spanning zet. Heb het zelf nog nooit nodig gehad, maar het zou kunnen dat het alleen werkt als de spanning er net op staat.
Werkt ook niet helaas. Ik denk dat ik een nieuwe bridge moet aanschaffen.

• Psyveira
Krammetje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:36:
[...]

Werkt ook niet helaas. Ik denk dat ik een nieuwe bridge moet aanschaffen.
Dan zou ik eerst nog een reset van de Bridge proberen. In beide gevallen moet je al je verlichting opnieuw koppelen en configureren. Wellicht is het een bug of een update die niet goed is gegaan.

https://slimhuis.tech/ver...-hue/hue-bridge-resetten/

Get Schwifty

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Zijn het alleen deze GU10 spotjes die het vertikken? Of heb je ergens anders in huis dezelfde spotjes hangen die het nog wel doen? Want dan zou je kunnen denken aan zoals @Psyveira aangeeft, een update die de mist in is gegaan. Kijk eens naar de laatste software van de spotjes.

[Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 08-01-2023 13:01]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:14
Hue werkt met een zigbee mesh. Heb je al eens geprobeerd alle hue dingen even spanningsloos te maken?

Switches en sensors doen niet mee in de mesh.

[Voor 21% gewijzigd door jeroen3 op 08-01-2023 13:13]

• Piedblanc56
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12-01 15:06
Ik had ook knipperende lampen die met mijn dimmer verbonden waren. Lampen in andere lamp geprobeerd en toen waren ze oké. Alles getest maar in lampenarmatuur waar dimmermee verbonden was knipperden ze weer! Alles gereset : geen effect. Compleet raadsel. Toen cr2450 knoopcelbatterij in dimmer vervangen en lamp voor lamp opnieuw geïnstalleerd en werkt weer prima 😀

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:56
Heb je de lampen wel ontkoppeld na het verwijderen uit de app? Volgens mij 3x de schakelaar aan/uit zetten en dan komen ze weer in pairing modus.

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl)

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Slinkos schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:12:
Heb je de lampen wel ontkoppeld na het verwijderen uit de app? Volgens mij 3x de schakelaar aan/uit zetten en dan komen ze weer in pairing modus.
Reset met remote gaf ik al aan ergens. Of app laten toevoegen op serienummer werkt dacht ik ook.

• masonverm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-01 20:07
Onlangs een soortgelijke issue gehad, verwijderd uit de app en opnieuw toegevoegd dmv serienummers, sindsdien werkt het weer. Gaat hier om de GU10 spots.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee