Endgedicht Minecraft

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:08
.geek: Schrijver van 'einde' van Minecraft zegt dat Microsoft dat einde niet ...

Er staat dat onduidelijk is of Gough de waarheid omtrent de auteursrechten spreekt, wat dus betekent dat het een grijs gebied is. Maar er wordt wél naar Fandom gelinkt, waarop het gedicht te lezen is. Ik had een tijdje geleden te horen gekregen van een moderator dat links naar grijze gebieden niet mogen, dus ik neem aan dat dat ook voor de redactieleden geldt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nee, dat geldt niet voor redactieleden. Gebruikers mogen niet zelf de afweging maken of een linkje naar grijs gebied wel of niet kan, maar moeten alle risico vermijden. De redactie maakt dezelfde belangenafweging op geheel andere gronden en mag die daarom wel maken. Alleen al op basis van journalistieke vrijheid mogen redacteuren veel meer dan een gewone gebruiker.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:08
Dirk schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:21:
Nee, dat geldt niet voor redactieleden. Gebruikers mogen niet zelf de afweging maken of een linkje naar grijs gebied wel of niet kan, maar moeten alle risico vermijden. De redactie maakt dezelfde belangenafweging op geheel andere gronden en mag die daarom wel maken. Alleen al op basis van journalistieke vrijheid mogen redacteuren veel meer dan een gewone gebruiker.
Journalistieke vrijheid is een groot goed en daar ben ik ook groot voorstander van, maar wat nu als, in dit geval, Microsoft er een probleem van maakt? Ik zou er toch voorzichtig mee zijn.

In elk geval bedankt voor je antwoord! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
In dat geval is het een commercieel risico voor Tweakers, wat de redactie mag nemen, maar gebruikers mogen dat niet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.