Titel - T-Mobile voert prijsverhoging van 8,6 procent door

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-09 19:18
nieuws: T-Mobile voert prijsverhoging van 8,6 procent door op alle abo's door...

@TijsZonderH

Beetje misleidende titel. Ze verhogen de prijzen door kostenstijgingen en ze veroorzaken hiermee inflatie.

Inflatie is een gevolg, geen oorzaak.

Als niemand de prijzen zou verhogen was er ook geen inflatie. Als iedereen een "inflatiecorrectie" toepast wordt het inflatiegetal alleen maar hoger.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:02

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik zal hier niet de de amateureconoom gaan uithangen want daarvoor weet ik er niet genoeg van, maar T-Mobile noemt het een inflatiecorrectie en wat mij betreft is dan de term 'door inflatie' een prima doorvertaling, gelet op de beperking van het aantal tekens in de kop.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:35

D4NG3R

kiwi

:)

Is "T-Mobile voert inflatiecorrectie van 8.6 procent door op alle abonnementen" wellicht accurater? (En leest naar mijn mening ook wat prettiger)

@LordSinclair Inflatie is een kip-ei verhaal. De kosten stijgen door inflatie, de inflatie stijgt door kosten. Geen idee voor welke van de 2 T-Mobile (meer) verantwoordelijk is.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb de titel van het topic even aangepast van een url naar een iets meer zeggende tekst.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum