Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil666
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-01 00:31
Mijn vraag

Er verschijnt steeds frequenter een pop up op onze Philips 55Oled807/12 Ambilight TV met melding om de restbeelden te verwijderen.
We begrijpen dat dit noodzakelijk is ter beveiliging, maar het gebeurt nu telkens na een uur of 3 a 4 kijken. Dit is echt vervelend en ongepast, zeker bvb wanneer je naar een film aan het kijken bent. Telkens na 3 a 4 uur deze pop up is naar onze mening te vlug, te frequent. Een collega heeft dezelfde tv en heeft dit maar na 1 week of langer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NqR8nyQAMwzRsgUzY6kzZ6HnhHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8eEHq6feSQZ4ndInkJKOY3NR.jpg?f=fotoalbum_largeWat kan hier aan gedaan worden? Dank bij voorbaat!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:55
Je kunt de beveiliging op een lichtere stand zetten. Tenminste datkan op mijn philips 855 oled (2020). Even in de settings kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:55
misschien dit ook eens lezen

De OLED-tv-modellen van Philips bieden echter mechanismen die dit effect aanpakken en het beeld weer 'opruimen'.

Er zijn hier twee verschillende mechanismen (als ik weet waar de afkortingen voor staan, zal ik het dienovereenkomstig opschrijven):

UIT-RS
JB
Beide modi worden automatisch uitgevoerd na het uitschakelen van de OLED-tv na verschillende periodes.

OFF-RS: ongeveer 240 minuten
JB: ca. 1500 uur
De looptijd van deze modi verschilt ook:

OFF-RS: ongeveer 5 minuten
JB: ongeveer 60 minuten
Het "opruimen" wordt uitgevoerd in een bepaalde staat van de tv. Als de respectievelijke tijdsperioden zijn bereikt, wordt dit automatisch gestart wanneer het systeem wordt uitgeschakeld. Het kan tot 5 minuten duren voordat de tv in deze staat komt (d.w.z. uitschakeling + opruimen = 10 minuten)! Het tv-paneel en Ambilight zijn uitgeschakeld, maar de tv draait nog steeds op de achtergrond en heeft daarom een ??hoger stroomverbruik. Daarom mag de tv nooit direct na het uitschakelen van de stroom worden losgekoppeld! Anders wordt de reiniging nooit correct uitgevoerd en probeert de tv de volgende keer dat hij wordt uitgeschakeld opnieuw. Als het reinigingsproces altijd wordt onderbroken, kan er uiteindelijk een onomkeerbaar effect optreden!

Zodat u niet hoeft bij te houden hoe lang de tv heeft gedraaid en wanneer de volgende schoonmaakbeurt moet plaatsvinden, kunt u de waarden lezen in het menu Consumer Service (CSM: overschakelen naar tv-modus en druk op 123654 op de afstandsbediening). Deze worden weergegeven op pagina 3 (gebruik de pijltoetsen omhoog / omlaag om te bladeren) en zijn te vinden in de vermeldingen 3.10 tot 3.13 (vanaf firmware QM161E 10.15.1, TPM171E af fabriek). Update (21.12.2019): De CSM is uitgebreid voor tv's uit 2019.
Geantwoord op 11-6-2020 om 07:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniebouwman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-08 09:49
Ik heb nu ongeveer 3 weken mijn 55OLED708 in huis en ik heb al zeker 5 of 6 keer de melding gehad en ook beeldresten opgeruimd, word er nu al niet vrolijk van. Moet wel zeggen dat de tv dagelijks toch wel veel aanstaat omdat we beiden heel de dag bijna thuis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@benniebouwman Je kunt beter een eigen topic openen, ipv een meeliften op een topic waar al 2 jaar geen activiteit is.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Dit topic is gesloten.