Vraag

• daredevil666
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-01 18:43
Mijn vraag

Er verschijnt steeds frequenter een pop up op onze Philips 55Oled807/12 Ambilight TV met melding om de restbeelden te verwijderen.
We begrijpen dat dit noodzakelijk is ter beveiliging, maar het gebeurt nu telkens na een uur of 3 a 4 kijken. Dit is echt vervelend en ongepast, zeker bvb wanneer je naar een film aan het kijken bent. Telkens na 3 a 4 uur deze pop up is naar onze mening te vlug, te frequent. Een collega heeft dezelfde tv en heeft dit maar na 1 week of langer.

Wat kan hier aan gedaan worden? Dank bij voorbaat!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:24
Je kunt de beveiliging op een lichtere stand zetten. Tenminste datkan op mijn philips 855 oled (2020). Even in de settings kijken.

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:24
misschien dit ook eens lezen

De OLED-tv-modellen van Philips bieden echter mechanismen die dit effect aanpakken en het beeld weer 'opruimen'.

Er zijn hier twee verschillende mechanismen (als ik weet waar de afkortingen voor staan, zal ik het dienovereenkomstig opschrijven):

UIT-RS
JB
Beide modi worden automatisch uitgevoerd na het uitschakelen van de OLED-tv na verschillende periodes.

OFF-RS: ongeveer 240 minuten
JB: ca. 1500 uur
De looptijd van deze modi verschilt ook:

OFF-RS: ongeveer 5 minuten
JB: ongeveer 60 minuten
Het "opruimen" wordt uitgevoerd in een bepaalde staat van de tv. Als de respectievelijke tijdsperioden zijn bereikt, wordt dit automatisch gestart wanneer het systeem wordt uitgeschakeld. Het kan tot 5 minuten duren voordat de tv in deze staat komt (d.w.z. uitschakeling + opruimen = 10 minuten)! Het tv-paneel en Ambilight zijn uitgeschakeld, maar de tv draait nog steeds op de achtergrond en heeft daarom een ??hoger stroomverbruik. Daarom mag de tv nooit direct na het uitschakelen van de stroom worden losgekoppeld! Anders wordt de reiniging nooit correct uitgevoerd en probeert de tv de volgende keer dat hij wordt uitgeschakeld opnieuw. Als het reinigingsproces altijd wordt onderbroken, kan er uiteindelijk een onomkeerbaar effect optreden!

Zodat u niet hoeft bij te houden hoe lang de tv heeft gedraaid en wanneer de volgende schoonmaakbeurt moet plaatsvinden, kunt u de waarden lezen in het menu Consumer Service (CSM: overschakelen naar tv-modus en druk op 123654 op de afstandsbediening). Deze worden weergegeven op pagina 3 (gebruik de pijltoetsen omhoog / omlaag om te bladeren) en zijn te vinden in de vermeldingen 3.10 tot 3.13 (vanaf firmware QM161E 10.15.1, TPM171E af fabriek). Update (21.12.2019): De CSM is uitgebreid voor tv's uit 2019.
Geantwoord op 11-6-2020 om 07:55

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee