Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01 16:32
Goedemorgen.

Ik heb een vraag waarbij ik twijfel of dit de juist thread is maar ik stel hem hier toch, de reden hiervoor volgt iets verder in de vraag.

Momenteel zit ik in Bali. Voor werk dien ik echter in te loggen via een portaal in een beveiligde omgeving. Nu ben ik er ondertussen achter gekomen dat de verblijven deze verbinding niet toe staan. Het openen van port 3389 om een remote desktop verbinding op te zetten (dit waren oplossingen van de support afdeling van werk). Het verzoek om deze port open te zetten wordt ook niet gehoord. VPN werkt ook niet. Lokaal draaien van de software kan ook niet.

Nu had ik het creatieve idee om een lokale simkaart te kopen (Telekomsel) en deze als hotspot te gebruiken zodat ik 4G kan gebruiken, ik heb een Samsung S21 Ultra. Nu komt het probleem, ik verbind wel met mijn telefoon als hotspot alleen gebeurd dit zonder internet. Nu heb ik Telekomsel geprobeerd maar daar kreeg ik de reactie dat het aan mijn telefoon moest liggen (vandaar de vraag in deze thread) want haar telefoon kon wel gewoon als hotspot fungeren. Mogelijk dat de taalbarrière hier ook een rol speelt.

Samengevat dus de twee vragen.
- Hoe krijg ik wel wel internet met mijn hotspot verbinding?
- Weet iemand hoe ik eventueel wel een verbinding maak met remote desktop via een lokaal wifi netwerk van een resort oid.

Verder ben ik niet de meest technische dus als een antwoord enigszins in jip en janneke kan wordt dat in dank afgenomen.

Terwijl ik dit schrijf schiet me ook de volgende vraag binnen, ik heb dual sim. Wanneer ik beide simkaarten in de telefoon doe heb ik voor data roaming maar 1 aan en uit knop, als in niet per sim kaart. Hoe weet ik zeker dat die niet data roaming op mijn NL kaart aanzet? Voor de zekerheid zit nu alleen de lokale simkaart in het toestel.

PSN: Eczeem

Beste antwoord (via 13art op 20-01-2023 07:00)

• Dooiedibbes
Wilde even een update geven op deze post.

Het is uiteindelijk gelukt maar niet met de bovengenoemde mogelijkheden. Uiteindelijk is een windows vps hetgeen een verschil maakte. Via deze route laptop -> VPS -> portaal (werkomgeving) werkt het nu.

Dank in ieder geval voor alle info!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:30

13art

Moderator Mobile
Ik ben zo vrij geweest om deze uitgebreide vraag een eigen topic te geven ipv het te laten staan is het S21 reeks topic.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:36

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Hier ga je de eigen IT support voor nodig hebben. Die moeten aangeven waar je aan moet voldoen om verbinding te maken. Dus krijg eerst eens duidelijk wat de vereisten precies zijn, daarna pas de techniek induiken...

Dus:
- is er IP blacklisting? bv alles buiten NL niet toegestaan.
- Welke VPN software en/of type connectie?
- RDP poort (hopelijk achter VPN en niet direct aan internet)?

[ Voor 29% gewijzigd door sh4d0wman op 07-01-2023 08:37 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
sh4d0wman schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 08:34:
Hier ga je de eigen IT support voor nodig hebben. Die moeten aangeven waar je aan moet voldoen om verbinding te maken. Dus krijg eerst eens duidelijk wat de vereisten precies zijn, daarna pas de techniek induiken...

Dus:
- is er IP blacklisting? bv alles buiten NL niet toegestaan.
- Welke VPN software en/of type connectie?
- RDP poort (hopelijk achter VPN en niet direct aan internet)?
Gaan we doen! Met mijn geluk duiken we net het weekend in. Zet de vraag wel alvast uit.

EDIT: Het enige wat ik tot nu mee heb gekregen vanuit support 'of ik kon vragen of ze port 3389 open konden zetten' - waarop het antwoord tot nu toe nee is geweest.

Verder is het me nu gelukt om met mijn lokale sim een hotspot met internet op te zetten, geen idee hoe ineens werkte het. Echter lost dit niet het main problem op, mijn portaal vind nog steeds geen verbinding en blijft hangen op 'externe sessie configureren'

Het ziet er naar uit dat ik dit probleem het weekend over moet tillen.

[ Voor 29% gewijzigd door Dooiedibbes op 07-01-2023 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:46
Heeft je werkgever een alternatief voor dit portaal, bijvoorbeeld een vpn cliënt op de laptop?

Voor de support afdeling is het handig je ip adres mee te geven, via bijvoorbeeld https://www.ip-adres.nl/ kun je dat zien.
Zij kunnen dan in de logs zien wat er gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Je werkgever kan hier de Remote Desktop Gateway voor installeren. Die kan luisteren op TCP/443, net als reguliere websites.

Het is een veelvoorkomend probleem, waar dus reeds een officiële oplossing voor bestaat.

Andere oplossingen kunnen ook, maar het eenvoudigste is als de IT afdeling dit op de daarvoor bedoelde manier regelt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Dooiedibbes

Het is uiteindelijk gelukt maar niet met de bovengenoemde mogelijkheden. Uiteindelijk is een windows vps hetgeen een verschil maakte. Via deze route laptop -> VPS -> portaal (werkomgeving) werkt het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:46
Dooiedibbes schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:46:

Heb je zelf de vps geregeld en zo ja, waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dooiedibbes
swhnld schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:36:
[...]

Heb je zelf de vps geregeld en zo ja, waar?
Ja via Strato, letterlijk de goedkoopste die ik kon vinden. Heb er ook niet heel veel eisen aan gesteld

Pagina: 1