Philips ep5360 koffiemachine doet niks meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 17:15
Onze Philips 5000 serie EP5360/10 koffiemachine is net 2 jaar oud (garantie een maand verlopen...). Vanuit het niets doet ie helemaal niks meer. Gister nog koffie gezet. Stekker zit er in maar gaat niet meer aan. Stand by lampje brand ook niet.

Zetgroep en andere onderdelen verwijderd, zie niks geks en alles is schoon. Ook geen brandlucht van kortsluiting. Diverse stopcontacten geprobeerd.

Philips zegt niks te kunnen doen behalve een 20% voucher voor een nieuwe machine, belachelijk.

Iemand een mogelijke oplossing? Ik denk zelf aan kortsluiting en een kapotte printplaat. Is dit te controleren?

Beste antwoord (via SX-Superfly op 07-01-2023 21:37)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 07:59
Zo'n apparaat verplaats je niet, dus dan lijkt me de kans op draadbreuk klein. Al helemaal bij een degelijk snoer zoals aan een koffiemachine zit.

Met Google kun je een hoop vinden over je apparaat ;) Hier is de printplaat van je machine hier nog duidelijkere foto's.

Afbeeldingslocatie: https://images.prom.ua/4062498286_w640_h640_4062498286.jpg

Als je goed kijkt zie je twee zekeringen zitten. Die kun je nameten. Op een Duits forum iemand met hetzelfde probleem, waar een hoop nuttige hints staan. De nuttigste lijkt:
Ich habe für diese Probleme schon seit langen ein kompletter Reparatur set zusammengestellt, mit Allem, was da kaputt gehen kann!
Met een verwijzing naar eBay, en daar staat:
Mit diesem Satz kannst du 90 Prozent der Saeco Philips Platinen reparieren.
Stellig, maar als hij de moeite neemt om reparatiekits te verkopen dan vermoed dat 'ie wel eens gelijk kan hebben. Allemaal onderdeeltjes die in het voedingscircuit zitten.
Die kun je meten met een multimeter in de ohm-stand (of visueel zien dat 'ie stuk is).

De onderdeeltjes kosten €7,90, de hele printplaat €90 (eerste link), dus dat lijkt allemaal behapbaar.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafkaw
  • Laatst online: 28-05 16:45
Snoerbreuk en zekeringen al gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 17:15
tafkaw schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 07:19:
Snoerbreuk en zekeringen al gecontroleerd?
Hoe controleer ik dat? Ander snoer proberen denk ik? En de zekeringen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Thralas
  • Laatst online: 22-05 07:59
Zo'n apparaat verplaats je niet, dus dan lijkt me de kans op draadbreuk klein. Al helemaal bij een degelijk snoer zoals aan een koffiemachine zit.

Met Google kun je een hoop vinden over je apparaat ;) Hier is de printplaat van je machine hier nog duidelijkere foto's.

Afbeeldingslocatie: https://images.prom.ua/4062498286_w640_h640_4062498286.jpg

Als je goed kijkt zie je twee zekeringen zitten. Die kun je nameten. Op een Duits forum iemand met hetzelfde probleem, waar een hoop nuttige hints staan. De nuttigste lijkt:
Ich habe für diese Probleme schon seit langen ein kompletter Reparatur set zusammengestellt, mit Allem, was da kaputt gehen kann!
Met een verwijzing naar eBay, en daar staat:
Mit diesem Satz kannst du 90 Prozent der Saeco Philips Platinen reparieren.
Stellig, maar als hij de moeite neemt om reparatiekits te verkopen dan vermoed dat 'ie wel eens gelijk kan hebben. Allemaal onderdeeltjes die in het voedingscircuit zitten.
Die kun je meten met een multimeter in de ohm-stand (of visueel zien dat 'ie stuk is).

De onderdeeltjes kosten €7,90, de hele printplaat €90 (eerste link), dus dat lijkt allemaal behapbaar.