De titel zegt het al een beetje.
Ik sta op het punt een camper te kopen om een half jaar mee door Europa te gaan reizen. Het budget is zo'n €8.000 en vandaag heb ik een succesvolle bezichtiging gehad bij een Hymer binnen het budget.
Het is een oude Fiat Hymermobil uit 1990 met een whopping 75pk. Met 180k kilometers op de teller kan deze voorgloei diesel volgens mij nog wel 100k mee. Maar daar mag de garage over oordelen voordat ik de camper overneem.
Nu zit ik vooral met die 75pk in mijn maag. De camper weegt 2500kg en ik vraag mij af of ik dat ding wel de Pyreneeën en de Alpen door krijg. Daarnaast mag het logge beest ook geen enkele mileuzone in. Nu is het zeker niet mijn bedoeling elke binnenstad in te rijden, maar ik vraag mij wel af of het de pret niet bederft.
Dus mijn vragen aan de vintage-camper Tweakers:
2500kg en 75pk, kom ik beetje bergpas door zonder achterruit te rollen?
geen enkele mileuzone in, kom ik uit de voeten op de mountainbike?
Een illustratieve foto voor de liefhebbers:
Het is een oude Fiat Hymermobil uit 1990 met een whopping 75pk. Met 180k kilometers op de teller kan deze voorgloei diesel volgens mij nog wel 100k mee. Maar daar mag de garage over oordelen voordat ik de camper overneem.
Nu zit ik vooral met die 75pk in mijn maag. De camper weegt 2500kg en ik vraag mij af of ik dat ding wel de Pyreneeën en de Alpen door krijg. Daarnaast mag het logge beest ook geen enkele mileuzone in. Nu is het zeker niet mijn bedoeling elke binnenstad in te rijden, maar ik vraag mij wel af of het de pret niet bederft.
Dus mijn vragen aan de vintage-camper Tweakers:
2500kg en 75pk, kom ik beetje bergpas door zonder achterruit te rollen?
geen enkele mileuzone in, kom ik uit de voeten op de mountainbike?
Een illustratieve foto voor de liefhebbers:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RQTrc4bWowH8pgw0eysuWMqV.jpg?f=user_large)