Zoemend geluid gong - Nest Hello 2nd bedraad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceKing
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-01 22:30
Hi,

Omdat mijn bestaande trafo niet voldeed heb ik de E3555 van Friedland aangeschaft.

Aansluiten maar! Echter maakt de bestaande bel een zoemend geluid. Zou deze de hogere spanning niet aankunnen?

Ik heb de installatie zowel met en zonder tussenstuk van Google (connector) uitgevoerd, maar zelfde resultaat.

Hoe is dit op te lossen/heb ik het wel goed gedaan?

Op de manier hoe ik het heb gedaan werkt de Hello wel, maar wel met het zoemende geluid van de huidige gong.

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Xu_5Z_z0Rz38cCAVDIsOP-iscA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6BhN4R4nxTDS0XgoTvlvhk0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHlWuVledqYc_PmH-K1T35VNptw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PkfhaOG4bbXWT8NYiPJx1mBK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gU19MJQ37enHhMqLGohGl7b6EVo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jSo6Fdxe8piRSQZdSjQEIIE3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olQYSqFVu42QuXoMqP_cbJn4aPg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vcOcuxzhZ2Zp0jW1Sf2DojdE.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceKing
...waar ik wel geen raad mee weet zijn de 2 rode draden die aan elkaar zijn geknoopt, daar heb ik niks mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Ik heb hetzelfde issue, echter wel met een andere bel (EUFY Videodeurbel 2K met Homebase) en een andere beltrafo.
Wat mij opvalt, is dat het zoemen enkel voorkomt als de accu van de bel wordt opgeladen.

Dit werkt al (probleemloos) zo sinds mei vorig jaar.
Ik denk dat je je er geen zorgen over hoeft te maken.

Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik destijds wel heb overwogen om een andere beltrafo te halen in de hoop dat het gezoem dan over zou zijn.
Heb dat uiteindelijk niet gedaan omdat het werkt en het gezoem enkel in de hal te horen is.

Neemt niet weg dat ook ik graag een verklaring voor dit fenomeen zou willen hebben.

Edit: ik lees nu pas dat het bij jou de bel is die zoemt, bij mij is het de beltrafo.........

[ Voor 6% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 06-01-2023 17:46 ]

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-06 12:43
AceKing schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:32:
...waar ik wel geen raad mee weet zijn de 2 rode draden die aan elkaar zijn geknoopt, daar heb ik niks mee gedaan.
Dat is gewoon goed.

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceKing
En als ik nou eens een bel koop die 24v aankan. Is het daarmee opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinkos
Dus je gong is geen 24 volt? Want zo heb je je trafo nu wel aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:21
AceKing schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:31:
Ik heb de installatie zowel met en zonder tussenstuk van Google (connector) uitgevoerd, maar zelfde resultaat.
Kun je ook laten zien hoe je de Chime Connector hebt aangesloten? Die moet er natuurlijk wel tussen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceKing
Slinkos schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:28:
Dus je gong is geen 24 volt? Want zo heb je je trafo nu wel aangesloten.
Weet ik niet. Op de foto zie je 12 18 22 staan...Geen idee wat dat betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceKing
Xander schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:33:
[...]

Kun je ook laten zien hoe je de Chime Connector hebt aangesloten? Die moet er natuurlijk wel tussen.
Heb ik helaas geen foto van. Maar de linker blauwe draad op connector met witte draad van Google gekoppeld en vervolgens het 'haakje' gemonteerd waar eerst de blauwe draad zat.

Rechtkant hetzelfde, maar dan de grijze draad van Google gebruikt en dan ook weer het 'haalje' van Google op de blauwe (rechts) gemonteerd.

Goed, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceKing
BUMP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinkos
Kijk even goed op je deurbel (gong) misschien aan de achterkant maar er moet ergens staan op welke spanning hij werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Slinkos op 07-01-2023 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceKing
Slinkos schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:48:
Kijk even goed op je deurbel (gong) misschien aan de achterkant maar er moet ergens staan op welke spanning hij werkt.
Okay, maar door het zoemend/brommen geluid lijkt het er biet op.

Zal het opgelost zijn door gewoon een nieuwe bel te kopen, geschikt voor 24volt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
AceKing schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:41:
[...]

Heb ik helaas geen foto van. Maar de linker blauwe draad op connector met witte draad van Google gekoppeld en vervolgens het 'haakje' gemonteerd waar eerst de blauwe draad zat.

Rechtkant hetzelfde, maar dan de grijze draad van Google gebruikt en dan ook weer het 'haalje' van Google op de blauwe (rechts) gemonteerd.

Goed, toch?
Ja, dat is wel de manier.

Geen idee waar het brommen vandaan komt. Ik dacht dat de Chime Connector er juist voor moest zorgen dat er niet continue stroom door de gong loopt. Met sommige andere slimme deurbellen gebeurt dat wel, de camera moet immers stroom hebben en de gong maakt dan deel uit van de stroomkring.
AceKing schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:49:
[...]

Okay, maar door het zoemend/brommen geluid lijkt het er biet op.

Zal het opgelost zijn door gewoon een nieuwe bel te kopen, geschikt voor 24volt?
Ik zou geneigd zijn om dat te proberen.

Lost dat het niet op dan is er misschien iets mis met de Nest deurbel of met de Chime Connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
moet die niet gewoon op 8v aangesloten worden maar dan zal de nest niet meer werken denk ik

[ Voor 33% gewijzigd door Toerq op 07-01-2023 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Google specificeert 12-24V.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGF0HqErKNjqIzs_eZmYpvm0bqI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7u4a9Q89gQKIBY0YbHRBSuOZ.png?f=fotoalbum_large

Misschien eens op 12V proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceKing
Nieuwe bel 24v aangesloten en het zoemen is weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337Steven1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-06 12:17
AceKing schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:24:
Nieuwe bel 24v aangesloten en het zoemen is weg!
Met nieuwe bel bedoel je gong denk ik?
Welke heb je gekocht? Ik heb hier hetzelfde probleem, moet ook wel eerlijk bekennen dat mijn gong 8V is maar hij wel gewoon werkt ;)

Het enige wat storend is dat er een restspanning aanwezig is waardoor de gong constant zoemt
Pagina: 1