Toon posts:

Home assistant lijkt energie niet te monitoren

Pagina: 1
Acties:

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:08
Omdat Domoticz niet meer voldeed aan wat ik wilde qua integraties ben ik overgestapt naar Home Assistant. Heb alles draaiend, maar bij energie gebeurt er wat raars. Ik kan netjes de oude data importeren, die wordt dan ook netjes weer gegeven. Maar de data die ik vandaag genereer komt niet terug in de tabellen.

Ik heb er even wat screenshots bij geplaatst. Eerste screenshot is is het huidige energie overzicht.

Zoals je ziet geen ingevoegde data, dus de verwachting is dan dat er geen data wordt gegenereerd door mijn slimme meter. Maar als ik iets verder doorklik kom ik de volgende energie verbruik grafiek tegen:

Het lijkt erop dat de P1 dus wel netjes wordt uitgelezen maar dat er een instelling qua opslaan verkeerd staat. Iemand ervaring hiermee en eventueel een oplossing?

Ondertussen flink wat topics afgestruind, maar een echt antwoord krijg ik niet behalve in de trend de USB naar P1 kabel is niet ondersteund. Maar dat lijkt dus wel zo te zijn.

Gebruikte hardware/software: Raspberry Pi4 met Home Assistant OS (nieuw van de site geen idee welke versie)

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 15:37
Ik gebruik deze i.c.m. Home Assistant... en werkt perfect

https://smartgateways.nl/slimme-meter-p1-dsmr-uitlezen/

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• deamosreapos
De hardware die ik heb wordt gewoon ondersteund en er is data zie het tweede screenshot. Dus om nieuwe apparatuur aan te schaffen om iets op te lossen is niet duurzaam/nodig lijkt me.

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 15:37
Heb je in je energy dashbopard de juiste waarden geselecteerd?
Daarnaast meen ik me te herinneren dat het een paar uur kan duren, voordat je waardes ziet verschijnen.

Settings > Dashboard > Energy

[Voor 8% gewijzigd door toxict op 06-01-2023 16:56]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Welke sensoren zie je staan bij Settings > Devices and services > Devices > Energy meter?

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 19:58

drice

Loading...

Zo te zien heb je de current consumption in het energy dashboard aangezet. Probeer je totaal verbruik te gebruiken

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

• sOid
  • Niet online
drice schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:58:
Zo te zien heb je de current consumption in het energy dashboard aangezet. Probeer je totaal verbruik te gebruiken

[Afbeelding]
Dat zou indd goed kunnen.

Overigens werkte het bij mij laatst niet meer omdat de SSD compleet vol was en HA geen info meer weg kon schrijven naar de database. Maar dat is een vrij obscure mogelijkheid :+

• deamosreapos
Het is een schone installatie. Geen idee hoeveel gig het in neemt, maar lijkt me niet dat er nu al 32 Gb is volgegooid XD

Dit zijn de opties die ik kan selecteren

Overigens dit geeft hij nu opeens aan :X ik heb een domoticz import gedaan met volgens mij die gegevens alleen waarom hij ze nu allemaal op die dag zet.

[Voor 32% gewijzigd door deamosreapos op 06-01-2023 17:09]

• sOid
  • Niet online
energy_consumption_tarif1 en 2 heb je nodig (als je een contract hebt met hoog- en laagtarief).

• deamosreapos
*edit*

Om de een of andere reden was er een enorm verbruik toegevoegd. Dit heb ik nu gecorrigeerd en de data lijkt nu netjes binnen te komen. (Door het enorme verbruik waren de kleine hoeveelheden daarnaast niet meer zichtbaar)

Er was dus eigenlijk geen probleem behalve een optisch probleem.

[Voor 85% gewijzigd door deamosreapos op 07-01-2023 15:52]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee