Toon posts:

[BE] Monitorstandaard geknakt, webwinkel wilt niet helpen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mellinda
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-02 07:50
Beste Tweakers

Ik ben doodop van deze zaak aan te vechten. Uren en uren gebeld en gemaild maar van het kastje naar de muur gestuurd. Alsjeblieft advies. Ik woon in België.

Het betreft een Samsung M7 2022 monitor aangekocht, ik had hem 3m in het bezit.
De voet en sokkel kraakte regelmatig ondanks goede montage, en het scherm zakte geleidelijk wat scheef. Trok je hem terug recht, dan kon je hem wel enkele uren dat beeldscherm recht laten staan.

Nu heb ik die na afwezigheid van twee dagen gevallen teruggevonden. Aan de kabels die eraan bevestigd waren was te zien dat hij vooruit heeft geheld en onder zijn eigen gewicht gekrakt was en zo van bureau op mijn twee stoelen gevallen of geschoven. Het scherm werkte nog wel. Schade aan de muur van mijn kot!
De voetsteun was weggekatapulteerd tegen de muur en zo achter mijn bureau ingevallen. Resultaat: gaten aan de muur.

Hij werkte echter nog wel ondanks dat de sokkel en voetstuk per total waren. Ik heb bewijs op foto dat het stuk dat half doorgeknakt was, eigenlijk een productiefout was. Dit ook doorgestuurd naar Samsung en *knip* webwinkel. Maar zij beweren hoog en laag dat IK verantwoordelijk ben! Nochtans ze ook een link met een pagina van hun handleiding en een unboxing video op youtube laten zien dat dat stuk normaal niet kan knakken.

Nou blijven ze allen beweren dat IK verantwoordelijk ben voor die knak, serieus... Ze gaven me drie opties: Of ik laat hem niet repareren, dan wordt het product vernietigd en geld kwijt. Of ik laat repareren, dan en reparatie en onderzoekskosten betalen van 61 euro. Of ik laat niet repareren en ik betaal 50 euro!!!!

Komen ze af: ja, dat is schade van buitenaf en niet softwarematig dus dat wordt niet gedekt of je had de duurdere omnium verzekering erop moeten nemen?! Kan ik dit desnoods met een advocaat aanvechten?

Ik heb de winkel zelf gevraagd al vijf x me te contacteren en ze doen het gewoon niet en hun telefoonnummer is een callcenter. Nochtans een hele grote keten...

Wat zijn mijn rechten? Mijn fotos en documentatie bewijzen nochtans dat ik niet in fout ben... Ik kan er echt van janken :(

Vriendelijke groet

[Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 06-01-2023 18:07. Reden: Naam winkel weggehaald volgens beleid]

Alle reacties

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:09
in nederland dient de verkopende partij te bewijzen dat een gebrek komt door toedoen van de gebruiker.

Ik weet niet hoe de monitor/voet er nu uit ziet, wellicht kan je deze plaatsen.
Op welk vlak geeft Samsung/webwinkel aan dat het komt door een gebruikersfout?

[Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 06-01-2023 18:07]

• mellinda
De reparatiedienst na contact met Samsung zeiden dat dit niet kon knakken tenzij een foute montage of een toestand van buitenaf.

Ik heb foto's van de staaf van de sokkel die normaal in een omhulsel hoort te zitten en die bij het einde waarin je hem in de voet monteert een opening te zien was. Normaal moest dat zwart bevestigingsstuk aan het uiteinde van de sokkel helemaal vastzitten aan de ijzeren staaf binnenin die baar, die je dan in het voetstuk plaatst. Hierop is duidelijk te zien dat er een opening is met dat zwart bevestigingsstuk dat op de metalen baar zelf zit terwijl dit normaal dicht hoort te zijn. webwinkel heeft contact opgenomen met het service centrum hierover nog eens blijkbaar met de vraag of dit kan, maar het is stilzwijgen van de reparatiedienst.

Ik heb ook geen apparaten gehad die aan de monitor hingen, enkel een hdmi kabel voor mijn laptop en een hdmi 3 port adaptertje. That's it. Er was dus geen enkel gewicht eraan en een geluk dat mijn laptop mee naar huis was toen het gebeurde...

Neemt niet weg dat ik enorm kwaad ben over de manier waarop men mij behandeld met die zaak... Ik heb ze ook foto's laten zien hoe alles eruit zag van de val en de schade van mijn muur...

[Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 06-01-2023 18:07]

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS en meerdere reacties verwijderd conform beleid. Tevens heb ik de titel een kleine update gegeven zodat die wat duidelijker is.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• mellinda
Yorinn schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:11:
[Modbreak]Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS en meerdere reacties verwijderd conform beleid. Tevens heb ik de titel een kleine update gegeven zodat die wat duidelijker is.[/]
Mijn excuses hieromtrent. Ik zal erop letten.

De webwinkel heeft ook fysieke vestigingen in BE. Het is dus niet zo dat dit om een louche winkel gaat met oplichters in dubieus milieu. Enfin, het is maar hoe je het bekijkt :)

[Voor 24% gewijzigd door mellinda op 06-01-2023 21:32]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Foto?

Het is in elk geval een probleem wat in eerste instantie met de winkel besproken moet worden.
Wat ze er nadoen is niet jou probleem.

Maar vermoedelijk zal je ze dus aansprakelijk moeten stellen. Dus een advocaat/jurist is dan wel handig

• mellinda

. Ik zal zien wat mijn advocaat kan doen want ze gingen gisteren mij contacteren via mail en telefonisch en (weer) niet gebeurd

*Dit is die metalen staaf die in de plastic sokkel zit die aan voet moet komen en dat is het bevestigingspunt in die staaf zelf die normaal onmogelijk zo los kan komen tenzij productiefout

[Voor 18% gewijzigd door mellinda op 07-01-2023 11:56]

• jack zomer
  • Nu online

ik begrijp dat het dus is los gebroken van de plaat die op je buro steund? correct?

na het kijken van 4 unboxing filmjes.

de ''grondplaat'' heeft een kunstof ring waar de monitor stand in komt.
deze ring zit met 3 schroeven in de grondplaat. wanneer je de monitor stand op de grondplaat zet
zit daar een schroef die door de plaat in de sokkel van de monitor stand gaat

Heb ik het tot zo ver correct?

[Voor 36% gewijzigd door jack zomer op 07-01-2023 12:09]

• mellinda
Klopt. De schroeven waren allen correct gemonteerd. Zowel diegenen onder de plaat als erin en ook de schroeven aan het andere stuk van de sokkel. Al van in begin kraakte dat scherm regelmatig alhoewel de schroeven correct zaten en zakte het door.

De metalen baar is het midden van die zwarte ring met dus idd dat bevestigingsstuk dat in de "voet"/grondplaat komt /moet gekoppeld worden en zou nooit mogen doorgeknakt hebben.

Na montage alles nog eens door mijn partner laten controleren: alles zat zoals het moet.

Die voet was tegen de muur geknald want op de muur zaten veel gaten erdoor.
De foto is dus die metalen baar in het midden van de voet maar dat zwart ding waar u opening op kan zien mag dus eigenlijk niet knakken of open gaan.
Kan je garanderen dat het schrikken was mijn toestel zo aan te treffen...

[Voor 34% gewijzigd door mellinda op 07-01-2023 13:47]

• jack zomer
  • Nu online
maak als je kan eens goede foto's.
wat ik denk te weten wat ik op jou foto zie.
Maar voor de duidelijkheid doen foto's wonderen..

overzicht foto's en dan detail foto's..

Goed los daarvan.

je hebt de mening van de winkel- die vinden het vermoedelijk schade van buitenaf.
en je hebt iets naar de fabrikant gestuurd? wat was de reactie van de fabrikant?

• mellinda

Mirakel dat die waterkoker, tas en nepplant niet op de vloer zijn beland, anders had ik nog meer schade... Zowel de winkel als ikzelf hebben de hersteldienst eerst gecontacteerd gehad en nu heeft de winkel nog een tweede x dit gedaan.

[Voor 5% gewijzigd door mellinda op 07-01-2023 16:30]

• jack zomer
  • Nu online
de laatste foto is de binnekant van de ''buis'' tussen de monitor voet en de monitor?
daar omheen zit plastic?

Dat zwarte rechts op de buis/profiel is wat op de voet gemonteerd zat?

heb je nog een foto van de voet? zit daar nog plastic op vast? vermoedelijk wel mis namelijk de schroeven.

• mellinda
Correct. Maar daar heb ik geen foto's meer van tenzij deze (die voet moet volgens de beschadigingen op de muur op de muur zijn gekatapulteerd en dan achter mijn bureau ingevallen. En de schroeven zaten wel degelijk op de juiste plaats vast en alles gemonteerd hoe het hoort. Altijd netjes de handleiding gevolgd. Om ze terug los te schroeven was wel wat kracht voor nodig dus los zaten ze zeker niet!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:57
heb je een foto van de schroef die aan de voet zit (die plaat) en de poot (baar?) in zou moeten gaan?
En hoe het schroefgat van die poot er nu uitziet.

nevermind, ik lees niet goed, ding is al bij leverancier zo te zien. |:(

[Voor 41% gewijzigd door rdejongjr op 07-01-2023 22:15]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
mellinda schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:37:
De voet en sokkel kraakte regelmatig ondanks goede montage, en het scherm zakte geleidelijk wat scheef. Trok je hem terug recht, dan kon je hem wel enkele uren dat beeldscherm recht laten staan.
Wat zakte er scheef? Zat er speling op de bevestiging van de poot, daar waar het nu is losgekomen?

Waarom heb je in die 3 maanden niet eerder aan de bel getrokken? Als je de monitor eerder had ingeleverd met de klacht "monitor zakt scheef" was het misschien wel zonder problemen hersteld. Eerdere correspondentie met de verkoper had je nu ook geen kwaad gedaan.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• mellinda
Telefonisch aangegeven dat de monitor scheefzakte en ze zeiden dat ze het genoteerd hadden en dit geen kwaad kon. Er zat oorspronkelijk niks speling op en het stuk hier op de foto zat mooi in die baar / sokkel zoals het hoorde.

Ze vroegen me om alle schroeven nog eens na te gaan of ze goed gemonteerd waren wat ook het geval was (ze waren allen stevig aangedraaid zoals in de instructies op correcte plaats). Stom geweest. Had dit via mail moeten melden of bevestiging vragen...

Eerst kraakte die "pilaar"/poot ook niet, dat was pas enkele weken geleden. Het was ook niet simpel om dat ding naar de winkel uiteindelijk te dragen. Door dat gewicht en uiteindelijke speling door dat stuk dat loskwam, is ie uiteindelijk omgevallen.

Ik ga maandag de shopverantwoordelijke proberen spreken. Met wat geluk fit genoeg om ernaartoe te gaan naar de fysieke winkel. Les voor de toekomst... Ik had een foto v toen ie scheef hing, maar helaas verwijderd en na 30 dagen was die ook uit m'n cloud gewist...

Voor de duidelijkheid, hetgeen er scheefzakte was die bevestiging van de sokkel die in de poot zat geklikt. Nogmaals, normaal hoort dit stuk er echt helemaal aan die baar die in die sokkel zat en het gewicht dus droeg niet scheef te zitten. Dit is ook de reden waarom die uiteindelijk geknakt is.
Zal niet veel anders opzitten als ik die shopmanager niet te pakken krijg om toch ofwel advocaat ofwel consumentendienst te raadplegen.

[Voor 6% gewijzigd door mellinda op 07-01-2023 23:05]

• mellinda
Filiaalmanager laten roepen en gesproken fysiek filiaal. Hij had begrip voor de situatie nadat ik met de advocaat had gedreigd en foto laten zien van de sokkel. Het filiaal gaat de kosten zelf v reparatie dragen en ze gaan doorgeven dat ik de volledige resterende garantie blijf behouden en niet verlies. Dit komt ergens als een opluchting.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:19
Begrijp ik nu goed dat de bevestiging van de "grondplaat" is losgekomen?

Als de 3 schroeven daarvan als nieuw zijn en je er een foto van hebt zou ik deze meesturen naar samsung.

Mocht je deze per ongeluk los gedraaid hebben ben ik bang dat het toch bij de gebruiker ligt.
Normaal gesproken is dit praktisch onmogelijk.

Normaal gesproken schroef je enkel de middelste schroef aan.
mellinda schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:44:
Klopt. De schroeven waren allen correct gemonteerd. Zowel diegenen onder de plaat als erin en ook de schroeven aan het andere stuk van de sokkel. Al van in begin kraakte dat scherm regelmatig alhoewel de schroeven correct zaten en zakte het door.
Omdat je hier spreekt van onder de plaat.

Op die laatste foto lijkt de bevestiging nog wel op de onderplaat te zitten, dit zou betekenen dat de schroef los gekomen moet zijn.

Enige wat ik kan bedenken is dat het schroefdraad kapot gedraaid is geweest vandaar "gekraak" en het kunnen scheef staan van het scherm.

Maar ook hiervoor geldt bij correcte montage is dit onmogelijk dus dan is het de vraag is het een productiefout of gebruikersfout.

Anyways als de winkel de kosten draagt zou ik in de handjes knijpen daar het weinig voorkomt dat zoiets als dit een fabricage fout betreft.

[Voor 59% gewijzigd door TRAXION op 09-01-2023 18:54]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

mellinda schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:12:
Filiaalmanager laten roepen en gesproken fysiek filiaal. Hij had begrip voor de situatie nadat ik met de advocaat had gedreigd en foto laten zien van de sokkel. Het filiaal gaat de kosten zelf v reparatie dragen en ze gaan doorgeven dat ik de volledige resterende garantie blijf behouden en niet verlies. Dit komt ergens als een opluchting.
Daar heb je geluk bij, dan doen ze dat uit coulance. Het ding heeft drie maanden correct gefunctioneerd namelijk. Als ik je foto's zo zie zou ik, zonder verder gelezen te hebben, gezegd hebben: voor het zelfde geval heeft iemand aan dat vinyl tafelkleed getrokken en is ie daardoor stuk. Wie eist bewijst, dus jouw woord tegen het hunne en jij hebt alleen je woord als bewijs, dat houdt geen stand. Niet dat ik je niet geloof overigens :)

Kortom: gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Een advocaat is leuk maar als die een uur moet werken koop je onderhand ook een nieuwe monitor. Dus wat win je dan? Alleen een hoop frustratie imho.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

The Eagle schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:48:
Wie eist bewijst, dus jouw woord tegen het hunne en jij hebt alleen je woord als bewijs, dat houdt geen stand.
Zij toch ook? Het is niet als zo'n commercieel reparatiecentrum van een massaproduct zo onafhankelijk en betrouwbaar is.

Ik weet niet of er verschil zit tussen Nederlands en Belgisch recht maar in Nederland ligt de bewijslast de eerste 6 maanden na aankoop bij de verkoper, dus in geval van woord tegen woord lijkt het me helemaal niet zo ondenkbaar dat je dat als consument wint.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Winnen vast wel, maar tegen welke kosten?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mellinda
Bedankt voor de reacties en het advies allen.

Die stand is losgekomen doordat de zuil (hals) van wat op de voetplaat moet worden gemonteerd, wat normaal in de plastic hals zat knakte en dat plastic aan die baar. Middenpilaar dus losgekomen, dat is dat ijzer met het koppelstuk dat in de voetplaat klikt.

Maar de voetplaat zelf is niet geknakt. Was enkel weggekatapulteerd. Die zwarte plastic sockets erop waren intakt.

Fam + partner kunnen beamen dat materiaal zeer zorgvuldig verzorgd wordt. Alle electronica dient namelijk vrij zacht benaderd te worden , dit is mij van jongs af aan bijgebracht. Na eender welk nieuw product handleiding ook nog videos opzoeken ter controle zodat alles wel correct is gebeurd.

De raadsman zou gratis zijn via een verzekering rechtsbijstand bij mijn bank waar ik dan recht op heb.

Idd het beste scenario geweest dat ze toegaven vandaag omdat die maand de productiefout bewijzen hel was.

Maar ik zou bereid zijn geweest het aan te vechten omdat ik niet tegen onrecht kan. Een product van zoveel geld dient gewoon te marcheren en niet door een mankement van het merk te knakken en als ze het ten onrechte op mij steken daar kan ik niet mee overweg.

Nu map op pc aangemaakt. Vanaf nu bij ieder product ga ik videos en foto's maken bij unboxen tijdens en na installatie en die v gsm naar pc overzetten zodat ze niet uit de drive auto worden verwijderd na 30d prullenbak. En ALLES vastleggen, ongeacht hoe klein of groot een mankement ook is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee