• Bmwfan008
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-01 15:52
Sinds ongeveer 6 maanden woont mijn neef bij ons in het gezin omdat hij(en zijn zus) ongewenst zijn thuis.

Nu loop ik steeds vaker tegen problemen aan omdat ik niet de wettelijke verzorger ben en de ouders het geen barst kan schelen.

Nu lees ik over een vrijwillige uithuisplaatsing maar dan moeten de hulpinstanties er geen heil meer inzien, je moet een langdurige gang naar de rechter maken en het moet elk jaar verlengt worden.

Nu vroeg ik mij af is er geen andere weg om de verhuizing en het tijdelijke gezag te formaliseren? Vrijwillige toestemming van de ouders? Ik lees er zo goed als niks over op google.

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
Zonder de verdere achtergrond; ik zou even langs het wijkteam van de gemeente gaan. Om te bezien wat de opties/mogelijkheden zijn. Het lijkt me niet dat ze "zomaar" bij jullie wonen en dat er meer aan de hand is en dat ze wellicht bekend zijn bij instanties.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:03
Kijk eens naar mogelijkheden voor voogdij. Zeker als ouders daar wel aan willen meewerken, hoeft dat geen lange weg te zijn.

Zie bijvoorbeeld deze uitleg daarover.

[Voor 8% gewijzigd door Toke_gt op 06-01-2023 20:24. Reden: Link aangepast naar meer toepasselijke info over voogdij op initiatief ouders]

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:20
Allereerst: Held _/-\o_

Het is niet niks wat je doet en een hele verantwoording!
Ik begrijp dat hij jonger is dan 18 :? Anders zou hij zich toch gewoon bij jou kunnen inschrijven :?

En een tussenstap :? "uitwonend student", zodat in ieder geval relevante post op het juiste adres terecht komt (desnoods als tussenstap).

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:30
Elk jaar verlengen geldt toch alleen bij OTS (gedwongen kader)? Althans, dat is wat ik heb meegekregen van alle overleggen die ik meekrijg van mijn vrouw (jeugdzorgwerker) - je hoort best veel als je thuis een kantoor deelt. :+

Als de ouders bereid zijn mee te werken, dan kan hun huisarts wel helpen dit traject (vrijwillig kader) op te starten en zou je voogdij kunnen aanvragen. Je zou ook je eigen huisarts om advies kunnen vragen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee