Toon posts:

Ipad aansluiten op versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views

Vraag

• BergmansJ
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10-01 16:32
Goedemiddag Allen,
Wie kan mij helpen? Ik heb al een tijdje een Harmon Kardon AVR155 en daar wil ik een Ipad op aansluiten. Wil namelijk het beeld van de Ipad laten zien op de tv en het geluid versterken via de versterker. Als ik de Ipad aansluit met een HDMI kabel op de versterker krijg ik via HDMI poort Monitor out het beeld en geluid op de TV te zien. En helaas geen geluid uit de versterker. De twee speaker indicatoren op het scherm aan de voorzijde knipperen. Verneem graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Jeroen Bergmans

Beste antwoord (via FeaR op 06-01-2023 16:18)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:58

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
De template is er niet voor niets. De eigen inzet die er op Tweakers wordt verwacht mist nu in dit topic. Eigen inzet die de basis had kunnen zijn: RTFM, pagina 14, daar staat namelijk precies in waarom dit niet werkt: oude receiver zonder HDMI Processing maar met HDMI Switching.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Ik vind het nogal een warrig verhaal.

Zelf nooit dit gedaan maar het zou als volgt moeten zijn.

Als het goed is loopt er een kabel van de HDMI Monitor-Out van de receiver naar een HDMI ingang van de televisie.

Daarnaast moet je een HDMI kabel leggen tussen een van de HDMI ingangen op de receiver en de iPad (via de dongle). Juiste bron op de receiver selecteren en klaar toch?

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:56
Inderdaad een warrig verhaal!

Doorgaans plukt je receiver het geluid uit de bron, en laat alleen het beeld door naar de tv. Dus ik vraag me af of je je iPad wel op je receiver hebt aangesloten!

Een iPad is een mobiel apparaat, de gebruikelijke manier om beeld op je tv te krijgen is via casten. Bij Apple heet dat Airplay 2, en vrijwel alle moderne tv's ondersteunen dat.

Via ARC kun je vervolgens het geluid van je tv op je receiver krijgen.

Maar om zeker te weten of Airplay gaat werken, is het handig als je vertelt welke apparaten (versienummers / jaartal / iOS versie / ...) je hebt, en exact hoe je alles op elkaar hebt aangesloten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je sluit je TV met HDMI aan op de monitor out van je HK. En dan je ipad op een van de andere HDMI poorten. Juiste HDMI ingang selecteren op je AVR en TV en alles zou moeten werken. Kan nog wel zijn dat je je TV ff moet muten omdat je anders dubbel geluid krijgt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:58

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
De template is er niet voor niets. De eigen inzet die er op Tweakers wordt verwacht mist nu in dit topic. Eigen inzet die de basis had kunnen zijn: RTFM, pagina 14, daar staat namelijk precies in waarom dit niet werkt: oude receiver zonder HDMI Processing maar met HDMI Switching.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee