Toon posts:

Naar gebruiker optie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• MaartenBeets
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-01 16:22
Hoi ,
Ik heb een urgente vraag . Sindskort geeft mijn Macbook bij opstarten alleen nog maar de optie voor welke talig wil gebruiken, alsof ik de macbook voor het eerst opstart. Maar ik wil naar de Gebruikers optie. Hij deed dit zal eerder maar bij herstarten van de MacBook ging hij toch weer naar de gebruikers menu.
Nu ben ik bang dat hij mij info heeft kwijt gemaakt. Vooral de muzieklijsten op iTunes waren een heleboel werk voor me.

Op het scherm zit wel een flinke beschadiging maar dien is al veel ouder. Op de foto kun je zien wat hij nu standaard weergeeft.

Is er misschien een toetsen combinatie die mij weer doorstuurt naar de gebruikers start scherm?
Met vriendelijke dank!
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Alleen het gebruikelijke.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb de MacBook meerdere ]malen opgestart.

...

Alle reacties

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 14:03

De Nelis

en anders maar niet...

Het lijkt erop dat hij een factory reset heeft gehad, dan zul je de stappen van taalkeuze ed. door moeten lopen om weer verder te kunnen. Of wellicht is er een update geweest (kan ik me haast niet voorstellen maar wie weet) en moet je de taalkeuze maken en is je gebruikerskeuze weer terug. Een toetscombinatie is er niet direct voor.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:08

talin

My god is the sun!

check je harde schijf!
is die nog wel te benaderen?

99% zeker zal het je HDD kabel zijn.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:10

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

offtopic:
Het arme ding zit onder een laag stof, onder de vingerafdrukken en met een grotendeels gaar scherm... verlos dat ding uit z'n lijden zeg :X

Als het goed is heb je een backup (toch?) en je iTunes lijst zal ook wel in de iCloud zitten neem ik aan. Ik zou gewoon even die stappen doorlopen en kijken waar je uit komt; zoals het er nu naar uit ziet ontkom je daar toch niet aan. Met wat geluk was 't een update.

[Voor 4% gewijzigd door RobIII op 06-01-2023 14:52]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

De Nelis schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:45:
Het lijkt erop dat hij een factory reset heeft gehad, dan zul je de stappen van taalkeuze ed. door moeten lopen om weer verder te kunnen. Of wellicht is er een update geweest (kan ik me haast niet voorstellen maar wie weet) en moet je de taalkeuze maken en is je gebruikerskeuze weer terug. Een toetscombinatie is er niet direct voor.
Incorrect, tijdens het opstarten gelijk:

Option (⌥) or Alt: Start up to Startup Manager, which allows you to choose other available startup disks or volumes.

https://support.apple.com/en-us/HT201255

Daarmee kan je kijken welke boot opties er zijn.
RobIII schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:51:
offtopic:
Het arme ding zit onder een laag stof, onder de vingerafdrukken en met een grotendeels gaar scherm... verlos dat ding uit z'n lijden zeg :X

Als het goed is heb je een backup (toch?) en je iTunes lijst zal ook wel in de iCloud zitten neem ik aan. Ik zou gewoon even die stappen doorlopen en kijken waar je uit komt; zoals het er nu naar uit ziet ontkom je daar toch niet aan. Met wat geluk was 't een update.
Je iTunes playlist en Library zit niet zomaar in iCloud tenzij je een abonnement hebt.

@MaartenBeets Ik zou de Macbook eens aan een extern scherm hangen, monitor of TV, dan heb je wel gewoon beeld.

Daar tijdens het opstarten gelijk de bovengenoemde toetsen indrukken om te kijken welke boot opties je nog hebt en hoe je volume er uit ziet. Met een beetje geluk hoef je alleen de taal te kiezen en kom je daarna in MacOS en zie je alles terug.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 01:37
Die optie is alleen om boot devices te kiezen, het scherm wat hij nu krijgt komt van je OS drive. Dus de optie die jij geeft is leuk om te booten van andere schijven, maar heeft in deze weinig nut.

De Nelis heeft in zijn reply dan ook gelijk toen die zei dat je dat venster niet over kunt slaan.

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 18:51
jimmy87 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:31:
Die optie is alleen om boot devices te kiezen, het scherm wat hij nu krijgt komt van je OS drive. Dus de optie die jij geeft is leuk om te booten van andere schijven, maar heeft in deze weinig nut.

De Nelis heeft in zijn reply dan ook gelijk toen die zei dat je dat venster niet over kunt slaan.
Wat nou als dit de taalkiezer is van de recovery hd?

Zou gewoon proberen op te starten met option en dan te kiezen voor de Macintosh HD (er van uit gaande dat je deze geen andere naam heeft gekregen).

Als dat niet lukt, kies een taal en kijk je of je meer info krijgt over de situatie via het schijfhulpprogramma (disk utility)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

jimmy87 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:31:

Incorrect, vanuit de Recovery mode kan je dus alle schijven en volumes zien.
Vervolgens kan je daar dus prima uit leiden of er een schone installatie op staat of dat er nog veel gebruikers data op staat.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:27

nelizmastr

Goed wies kapot

talin schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:50:
check je harde schijf!
is die nog wel te benaderen?

99% zeker zal het je HDD kabel zijn.
Zo te zien is dit een MacBook Pro van 2016 of later. Die hebben geen kabel meer,
omdat de SSD is gesoldeerd in het gros van die machines (sowieso alles na 2017).

Niet ongewoon dat een SSD in deze machines na een paar jaar einde oefening is.
Machine is dan meteen economisch total loss helaas.

[Voor 14% gewijzigd door nelizmastr op 09-01-2023 15:20]

I reject your reality and substitute my own

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:08

talin

My god is the sun!

nelizmastr schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:19:
[...]

Zo te zien is dit een MacBook Pro van 2016 of later. Die hebben geen kabel meer,
ik heb nu weer 3x goed zitten kijken maar waar haal je dat vandaan? wat heb ik waar gemist?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:27

nelizmastr

Goed wies kapot

talin schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:26:
[...]

ik heb nu weer 3x goed zitten kijken maar waar haal je dat vandaan? wat heb ik waar gemist?
De dunne schermrand/kin verklapt dat het geen retina of unibody is van 2008-2015 :)

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee