Vraag

• conib00
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-01 16:04
Mijn vraag :

Hoe kan ik met Filezilla mijn Samsung telefoon benaderen?
Via pc bij "Apparaten en stations" zie ik de telefoon wel en kan deze dan ook benaderen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
FileZilla Client version: 3.62.2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht maar niet gevonden.....

Beste antwoord (via conib00 op 06-01-2023 14:58)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wil je bestanden van je telefoon benaderen in FileZilla om te uploaden naar een FTP server? Dan vrees ik dat zoiets niet zonder tussenstap kan. Je ziet je telefoon in Verkenner, maar dat is niet zomaar een externe schijf. File transfer tussen een Android toestel en Windows gebeurt via een speciaal protocol genaamd MTP, daarom ga je je telefoon niet zomaar zien staan in de FileZilla verkenner.

Als je je telefoon toch wil benaderen als een "schijf" dan ga je iets anders moeten verzinnen. Iets wat in me opkomt is bv een Samba server op je telefoon draaien, die je dan mount in Windows. Dan krijgt die share een schijfnaam (bv. Z:/) en die zou je normaal wel in FileZilla moeten zien. Dat kan via apps zoals https://play.google.com/s...brox.landrive&hl=en&gl=US

[Voor 6% gewijzigd door Mavamaarten op 06-01-2023 14:49]

Android developer & dürüm-liefhebber

Alle reacties

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

MENTAL REBOOT

• conib00
Ik heb de telefoon via usb verbonden met PC en kan via verkenner de directories in de telefoon benaderen. Maar ik vraag mij af of ik dat ook net FileZilla kan doen.
Heb gezocht op "filezilla verbinden met android telefoon" maar kom steeds op FTP verbindingen...
Ik wilde een bedrade usb verbinding net als bij mijn andere usb drives.

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-02 23:33
Filezilla is de naam van het programma waarmee FTP verbindingen gemaakt worden.

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Wat is de use case? Met welk doel wil je de verbinding maken? Ik kan er zo snel geen bedenken, maar ik ben ook niet erg creatief.

Dan kunnen we beter meedenken voor alternatieven bedoel ik.

[Voor 19% gewijzigd door Patrick_6369 op 06-01-2023 14:41]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:10

Patriot

Fulltime #whatpulsert

conib00 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:33:
Ik heb de telefoon via usb verbonden met PC en kan via verkenner de directories in de telefoon benaderen. Maar ik vraag mij af of ik dat ook net FileZilla kan doen.
Heb gezocht op "filezilla verbinden met android telefoon" maar kom steeds op FTP verbindingen...
Ik wilde een bedrade usb verbinding net als bij mijn andere usb drives.
Als je het niet via FTP wil doen, waarom wil je dan FileZilla gebruiken? Ik heb het vermoeden dat er bepaalde functionaliteit is die in FileZilla zit (bijv. de manier waarop het bestanden verplaatst) en dat je daar gebruik van wil maken. Als je aangeeft wat je denkt dat FileZilla doet wat niet met Windows Verkenner kan, dan kunnen wij misschien alternatieven aanbieden.

de Tweakers-cookiewall is illegaal

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wil je bestanden van je telefoon benaderen in FileZilla om te uploaden naar een FTP server? Dan vrees ik dat zoiets niet zonder tussenstap kan. Je ziet je telefoon in Verkenner, maar dat is niet zomaar een externe schijf. File transfer tussen een Android toestel en Windows gebeurt via een speciaal protocol genaamd MTP, daarom ga je je telefoon niet zomaar zien staan in de FileZilla verkenner.

Als je je telefoon toch wil benaderen als een "schijf" dan ga je iets anders moeten verzinnen. Iets wat in me opkomt is bv een Samba server op je telefoon draaien, die je dan mount in Windows. Dan krijgt die share een schijfnaam (bv. Z:/) en die zou je normaal wel in FileZilla moeten zien. Dat kan via apps zoals https://play.google.com/s...brox.landrive&hl=en&gl=US

[Voor 6% gewijzigd door Mavamaarten op 06-01-2023 14:49]

Android developer & dürüm-liefhebber

• conib00
Hier " Ik heb het vermoeden dat er bepaalde functionaliteit is die in FileZilla zit (bijv. de manier waarop het bestanden verplaatst) en dat je daar gebruik van wil maken. " sla je de spijker op z'n kop!

Maar als dat niet gaat ga ik "terug" naar windows 😁

P.s. Ik gebruik FileZilla om mijn netwerk schijven te benaderen

• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:16
En met welk doel wil je via Filezilla connecten met je Android telefoon? Backup?

Ik zou backups op Android lekker naar Google Drive laten doen en vanuit Google Drive met Syncback Free laten backuppen naar je backup storage. Dit heeft als voordeel dat je je telefoon nooit hoeft te verbinden om te kunnen backuppen, want dat ga je vergeten of in elk geval niet regelmatig doen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee