Toon posts:

Glasvezelkabel beschadigd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Steigert
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-01 20:50
Mijn vraag

... KPN heeft recent het appartementencomplex waarin ik woon aangesloten op glasvezel. Daarbij is er in mijn meterkast een aansluiting gerealiseerd. De vraag is, is daarbij naar waarschijnlijkheid schade is ontstaan? Bijgevoegd foto’s van de situatie.

Relevante software en hardware die ik gebruik
... Nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

... De aansluiting zelf is ook zo aan de wand gemonteerd dat de hardware die er op moet worden aangesloten fysiek niet geplaatst kan worden. Ik wil daar nu niet zelf aan gaan klussen, omdat ik KPN geen ruimte wil geven om de schuld van eventuele beschadiging bij mij in de schoenen te schuiven. Kortom, ik heb niets geprobeerd.

Alle reacties

• Steigert
Nog een poging om de foto’s bij te voegen

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-02 15:28
Er zit geen vraag in je post. Maar misschien is het een idee om met KPN contact op te nemen en de situatie uit te leggen? Ze zullen dan waarschijnlijk iemand langs sturen om te controleren / repareren.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Met die vezel iets niets aan de hand. Plankje van de muur schroeven en je hebt internet.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 11:58

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Over welke schade hebben we het precies? De afgeklemde kabel? Als daar de glasvezel in zit (de kabel ziet er niet typisch uit als een glasvezelkabel) dan hoeft er helemaal niks kapot te zijn. Een typische vezel is 125 micrometer, ofwel 0,125 mm dik. De rest is opvulling voor stevigheid en lucht. Toegegeven, de kabel had ook in de uitsparing links erbij gezet kunnen worden of met een extra uitsparing in de plank.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Steigert
De zin liep niet heel lekker, net aangepast. De vraag is dus, of het behandelen van een glasvezel kabel zoals op de foto te zien is tot schade kan leiden?

Er komt al iemand langs van KPN om er naar te kijken. Waar ik echter heeeel erg tegen op zie, zijn maandenlange ergernissen over slecht functionerend internet en een welles-nietes discussie met KPN over de oorzaak (die dan dus mogelijk in de schade van de kabel kan zitten).

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:51
Steigert schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:54:
Mijn vraag

... KPN heeft recent het appartementencomplex waarin ik woon aangesloten op glasvezel. Daarbij is er in mijn meterkast een aansluiting gerealiseerd. De vraag is, is daarbij naar waarschijnlijkheid schade is ontstaan?
Nee

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:38
Maak een uitsparing op de plek van de kabel en ga door met je leven.

Hattrick: Thorgal Eagles

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Steigert schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:03:
De zin liep niet heel lekker, net aangepast. De vraag is dus, of het behandelen van een glasvezel kabel zoals op de foto te zien is tot schade kan leiden?
'Kan' dit tot schade leiden? Ja tuurlijk... Heeft het tot schade geleidt? Geen idee, kan ik vanaf hier niet zien :+
Er komt al iemand langs van KPN om er naar te kijken.
Dus wat is je vraag nu? ;)

Fixing things to the breaking point...

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
bregweb schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:04:
Maak een uitsparing op de plek van de kabel en ga door met je leven.
En laat Stevie Wonder geen planken meer ophangen.

• Steigert
Afgaande op de antwoorden is het dus niet waarschijnlijk dat de glasvezelkabel beschadigd is geraakt door de beklemming. Dat is iig een opsteker. Dan kan ik zelf wel die plank gaan herplaatsen, want die staat nu ook niet toe dat ik de hardware van de internetprovider erop aan sluit.

Thanks allemaal!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 11:58

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Steigert schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:03:
Er komt al iemand langs van KPN om er naar te kijken. Waar ik echter heeeel erg tegen op zie, zijn maandenlange ergernissen over slecht functionerend internet en een welles-nietes discussie met KPN over de oorzaak (die dan dus mogelijk in de schade van de kabel kan zitten).
Daar hoef je met glasvezel niet zo bang voor te zijn. Als de vezel gebroken is dan heb je géén internet. En als de vezel intact is dan heb je normaal internet. Een "afgeklemde" vezel die tot een slechte verbinding leidt is bijkans onmogelijk.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Steigert
Stevie Wonder was in dit geval in dienst van KPN. Die hebben zelf die plank teruggeplaatst na het realiseren van de aansluiting.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:13
Steigert schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:07:
Stevie Wonder was in dit geval in dienst van KPN. Die hebben zelf die plank teruggeplaatst na het realiseren van de aansluiting.
Zolang er signaal op de kabel staat niets aan de hand.

Je zou zelf ff plankje er af kunnen halen om zo een kleine uitsparing te maken voor de kabel. Mocht de plank uitzetten. Maar dan nog zal er niets met de kabel gebeuren.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Steigert
To_Tall schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:20:
[...]

Zolang er signaal op de kabel staat niets aan de hand.

Je zou zelf ff plankje er af kunnen halen om zo een kleine uitsparing te maken voor de kabel. Mocht de plank uitzetten. Maar dan nog zal er niets met de kabel gebeuren.
Ja ga ik doen. Nu ik weet dat ik er vanuit kan gaan dat er niets stuk is, maak ik zelf wel een functionele opstelling. Plank moet toch ook worden verplaatst voor de hardware van de provider.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee