Eerste hulp bij adblock-check-problemen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 23:58
Probleem is dat het dan godsonmogelijk is om de bloedirritante ankelier bovenaan de pagina te verwijderen met een whitelist. Kortom en onacceptabele oplossing. Het is me echt een raadsel waarom de pagina niet gewoon meer modulair is zodat gebruikers tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
computerjunky schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:07:
Probleem is dat het dan godsonmogelijk is om de bloedirritante ankelier bovenaan de pagina te verwijderen met een whitelist. Kortom en onacceptabele oplossing. Het is me echt een raadsel waarom de pagina niet gewoon meer modulair is zodat gebruikers tevreden zijn.
Dat kan je toch gewoon met custom css regelen? Je hebt voldoende karma om dat te activeren :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
crisp schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:12:
[...]

Dat kan je toch gewoon met custom css regelen? Je hebt voldoende karma om dat te activeren :)
Ik heb al aardig wat aangepast met .css en een globate "tweakers.net" whitelist aan staan maar de top ankelier is echt godsonmogelijk om uit te schakelen. Ik heb echt al wel 30 verschillende snippets geprobeerd en geen van allen lijkt te werken.
Dus als jij een idee heb hoe het wel kan...

Ik zit er nu naar te kijken maar vooralsnog zonder succes. De manier waarop de site is opgebouwd maakt het ook steeds moeilijker om custom .css te gebruiken. Het is steeds onduidelijker en lastiger om te vinden welke .css welk element bedient.

tweakers.net##.ankeiler-1
tweakers.net##.ankeiler-stream
tweakers.net##.category-bar
tweakers.net###CustomType1
tweakers.net##.atLabel > span

Dit waren mijn blocks maar dat werkt dus niet meer met een globale whitelist.

Edit: De whitelist voor ublock werkt overigens niet voor mij. tweakers.net globaal werkt wel maar alleen de allowlist lost het mod probleem niet op voor mij.

Edit 2: voor diegene die het boeiend vinden de .css voor de top ankelier is :

.ankeiler-1 {
display: none !important;
}

Wel jammer dat ik wederom anderhalf uur van mijn tijd heb moeten verdoen aan een website die jaren geleden prima was en sinds dien slechter geworden is qua layout.

[ Voor 29% gewijzigd door computerjunky op 28-03-2023 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
computerjunky schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:17:
[...]

Edit 2: voor diegene die het boeiend vinden de .css voor de top ankelier is :

.ankeiler-1 {
}

Wel jammer dat ik wederom anderhalf uur van mijn tijd heb moeten verdoen aan een website die jaren geleden prima was en sinds dien slechter geworden is qua layout.
Excuus, ik had hier eerder op willen reageren maar dat was er niet van gekomen...

Dat er soms dingen aan de layout veranderen is natuurlijk onvermijdelijk. We proberen het daarbij voor zoveel mogelijk mensen juist beter te maken, maar we begrijpen ook dat dat niet altijd voor iedereen zal gelden; daarvoor is ons publiek te divers, en meningen verschillen nu eenmaal.

Maar juist daarom bieden we voor onze trouwe gebruikers Custom CSS aan als krachtige tool, waarmee je bijna alles naar je eigen hand kan zetten, en waar veel gebruikers hun modificaties ook delen. Voor Custom CSS-vragen kan je prima terecht in [verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'. Ik snap namelijk heel goed dat CSS niet ieders ding is, maar er zijn genoeg mede-tweakers die je daarbij kunnen en willen helpen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kriekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-05 11:07
computerjunky schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:17:
.ankeiler-1 {
}
Ik heb deze nu ook toegevoegd. Dit valt wat mij betreft onder reclame, terwijl ik een betaald abonnement heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:08
Wie kan mij op weg helpen met het whitelisten van aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl in nextdns?

Ik heb beide domeinen toegevoegd aan de whitelist maar mag nog steeds verschillende artikelen niet lezen vanwege een gedetecteerde ad-blocker.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Gluten Parody schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:45:
Wie kan mij op weg helpen met het whitelisten van aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl in nextdns?

Ik heb beide domeinen toegevoegd aan de whitelist maar mag nog steeds verschillende artikelen niet lezen vanwege een gedetecteerde ad-blocker.
Check eerst eens in de netwerk-tab van je developertools (F12) of de requests naar tweakers.nl wel doorkomen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1582350

Tweakers gaat nu dwingen omdat het vriendelijk vragen kennelijk niet helpt. Zie de link hieronder en het is nog Beta maar het woord "forced" zegt al genoeg.

code:
1
2
! 2023-04-08 https://tweakers.net
tweakers.net##.fpbeta-forced.review.ankeiler-large.ankeiler-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Anoniem: 1582350 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:45:
Tweakers gaat nu dwingen omdat het vriendelijk vragen kennelijk niet helpt. Zie de link hieronder en het is nog Beta maar het woord "forced" zegt al genoeg.

code:
1
2
! 2023-04-08 https://tweakers.net
tweakers.net##.fpbeta-forced.review.ankeiler-large.ankeiler-1
Dit is zo te zien iets dat met onze bèta-frontpage te maken heeft/had. Wat dat met banners of dwingen te maken heeft ontgaat mij volledig...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

crisp schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:12:
[...]

Dit is zo te zien iets dat met onze bèta-frontpage te maken heeft/had. Wat dat met banners of dwingen te maken heeft ontgaat mij volledig...
Ik zie het overigens ook niet... ;) ;) ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kamVhzd-1E3a6MpOFtK_eEwHnCk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e1xdnJJmPms51hK39UI7DfJO.jpg?f=user_large

Volgende stap is overal hashed links om de keuze om een adblocker te gebruiken....darn, dat doe Tweakers al een tijd:

tweakers.net/i/et8BJlxpOccqICuLO-kKpDOKdwo=

....en weer terug op die pagina zie ik dit weer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XK88GApL2K2DIA7D2hP75tzlqwE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MwavHy1jlDQgt4s0QBTIrlWW.jpg?f=user_large

Het voelt net als pingpong spelen en vandaar dat reviews hier al niet meer worden weergeven..tuurlijk gooi ik mijn eigen glazen in door het allemaal zo specifiek te benoemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Anoniem: 1582350 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 15:00:
[...]

Ik zie het overigens ook niet... ;) ;) ;)

[Afbeelding]

Volgende stap is overal hashed links om de keuze om een adblocker te gebruiken....darn, dat doe Tweakers al een tijd:

tweakers.net/i/et8BJlxpOccqICuLO-kKpDOKdwo=

....en weer terug op die pagina zie ik dit weer...

[Afbeelding]

Het voelt net als pingpong spelen en vandaar dat reviews hier al niet meer worden weergeven..tuurlijk gooi ik mijn eigen glazen in door het allemaal zo specifiek te benoemen.
Ik weet niet goed wat je hier nu eigenlijk mee wil zeggen. Ik wil dolgraag een boompje met je opzetten over waarom we de dingen doen zoals we doen, maar daar is dit topic niet voor bedoelt. Dit topic is voor mensen die wel bereid zijn hun adblocker voor ons uit te zetten, maar daarbij tegen hindernissen aan lopen.

Mocht je dus behoefte hebben aan een discussie over ons bannerblockbeleid dan nodig ik je uit om daar een apart topic voor te openen en je positie daarin beargumenteerd uiteen te zetten :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk niet dat ik er verder nog wat aan toe te voegen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 10:12
review: Goedkoop vs. duur moederbord - Waarom zou je veel geld uitgeven aan e...

Dit artikel triggert bij mij voor het eerst de adblockcheck. Ik heb hierbij nog even de stappen uit de gelinkte guide gevolgd, maar zelfs met nogmaals het expliciete uitschakelen van PrivacyBadger / uBlockOrigin, triggert voor mij hetzelfde script.

Is er toevallig iets veranderd aan de kant van Tweakers? Of is er eventueel nog een browser instelling die ik na kan lopen? Het betreft Firefox 112.0.1 (64-bit)

Edit: Nog even de startpost doorgenomen en met Edge geprobeerd.
Edge triggert dezelfde melding. Niet direct, wel na een minuutje. In Firefox gebeurde het iets sneller, maar ook niet direct dus.

Edge is bij mij echter zo default als het zijn kan, zonder enige extentions. Tracking Prevention staat er in de standaard modus (Balanced), maar aangezien er sowieso geen tracking plaatsvindt, zou dat natuurlijk niet van invloed mogen zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Cid Highwind op 20-04-2023 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Cid Highwind schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:35:
review: Goedkoop vs. duur moederbord - Waarom zou je veel geld uitgeven aan e...

Dit artikel triggert bij mij voor het eerst de adblockcheck. Ik heb hierbij nog even de stappen uit de gelinkte guide gevolgd, maar zelfs met nogmaals het expliciete uitschakelen van PrivacyBadger / uBlockOrigin, triggert voor mij hetzelfde script.

Is er toevallig iets veranderd aan de kant van Tweakers? Of is er eventueel nog een browser instelling die ik na kan lopen? Het betreft Firefox 112.0.1 (64-bit)

Edit: Nog even de startpost doorgenomen en met Edge geprobeerd.
Edge triggert dezelfde melding. Niet direct, wel na een minuutje. In Firefox gebeurde het iets sneller, maar ook niet direct dus.

Edge is bij mij echter zo default als het zijn kan, zonder enige extentions. Tracking Prevention staat er in de standaard modus (Balanced), maar aangezien er sowieso geen tracking plaatsvindt, zou dat natuurlijk niet van invloed mogen zijn.
Gebruik je nog een alternatieve DNS of filtering dmv je hosts-file oid? Ik gok dat aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl toch bij jou geblokkeerd worden. Dat kan je verifiëren in de network tab van je development tools (F12).

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Laatst online: 04-05 10:12
Nee eigenlijk helemaal niks. Ook geen pi-hole.

De browser restart hielp ook niet. Vreemd genoeg, het wakker worden van mijn systeem uit de slaapmodus, heeft er voor gezorgd dat de site nu dus wel getoond wordt, zonder dat ik na een kort ogenblik alsnog de melding getoond krijg.

Als ik nu in m'n development tools network tab kijk, zie ik in ieder geval dat de genoemde domeinen niet geblokkeerd worden. Hoe dit voorheen was kan ik helaas niet meer nalopen.

Merkwaardig, maar ik ben blij dat het werkt. Bedankt sowieso voor de tip ook, wellicht dat anderen er wat mee kunnen mochten ze op hetzelfde stoten als ik deze morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-03 14:00

gdf

Krijg ook die melding dat ik een adblocker uit moet zetten.
Gebruik geen addblockers etc.
Mogelijk mijn (verouderde) browser, seamonkey, een probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
gdf schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:16:
Krijg ook die melding dat ik een adblocker uit moet zetten.
Gebruik geen addblockers etc.
Mogelijk mijn (verouderde) browser, seamonkey, een probleem ?
Als de engine van die browser dusdanig verouderd is dat hij bepaalde zaken die wij gebruiken niet meer ondersteund, dan zou dat in theorie kunnen. Je zou dan echter wel foutmeldingen in je javascript console moeten zien (F12).

Maar check dan gelijk ook of je in de network tab requests zien naar aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl. Dat kan ook een indicatie geven van wat er mis gaat :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-03 14:00

gdf

Als de engine van die browser dusdanig verouderd is dat hij bepaalde zaken die wij gebruiken niet meer ondersteund, dan zou dat in theorie kunnen. Je zou dan echter wel foutmeldingen in je javascript console moeten zien (F12).

Maar check dan gelijk ook of je in de network tab requests zien naar aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl. Dat kan ook een indicatie geven van wat er mis gaat :)
[/quote]

Geen foutmeldingen op de console, en van a[ab].tweakers worden gifjes en json files opgehaald.

Ik zal onderhand naar een andere browser (en PC) over moeten, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Happens
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 09:38
Ik run Adguard Home vanuit Home Assistant. Op Firefox mobile staan alle cookie en adblockers uit.
Ik heb die allow list toegevoegd aan filtering rules.
Toch wil het niet lukken.
Waar moet ik nu zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
Ik heb de laatste dagen (misschien wel een week+, niet 100% opgelet) ook last van false positives op een locatie waar Adguard (in docker) in gebruik is. De docker log laat ook enkel succesvolle allows zien voor AA en AB.tweakers.nl, geen enkele block. Ook een filter check laat dat zien.

De uitzonderingen staan dus goed, en hebben maanden gewerkt, echter krijg ik nu dus sinds een paar dagen willekeurig een popup met een Tweakers medewerker of henk, meestal na een peer keer refreshen gaat het weer goed, tot enkele uren (of soms zelfs wel een dag later) het weer mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Dennism schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:58:
Ik heb de laatste dagen (misschien wel een week+, niet 100% opgelet) ook last van false positives op een locatie waar Adguard (in docker) in gebruik is. De docker log laat ook enkel succesvolle allows zien voor AA en AB.tweakers.nl, geen enkele block. Ook een filter check laat dat zien.

De uitzonderingen staan dus goed, en hebben maanden gewerkt, echter krijg ik nu dus sinds een paar dagen willekeurig een popup met een Tweakers medewerker of henk, meestal na een peer keer refreshen gaat het weer goed, tot enkele uren (of soms zelfs wel een dag later) het weer mis gaat.
Maar zie je wel banners?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
crisp schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:05:
[...]

Maar zie je wel banners?
Kan ik nu niet verifiëren, want andere locatie. Maar zal er eens opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Ik blijf steeds de adblock melding krijgen hoewel ik naar mijn idee alles heb gedaan om het wel toe te staan.
Ik heb:
- tweakers.nl als wildcard toegevoegd bij domains in pihole.
- in privacybadger en ublock origin tweakers op trusted lijst gezet
- extensies in firefox helemaal disabled

Heb het idee dat het iets in firefox is aangezien ik in edge wel gewoon banners zie.
Ik draai firefox 113.0 op windows 10

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Toet3r schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:44:
Ik blijf steeds de adblock melding krijgen hoewel ik naar mijn idee alles heb gedaan om het wel toe te staan.
Ik heb:
- tweakers.nl als wildcard toegevoegd bij domains in pihole.
- in privacybadger en ublock origin tweakers op trusted lijst gezet
- extensies in firefox helemaal disabled

Heb het idee dat het iets in firefox is aangezien ik in edge wel gewoon banners zie.
Ik draai firefox 113.0 op windows 10
Zie je in je netwerk tab (F12) wel dat de requests naar tweakers.nl lukken?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

staat alleen status 200 naar domain tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Toet3r schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:19:
staat alleen status 200 naar domain tweakers.net
Je ziet dus helemaal geen requests naar tweakers.nl?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

crisp schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:06:
[...]

Je ziet dus helemaal geen requests naar tweakers.nl?
nee, noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Dan wordt er waarschijnlijk op een ander vlak nog geblokkeerd. Onder andere uBlock en Adguard blokkeren vaak ook delen van onze javascript, en dat detecteren we ook.

Note dat het geen zin heeft uBlock op het forum uit te schakelen; dat is een ander domein dan de frontpage ;)

[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 05-05-2023 10:38 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

crisp schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:36:
[...]

Dan wordt er waarschijnlijk op een ander vlak nog geblokkeerd. Onder andere uBlock en Adguard blokkeren vaak ook delen van onze javascript, en dat detecteren we ook.

Note dat het geen zin heeft uBlock op het forum uit te schakelen; dat is een ander domein dan de frontpage ;)
Had al geprobeerd met addons uitgeschakeld dus dat was het niet.
Maar ben er wel achter wat het is. Ik gebruik custom css, waar onder andere het volgende instaat.
code:
1
2
3
.widebnr {
}

Dit is de boosdoener, als ik custom css uitzet dan laad het artikel wel zonder de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Toet3r schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 01:08:
[...]

Had al geprobeerd met addons uitgeschakeld dus dat was het niet.
Maar ben er wel achter wat het is. Ik gebruik custom css, waar onder andere het volgende instaat.
code:
1
2
3
.widebnr {
}

Dit is de boosdoener, als ik custom css uitzet dan laad het artikel wel zonder de melding.
Ok thanks, ik ga even checken welk snippet dat is, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen via custum css ook banners verbergen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBacon
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-05 10:50
Deze check wordt geheel clientside gedaan en wordt door ons niet aan je profiel gekoppeld. Wij kunnen dus niet zien wie er precies banners blokkeren.
Hier lijkt anders toch echt wel iets server-side mee gedaan te worden. :D Er is een beetje een lopend probleem bij (in ieder geval) uBlock waarbij er net iets teveel geblokkeerd wordt en Tweakers dus de "adblock wall" toont. Dit is zojuist weer gefixt en alsnog mag ik artikelen niet lezen. Maar zodra ik uitlog wel, en in incognito mode dus ook. Log ik terug in, dan krijg ik wederom de wall.

In mijn local browser storage staat het volgende wanneer ik de adblock wall zie:
code:
1
adBlockCheck:"{"previouslyEnabled":true}"

Deze staat op false zolang ik niet terug inlog, en als ik de entry weghaal terwijl ik ben ingelogd wordt ie gewoon weer exact zo teruggezet (met true dus). Alle cookies, browser storages en cache verwijderen maakt geen verschil, dus dat komt toch echt ergens een keer vanaf de server. Dit wordt nogmaals bevestigd als ik via incognito inlog, dan krijg ik namelijk ook weer de wall.

[ Voor 0% gewijzigd door McBacon op 08-05-2023 21:19 . Reden: typo jwz ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
McBacon schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:18:
[...]

Hier lijkt anders toch echt wel iets server-side mee gedaan te worden. :D Er is een beetje een lopend probleem bij (in ieder geval) uBlock waarbij er net iets teveel geblokkeerd wordt en Tweakers dus de "adblock wall" toont. Dit is zojuist weer gefixt en alsnog mag ik artikelen niet lezen. Maar zodra ik uitlog wel, en in incognito mode dus ook. Log ik terug in, dan krijg ik wederom de wall.

In mijn local browser storage staat het volgende wanneer ik de adblock wall zie:
code:
1
adBlockCheck:"{"previouslyEnabled":true}"

Deze staat op false zolang ik niet terug inlog, en als ik de entry weghaal terwijl ik ben ingelogd wordt ie gewoon weer exact zo teruggezet (met true dus). Alle cookies, browser storages en cache verwijderen maakt geen verschil, dus dat komt toch echt ergens een keer vanaf de server. Dit wordt nogmaals bevestigd als ik via incognito inlog, dan krijg ik namelijk ook weer de wall.
Dat komt doordat je banners verbergt met je custom css...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McBacon
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-05 10:50
Nou werkt ie wel, dat krijg je van copypasten. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouthman73
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 16:40
Alles uitgezet, ik denk dat jullie een aantal stappen te ver zijn gegaan, geen Adblock (Ghostery staat op toestaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-05 10:06
Op iOS met Safari wanneer je Proton VPN gebruikt met ‘NetShield’ aan worden artikels ook geblokkeerd. Dat is wanneer deze staat op: Blokkeer malware, advertenties en trackers. Op de stand: malware of uit gaat het wel goed. Goedkeuren van een individuele pagina kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
laminaatplaat schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:50:
Op iOS met Safari wanneer je Proton VPN gebruikt met ‘NetShield’ aan worden artikels ook geblokkeerd. Dat is wanneer deze staat op: Blokkeer malware, advertenties en trackers. Op de stand: malware of uit gaat het wel goed. Goedkeuren van een individuele pagina kan niet.
Ja, dergelijke filterdiensten maken waarschijnlijk ook gebruik van advertentiebloklijsten, waar (aa|ab).tweakers.nl ook op kan staan. Dat sommige van die diensten geen mogelijkheid tot individuele whitelisting kennen is spijtig, maar niet iets waar wij rekening mee kunnen houden. Je zou hooguit zelf nog iets kunnen doen met een eigen hosts-file (ip-adressen staan ergens in dit topic), maar dat zal waarschijnlijk ook lastig/onmogelijk zijn op een mobiel device.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Happens
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 09:38
S_Happens schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:30:
Ik run Adguard Home vanuit Home Assistant. Op Firefox mobile staan alle cookie en adblockers uit.
Ik heb die allow list toegevoegd aan filtering rules.
Toch wil het niet lukken.
Waar moet ik nu zoeken?
Ik heb ondertussen maar weer alles aangezet, want zelfs als alles uit stond, werkt die content blocker nog.
De meeste plus artikelen waren niet interessant genoeg, dus ik zal nu niet veel missen.
Overwoog om een abbo te nemen, dat laat ik ook maar varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-05 13:17
Sinds een paar dagen laad Tweakers helaas vaak niet op mijn iPhone 13 mini. Nieuwste software er op. Andere websites laden wel vlot. Had ik daarvoor nooit. Hopelijk kunnen jullie er wat mee.

[ Voor 11% gewijzigd door MetalSonic op 04-06-2023 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Sinds gisteravond kan ik dus ook niet meer op bepaalde pagina's komen.

bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hA3l0jfvjtzlq3BR9nVXVvH3Ips=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IjUBpaLI96MzRLD4zH82KDS5.png?f=fotoalbum_large

er is van mijn kant niets veranderd. Sterker nog ik heb die pagina al gelezen, gereageerd en probeerde een reactie te lezen en kom er ineens niet meer op.

Er is bij mij niets veranderd, niet geüpdatet, niets geïnstalleerd of wat dan ook en tweakers stond al in de whitelist dus hebben jullie wat veranderd aan de site waardoor whitelists nu niet meer werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
computerjunky schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:59:
Sinds gisteravond kan ik dus ook niet meer op bepaalde pagina's komen.

bijvoorbeeld:

[Afbeelding]

er is van mijn kant niets veranderd. Sterker nog ik heb die pagina al gelezen, gereageerd en probeerde een reactie te lezen en kom er ineens niet meer op.

Er is bij mij niets veranderd, niet geüpdatet, niets geïnstalleerd of wat dan ook en tweakers stond al in de whitelist dus hebben jullie wat veranderd aan de site waardoor whitelists nu niet meer werken?
Hier is aan onze kant ook niets veranderd. Ik kan wel wat scenario's bedenken, maar daar zal je dan zelf wat detectivewerk voor moeten doen, zoals:

- zie je inderdaad geen banners (meer)?
- zie je wel of geen requests naar (aa|ab).tweakers.nl (F12 - netwerk tab)?
- gebruik je software/extensies die automatisch updaten? adblockers gebruiken bijvoorbeeld filterlijsten, dus het kan zijn dat een adblocker toch ineens ander gedrag vertoont
- hetzelfde geldt voor het gebruik van filtering proxies of alternatieve DNS providers
- soms kan custom css, of andere manieren om de styling van de site aan te passen ook zorgen voor de adblockmelding (omdat banners wel geladen, maar daarna verborgen worden)

Edit: het kan ook zijn dat de redactie pas achteraf de adblock-check heeft aangezet op dat artikel, en dat je dus wellicht al langer geen banners meer ziet zonder dat je het doorhad. Ik kan dat morgen wel even navragen.

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 07-06-2023 22:22 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian Corne
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik paste de whitelist txt toe:
https://tweakers.net/adblock_allowlist.txt

maar krijg nog steeds de melding. En er worden ook nog steeds dingen geblokeerd:
https://w.usabilla.com/085f33154757.js?lv=1 bvb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Welke adblocker?
maar krijg nog steeds de melding. En er worden ook nog steeds dingen geblokeerd:
https://w.usabilla.com/085f33154757.js?lv=1 bvb
Afhankelijk van de adblocker die je gebruikt kan het inderdaad zijn dat zaken zoals usabilla nog steeds geblokkeerd worden. Echter in jouw geval lijkt er toch nog sprake van een andere blokkade; wellicht nog een andere extensie, DNS/VPN, Pi-hole, oid?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian Corne
crisp schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:53:
[...]

Welke adblocker?

ublock origin

[...]

Afhankelijk van de adblocker die je gebruikt kan het inderdaad zijn dat zaken zoals usabilla nog steeds geblokkeerd worden. Echter in jouw geval lijkt er toch nog sprake van een andere blokkade; wellicht nog een andere extensie, DNS/VPN, Pi-hole, oid?
Er zit inderdaad nog een pi-hole tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Ian Corne schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:47:
[...]

Er zit inderdaad nog een pi-hole tussen.
Dan zal je daar waarschijnlijk ook nog aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl (let op: .nl) moeten whitelisten :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian Corne
Yep, gedaan en werkt nu! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulwump
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-03 07:50
Ik kan du pas de artikelen lezen als ik de instructies volg en ook mijn vpn uitzet. Zal wel iets technisch zijn en ict technisch ben ik niet...maar goed ik kan ze nu teninste lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
Ik heb alles gewhitelist en zelfs met ublock uit geprobeerd maar de Adguard DNS kan ik niets over instellen of whitelisten.
Als resultaat ik kan pagina's als : nieuws: Microsoft-ceo wil graag stoppen met Xbox-exclusives, maar legt schuld... niet lezen.

De implementatie van tweakers is dus het probleem hier want je kan echt niet gaan verwachten dat ik heel mijn DNS ga uitzetten voor alleen tweakers.

Alles is gewhitelist waar ik kan what more do you expect from me. Dit moet wat mij betreft echt aangepast worden. De methode die tweakers gebruikt is wat mij betreft gewoon verkeerd als je als gebruiker je hele setup moet aanpassen.

1% van mijn dag of minder is besteed op tweakers maar desondanks word verwacht dat ik mijn hele thuisnetwerk en systeem aan pas aan tweakers? Geef je zo weinig om de bezoekers tegenwoordig of is de bandbreedte zo duur geworden dat je liever minder lezers hebt?

Ik heb alle whitelists er maar weer uit gehaald en custom regels en host files er maar weer ingezet en custom element blocks er ook weer bij ingezet. Dan maar minder content en minder trash op de pagina's... Veel is toch copy paste op nu.nl of derden te lezen...

[ Voor 10% gewijzigd door computerjunky op 29-06-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
computerjunky schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:05:
Ik heb alles gewhitelist en zelfs met ublock uit geprobeerd maar de Adguard DNS kan ik niets over instellen of whitelisten.
Als resultaat ik kan pagina's als : nieuws: Microsoft-ceo wil graag stoppen met Xbox-exclusives, maar legt schuld... niet lezen.

De implementatie van tweakers is dus het probleem hier want je kan echt niet gaan verwachten dat ik heel mijn DNS ga uitzetten voor alleen tweakers.

Alles is gewhitelist waar ik kan what more do you expect from me. Dit moet wat mij betreft echt aangepast worden. De methode die tweakers gebruikt is wat mij betreft gewoon verkeerd als je als gebruiker je hele setup moet aanpassen.

1% van mijn dag of minder is besteed op tweakers maar desondanks word verwacht dat ik mijn hele thuisnetwerk en systeem aan pas aan tweakers? Geef je zo weinig om de bezoekers tegenwoordig of is de bandbreedte zo duur geworden dat je liever minder lezers hebt?
Je zou dit nog kunnen proberen: nzall in "Eerste hulp bij adblock-check-problemen"

Daarnaast gaat het er niet om dat we niet om onze gebruikers geven, maar inkomsten vanuit bannering is simpelweg voor ons broodnodig. Dat er blokkeermogelijkheden zijn waar geen whitelistingmogelijkheid voor is is natuurlijk ook niet onze fout. Wellicht zou je nog bij Adguard kunnen vragen om tweakers.nl van hun blocklist af te halen ;)

offtopic:
ok, ik weet dat ze dat natuurlijk niet gaan doen, maar het zou ze sieren als ze toch een oplossing voor whitelisting zouden bieden

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
Ik gebruik de Adguard DNS zonder software. Dus direct als ip ingevoerd in de router.
Ik heb dus nul controle over de block en whitelists. Helaas zijn er zonder hardware of software op de pc/telefoons/tabelts/tv's waar ik beide geen fan van ben geen betere opties beschikbaar.

Hosts file heeft ook niet gewerkt. Blijkbaar is de DSN block een prioriteit boven de hosts file¿

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

computerjunky schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:37:
[...]

Ik gebruik de Adguard DNS zonder software. Dus direct als ip ingevoerd in de router.
Ik heb dus nul controle over de block en whitelists. Helaas zijn er zonder hardware of software op de pc/telefoons/tabelts/tv's waar ik beide geen fan van ben geen betere opties beschikbaar.

Hosts file heeft ook niet gewerkt. Blijkbaar is de DSN block een prioriteit boven de hosts file¿
Ah dat had ik niet door, my bad. Onder Windows (en vast ook andere OS-en) zou de hosts file de dns moeten overrulen. Dat is ook hoe ‘vroegah’ de hosts file als adblocker werd gebruikt: zet de ad domeinen daarin en het werd geblokkeerd.

offtopic:
Voor wat het waard is: thuis heb ik een pihole draaien. Mooie combinatie van geen software op de devices en wel zelf de lijsten kunnen aanpassen - zowel om extra domeinen te blokkeren als zoals hier te whitelisten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
computerjunky schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:05:

Ik heb alle whitelists er maar weer uit gehaald en custom regels en host files er maar weer ingezet en custom element blocks er ook weer bij ingezet. Dan maar minder content en minder trash op de pagina's... Veel is toch copy paste op nu.nl of derden te lezen...
Hier exact hetzelfde, mijn Ubiquiti filtert alle DNS-en eruit en de lijst is niet aanpasbaar, dat wordt heel af en toe op het werk Tweakers lezen in een pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 19:54

World Citizen

FreeReef.nl

Ter info:

Kennelijk kan ik youtube videos kijken zonder die melding te accepteren. Ik kon al een tijdje geen YT video's op GoT kijken omdat ik een melding kreeg dat ik iets moest accepteren (ik weet uit mijn hoofd niet meer wat er stond).

Maar sinds ?vandaag? of gisteren krijg ik bij het inladen van de pagina nog een fractie van een seconden die melding te zien, en dan word de video alsnog ingeladen. Ik kan hem dus weer in GoT bekijken.

Wellicht is er iets veranderd met de thema wijzigingen?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
World Citizen schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 23:50:
Ter info:

Kennelijk kan ik youtube videos kijken zonder die melding te accepteren. Ik kon al een tijdje geen YT video's op GoT kijken omdat ik een melding kreeg dat ik iets moest accepteren (ik weet uit mijn hoofd niet meer wat er stond).

Maar sinds ?vandaag? of gisteren krijg ik bij het inladen van de pagina nog een fractie van een seconden die melding te zien, en dan word de video alsnog ingeladen. Ik kan hem dus weer in GoT bekijken.

Wellicht is er iets veranderd met de thema wijzigingen?
Ik heb laatst wel een filterlist change gezien bedoelt om de cookievoorkeuren automatisch te accepteren; ik meen dat dat uBlock was. Niet chique, want dat zou gewoon de keuze van de gebruiker moeten zijn, maar blijkbaar zijn ze daar ook allergisch voor cookiekeuzebalken...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
@World Citizen ik heb het nog even opgezocht; het was deze filterlist change (easylist voor uBlock): https://github.com/easyli...adc854f3b759cbc495ca32929

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWitteveen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 19:06
Ik gebruik Adguard Home als dns blocker, maar ik heb netjes de benodigde adressen van tweakers gewhitelist. Toch blijf ik de melding houden dat ik adds blokkeer. Na enig onderzoek kwam ik er achter dat als ik NIET ingelogd ben ik wel alles kan lezen/zien. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan? Zit er iets gekoppeld aan mijn account? Dat zou namelijk ook verklaren waarom in de melding krijg op mijn telefoon terwijl ik via 4G surf.

[ Voor 12% gewijzigd door AWitteveen op 30-07-2023 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
AWitteveen schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:56:
Ik gebruik Adguard Home als dns blocker, maar ik heb netjes de benodigde adressen van tweakers gewhitelist. Toch blijf ik de melding houden dat ik adds blokkeer. Na enig onderzoek kwam ik er achter dat als ik NIET ingelogd ben ik wel alles kan lezen/zien. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan? Zit er iets gekoppeld aan mijn account? Dat zou namelijk ook verklaren waarom in de melding krijg op mijn telefoon terwijl ik via 4G surf.
Het komt omdat je met custom css de topbanner probeert te verbergen (.widebnr).

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWitteveen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 19:06
@crisp Bedankt voor je snelle reactie, dat loste inderdaad het probleem op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterfragger
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-05 12:36
Beste tweakers,

Q: hoe zet ik, alleen voor tweakers, advertenties aan?

Oorzaak is mijn Mullvad VPN met actieve DNS Content blockers:
Ads: on
Trackers. on
Malware: on
Gambling: on

[ Voor 28% gewijzigd door masterfragger op 31-07-2023 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
masterfragger schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:52:
Beste tweakers,

ik zie geen advertenties op tweakers. Oorzaak is mijn Mullvad VPN.

Meer in detail heb ik de volgende DNS Content blockers actief
Ads: on
Trackers. on
Malware: on
Gambling: on
Adult content: off
Het zal wel onder 'Ads' vallen. Maar als je geen mogelijkheden hebt om te whitelisten, dan is er denk ik ook weinig wat wij kunnen doen. Je zou dit nog kunnen overwegen: nzall in "Eerste hulp bij adblock-check-problemen"

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 23:01
Ik denk dat dit het beste topic is om dit te proberen.

Ik krijg op de frontpage 1x per dag of zo een popup aan de zeikant met 'hoi, ik ben ..... maak een uitzondering ovor ons'.

Maar sinds de cookiemuur weg is en de ads tracking vrij zijn heb ik mijn Ublock uit gezet op tweakers. Maar ik blijf dit te zien krijgen. Hoe zorg ik er voor dat deze popups weg blijven? Ublock weer aan zetten om deze elementen weg te halen voelt een beetje als een faal voor t.net :).

Ik gebruik de stable Microsoft Edge, en de enige extensies die ik gebruik zijn Ublock ,Domain Blocker (die niets blockt op t.net), i-dont-care-about-cookies, new-blank-tab-page, disable-youtube-shorts en vue-dev-tools. Lijkt me niet dat iets anders nog in de weg zit?

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 17:28

zAo

GPLv2 Fanboy

Sinds vandaag/gisteren met Brave op Android ook een false positive:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHm30xxwjp_cl_CD7bbzQ6NEmFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UH0jlCsthR3J3lUrRn65XwIO.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien je geen extensions kunt draaien in Brave op Android, zijn die er niet :>

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
zAo schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:16:
Sinds vandaag/gisteren met Brave op Android ook een false positive:

[Afbeelding]

Aangezien je geen extensions kunt draaien in Brave op Android, zijn die er niet :>
Maar zie je dan wel banners?

Intentionally left blank

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

crisp schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:25:
[...]

Maar zie je dan wel banners?
Ja. Het werkte ook goed sinds T.net de trackers e.d. verwijderd hebben.

Edit: Het is nog veel gekker; In een Incognito Brave venster/ander Brave profiel, is het wel ok :?

[ Voor 18% gewijzigd door zAo op 10-08-2023 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
zAo schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:37:
[...]

Ja. Het werkte ook goed sinds T.net de trackers e.d. verwijderd hebben.

Edit: Het is nog veel gekker; In een Incognito Brave venster/ander Brave profiel, is het wel ok :?
Ik heb zojuist zelf ook Brave eens geinstalleerd, maar het valt me op dat met de default settings deze helemaal geen banners op Tweakers blokkeert. Welke settings en welke filterlists heb jij ingesteld staan?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

crisp schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:47:
[...]

Ik heb zojuist zelf ook Brave eens geinstalleerd, maar het valt me op dat met de default settings deze helemaal geen banners op Tweakers blokkeert. Welke settings en welke filterlists heb jij ingesteld staan?
Ik draai standaard Brave (wel op iOS ipv Android), met blocking aan op de Standard setting: ook gewoon ads (sinds tweakers.nl op de Pihole whitelist staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

crisp schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:47:
[...]

Ik heb shield uitstaan voor T.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat76
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16-04 15:25
Hoi. Ik ben niet zeker of dit de juiste thread is maar ik waag mijn kans.

Ik krijg de laatste tijd erg vaak die overlay langs rechts met de mededeling dat Tweakers advertenties nodig heeft en vraagt om die niet te blokkeren.

Ik respecteer het feit dat Tweakers (en andere sites) deze advertenties nodig hebben, maar ik begrijp niet goed waarom die mededeling blijft verschijnen. Ik gebruik geen adblocker, heb er nooit een geïnstalleerd en ben dat ook niet van plan. Daarenboven: ik zie de advertenties. Dus wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Ja, die vraag had ik dus ook maar geen antwoord helaas . De ad-blocker-detectie lijkt een beetje false positives te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Dat je banners ziet wil nog niet zeggen dat er geen sprake is van een blokkade. We gebruiken namelijk een fallback-service die banners kan serveren aan gebruikers met adblockers.

Vaak geeft de netwerk tab in de development tools van je browser (op desktop - F12) je inzicht of requests naar aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl al dan niet geblokkeerd worden. False positives zijn echt zeldzaam is mijn ervaring; vaak is er toch op een of anderr manier sprake van een blokkade.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Geloof dat ab. Ook geblocked wordt door privacy trackers die standaard aan staan in een hoop browsers tegenwoordig (niet mee willen doen met a/b testen als het even kan zeg maar ).

Mijn ublock staat echt uit op t.net en andere extensies heb ik niet. Ik zie geen errors van aa. maar wel van ab. in de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
dipje2 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:04:
Geloof dat ab. Ook geblocked wordt door privacy trackers die standaard aan staan in een hoop browsers tegenwoordig (niet mee willen doen met a/b testen als het even kan zeg maar ).

Mijn ublock staat echt uit op t.net en andere extensies heb ik niet. Ik zie geen errors van aa. maar wel van ab. in de console.
Privacy trackers werken vaak gewoon met adblock lijsten. ab.tweakers.nl heeft niets te maken met a/b-testing, maar is wel nodig voor de banners...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Ja.. maar het is dus niet alsof ik iets geïnstalleerd heb, of zelfs express heb aangezet / aangepast .

Windows 11, Edge, stable channel. Standaard edge settings .Ublock geïnstalleerd maar uit op tweakers.net. en toch de adblocker melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
dipje2 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 23:08:
Ja.. maar het is dus niet alsof ik iets geïnstalleerd heb, of zelfs express heb aangezet / aangepast .

Windows 11, Edge, stable channel. Standaard edge settings .Ublock geïnstalleerd maar uit op tweakers.net. en toch de adblocker melding.
Maar je zegt dat je wel errors ziet op ab.tweakers.nl in je console. Daar zou dus een oorzaak voor moeten zijn. Wat voor error zie je precies?

Intentionally left blank

• dipje2
iets met blocked by client ,strict tracking prevention (ben even niet op de desktop nu).
Als ik tracking prevention lager instel krijg ik inderdaad weer ads te zien.

Op mobiel zie ik de ads ook niet altijd (soms wel), en staat er bij de browser dat 'this site is using intrusive ads which are blocked', dus sommige van de ads zijn ergens gemarkeerd als ongewenst (ook een chromium based browser, kiwi browser).

Ik zou toch echt een ander domeinnaam overwegen dan 'ab' voor dit soort dingen.
Een klant had een subdomein 'ads.' gebruikt voor active-directory-services, ging ook veel fout mee :).

Ik had laatst als test Windows op m'n Steamdeck gezet (dus een compleet schone install), en toen kreeg ik dezelfde melding met een browser zonder extensies. Dus dus gewoon de edge setup-wizard te skippen (of te zeggen 'stel ik later wel in'), wordt de tracking prevention op strict gezet en wordt 'ab.' geblocked blijkbaar?

Kan ook zijn dat een tooltje om de tracking / ads van Windows zelf uit te zetten ook gelijk de defaults van Edge aanpast. I don't know. Ik weet in elk geval dat ik het nooit bewust heb ingesteld en het standaard 'ab.tweakers.net' niet doorlaat.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
dipje2 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:21:
iets met blocked by client ,strict tracking prevention (ben even niet op de desktop nu).
Als ik tracking prevention lager instel krijg ik inderdaad weer ads te zien.

Op mobiel zie ik de ads ook niet altijd (soms wel), en staat er bij de browser dat 'this site is using intrusive ads which are blocked', dus sommige van de ads zijn ergens gemarkeerd als ongewenst (ook een chromium based browser, kiwi browser).

Ik zou toch echt een ander domeinnaam overwegen dan 'ab' voor dit soort dingen.
Een klant had een subdomein 'ads.' gebruikt voor active-directory-services, ging ook veel fout mee :).

Ik had laatst als test Windows op m'n Steamdeck gezet (dus een compleet schone install), en toen kreeg ik dezelfde melding met een browser zonder extensies. Dus dus gewoon de edge setup-wizard te skippen (of te zeggen 'stel ik later wel in'), wordt de tracking prevention op strict gezet en wordt 'ab.' geblocked blijkbaar?

Kan ook zijn dat een tooltje om de tracking / ads van Windows zelf uit te zetten ook gelijk de defaults van Edge aanpast. I don't know. Ik weet in elk geval dat ik het nooit bewust heb ingesteld en het standaard 'ab.tweakers.net' niet doorlaat.
Ik kan het toch niet reproduceren; als ik Edge (windows 11) op Strict Tracking prevention zet dan komen aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl er gewoon doorheen.

Volgende de documentatie gebruikt Edge de lijsten van Disconnect, maar ook daar staan wij niet op.

Het is mij dus een beetje een raadsel waarom het bij jou wel tot een blokkade leidt :?

Intentionally left blank

• Tomcat76
Ik heb het ook even nagekeken in de console. Er zijn geen errors en de items van ab.tweakers.nl en aa.tweakers.nl hebben een status 200 OK.

Wel iets eigenaardig... Sinds ik gisteren mijn bericht hierboven heb gepost, krijg ik de melding niet meer maar krijg ik ook geen advertenties te zien. Een snelle kijk in de broncode toont dat de bewuste DIV met id "b_tb" een "display: none" inline style heeft meegekregen. Dit komt niet door mij, anders had de console "userContent.css" ipv "inline" als oorsprong vermeld.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Tomcat76 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:10:
Ik heb het ook even nagekeken in de console. Er zijn geen errors en de items van ab.tweakers.nl en aa.tweakers.nl hebben een status 200 OK.

Wel iets eigenaardig... Sinds ik gisteren mijn bericht hierboven heb gepost, krijg ik de melding niet meer maar krijg ik ook geen advertenties te zien. Een snelle kijk in de broncode toont dat de bewuste DIV met id "b_tb" een "display: none" inline style heeft meegekregen. Dit komt niet door mij, anders had de console "userContent.css" ipv "inline" als oorsprong vermeld.
Dan is er blijkbaar niet zozeer sprake van blokkeren, maar van 'verbergen', en daar triggert in ieder geval de whitelistmelding ook op. Zonder bannerblocker zou je in het geval er geen banner geserveerd wordt alsnog een placeholder moeten zien; bijvoorbeeld deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHFRMq99D17y_pWQEJrJhEN1Qow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2tq8JO6gagumjVGGHYXjjCtZ.png?f=fotoalbum_large

Intentionally left blank

• Tomcat76
crisp schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:17:
[...]

Dan is er blijkbaar niet zozeer sprake van blokkeren, maar van 'verbergen'
Niet door mij in ieder geval. De enige wijziging voor tweakers.net die ik nog in userContent.css had staan was om de vernieuwde voorstelling van de filterlijst bij producten (met die verticale scrollbar) terug te zetten zoals vroeger. Maar gisteravond heb ik bij inspectie van de broncode gemerkt dat jullie die verandering al zelf hadden teruggedraaid, dus heb ik ook de overbodige entry in userContent.css weggehaald.

• Tomcat76
Ik krijg wel volgende error in de Browser Console:
Content Security Policy: Ignoring ‘x-frame-options’ because of ‘frame-ancestors’ directive.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Tomcat76 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:34:
[...]

Niet door mij in ieder geval. De enige wijziging voor tweakers.net die ik nog in userContent.css had staan was om de vernieuwde voorstelling van de filterlijst bij producten (met die verticale scrollbar) terug te zetten zoals vroeger. Maar gisteravond heb ik bij inspectie van de broncode gemerkt dat jullie die verandering al zelf hadden teruggedraaid, dus heb ik ook de overbodige entry in userContent.css weggehaald.
Dat betrof een A/B-test en was dus sowieso maar tijdelijk ;)
Tomcat76 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:42:
Ik krijg wel volgende error in de Browser Console:

[...]
Die lijkt me niet echt van belang, en zal ook geen oorzaak zijn van de display:none.

Die display:none voegen wij wel zelf toe, maar alleen als er geen fallback-banners zijn, en die zijn er op dit moment in ieder geval wel.

Ik sta dus even voor een raadsel hier....

Intentionally left blank

• Tomcat76
De banners en de mededeling waren er net terug maar zijn nu weer weg. De banners zagen er wel uit als de placeholder die je eerder gepost hebt.

Dit is een screenshot van de console daarnet toen de banners zichtbaar waren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QvjZDCQ2RaF6dILge2-BJirydY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XxQZSdlgGZ4CNRtupBEo6Msx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Laatst online: 01-05 16:32
Enkel aa.tweakers.nl & ab.tweakers.nl wilde hier niet werken, na het toevoegen van pool-dpgmedia.adhese.com werkte het wel

De add blocker zit ingebouwd in een Unify console

• de-tim
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-04 13:18
Ik gebruik Adguard. Het (geinstalleerde) programma, niet de browserextensie. Wil daar niet vanaf want alles is sinds dat programma geinstalleerd is een heel stuk sneller.

De handleiding om jullie te whitelisten bevat echter alleen info over de browserextensie. Maar hoe krijg ik het aan de praat in het geinstalleerde programma (Windows)? Wil graag jullie artikelen kunnen lezen, maar krijg nu de melding te zien dat jullie dat blokkeren ivm de adblocker.

[ Voor 7% gewijzigd door de-tim op 20-09-2023 12:14 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
de-tim schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:13:
Ik gebruik Adguard. Het (geinstalleerde) programma, niet de browserextensie. Wil daar niet vanaf want alles is sinds dat programma geinstalleerd is een heel stuk sneller.

De handleiding om jullie te whitelisten bevat echter alleen info over de browserextensie. Maar hoe krijg ik het aan de praat in het geinstalleerde programma (Windows)? Wil graag jullie artikelen kunnen lezen, maar krijg nu de melding te zien dat jullie dat blokkeren ivm de adblocker.
Daar is in dit topic wel al eea over te vinden: Eerste hulp bij adblock-check-problemen

Ik heb zelf verder geen ervaring met Adguard, maar er is wel nog een algemeen topic over Adguard waar er volgens mij ook wel eens over whitelisting is gesproken: [Adguard Home] Ervaringen & discussie

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de-tim
crisp schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:24:
[...]

Daar is in dit topic wel al eea over te vinden: Eerste hulp bij adblock-check-problemen

Ik heb zelf verder geen ervaring met Adguard, maar er is wel nog een algemeen topic over Adguard waar er volgens mij ook wel eens over whitelisting is gesproken: [Adguard Home] Ervaringen & discussie
Ik kom er niet uit met de gegeven info erover in dit topic. Lees ook van alles over verschillende versies zoals docker, hosts file, home server en DNS server. Geen idee welke op mij van toepassing is. Zoals gezegd is het een geinstalleerd Windows programma genaamd Adguard 7.14. Meer dan dat weet ik ook niet.

Kan ik concluderen dat het, voor leken die niet ultradiep in de voor mij onbekende technieken kunnen duiken, niet mogelijk is om Tweakers te whitelisten, en de artikelen dus niet kunnen worden gelezen door mij?

[ Voor 7% gewijzigd door de-tim op 20-09-2023 12:31 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
de-tim schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:30:
[...]

Ik kom er niet uit met de gegeven info erover in dit topic. Lees ook van alles over verschillende versies zoals docker, hosts file, home server en DNS server. Geen idee welke op mij van toepassing is. Zoals gezegd is het een geinstalleerd Windows programma genaamd Adguard 7.14. Meer dan dat weet ik ook niet.

Kan ik concluderen dat het, voor leken die niet ultradiep in de voor mij onbekende technieken kunnen duiken, niet mogelijk is om Tweakers te whitelisten, en de artikelen dus niet kunnen worden gelezen door mij?
Afaik is dat dan "Adguard home".

Als ik tijd heb kan ik er zelf wel een keer induiken. Ik heb inmiddels wel begrepen dat het inderdaad lastig(er) is om te whitelisten met Adguard :(

Intentionally left blank

• de-tim
crisp schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:40:
[...]

Afaik is dat dan "Adguard home".

Als ik tijd heb kan ik er zelf wel een keer induiken. Ik heb inmiddels wel begrepen dat het inderdaad lastig(er) is om te whitelisten met Adguard :(
Heel graag, want dit is wel heel erg balen dat er (met mijn technische kennis) niets aan te doen is. Het is niet zo dat ik Adguard gebruik omdat ik websites zoals jullie hun advertentieinkomsten niet gun, maar omdat sommige websites het zo bont maken dat mijn pc er gigantisch traag van werd en ik puur vanwege die advertenties een modernere laptop had moeten kopen, als ik Adguard niet installeerde. Bijvoorbeeld Geenstijl.nl kon ik de eerste 20 seconden niet eens op scrollen door het inladen van al die ongein, en daarna heel haperig. Nu laadt hij super snel.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

de-tim schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:13:

https://adguard.com/en/su.../display_incorrectly.html Is misschien een optie. Ik heb het niet dus kan t niet checken. Misschien kan je daar *.Tweakers.nl en *.Tweakers.net whitelisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixT2311
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-05 19:33
Ik heb de handleiding gevolgd voor het whitelisten voor Pi-hole.

Met de wildcard werd standaard aa/ab.tweakers.nl nog steeds geblocked (ook na een Gravity update).

Dan maar handmatig aa en ab.tweakers.nl toegevoegd aan de whitelist, dan krijg ik in mijn query log dat HTTPS records wel doorgelaten worden, maar de A records niet?!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-48aBFsseqUyi2PmhPa_Vj1lr0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HCExBHR15dMj2UMREcJmPmGp.png?f=fotoalbum_large

Krijg dus nog steeds de adblock banner:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tF4PQSz0ItIuJ25I6ZB-VhTp8fQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8WmZLBZjuaQbnDNnL7kHiWyb.png?f=fotoalbum_large

iOS & Win10/11
WiFi
UDM Pro + RPi met Pi-hole

"I'll leave the party in style and not to be carried out"

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05 21:01
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PgZ45C0/ublock3.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Hd3zQJg/ublock2.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/r6Nc4xg/ublock.png

tjah, er valt niet heel veel meer over te zeggen denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
@nasdude ik heb je post even verplaatst naar dit centrale topic ;)

In dit topic staan ook aanwijzingen waarmee je een en ander kan controleren; in dit soort gevallen is er meestal toch nog sprake van een andere blokkade (bijvoorbeeld een andere extensie of alternatieve DNS oid). De snelste manier om te controleren is door met de devtools (F12) in de netwerk tab te kijken of requests naar *.tweakers.nl wel of niet succesvol doorkomen. Als die geblokkeerd worden staat daar soms ook bij welke extensie daarvoor verantwoordelijk is.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:59

GerkeP

Vragen mag altijd........

Erg leuk dat Tweakers adblockers detecteert, maar ik weet niet meer waar ik het moet zoeken inmiddels.
Ik blijf die ellendige popup maar zien over het uitschakelen van mijn adblocker.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zY2R-fMRzWGrkSlJaYi1U0PvHY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qQPyGghlvhXj1F8TOxsrseff.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJHgV5o4OQe6t5mDBsbXr_yzk5A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q2SFPVKAUH00rSOLvfYzkcu6.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_O_YsLJqaWJRcAJ2zQDMlmxsJ4Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kD9E4DXOPaHiXQivhioBg3f5.png?f=fotoalbum_large

Wie weet de oplossing?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05 21:01
crisp schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:53:
@nasdude ik heb je post even verplaatst naar dit centrale topic ;)

In dit topic staan ook aanwijzingen waarmee je een en ander kan controleren; in dit soort gevallen is er meestal toch nog sprake van een andere blokkade (bijvoorbeeld een andere extensie of alternatieve DNS oid). De snelste manier om te controleren is door met de devtools (F12) in de netwerk tab te kijken of requests naar *.tweakers.nl wel of niet succesvol doorkomen. Als die geblokkeerd worden staat daar soms ook bij welke extensie daarvoor verantwoordelijk is.
niets van dit alles, ik negeer het wel gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:19
Hier ook problemen op meerdere devices maar wel bijna allemaal met Firefox. Standaard installatie, geen extensies geïnstalleerd (zeker niet op de iPad), ook geen pihole of iets dergelijks draaiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
walletje-w schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:45:
Hier ook problemen op meerdere devices maar wel bijna allemaal met Firefox. Standaard installatie, geen extensies geïnstalleerd (zeker niet op de iPad), ook geen pihole of iets dergelijks draaiend.
Misschien een DNS of VPN in gebruik die filtering doet?

Wat zie je in een netwerk tab (via devtools-F12) bij requests naar aa.tweakers.nl ?

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:19
Dan krijg ik dit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bdr7soQ5ADUT-U586SITuHSWVwo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C4sCJWf9LJnX4iFl9VJJQHqo.png?f=user_large

Edit: Geen VPN in gebruik, en ik kan me niet herinneren dat ik de DNS ergens heb aangepast. Waar zou ik dat moeten kunnen zien?

Edit 2: In m'n router (Unifi Express) staat advertentie block uit, geoblock uit, en DNS server is AUTO.

Edit 3: De Unifi Express had wellicht wat tijd nodig. Ik heb advertentie block eerst uitgezet, toen geen effect gezien en daarna geoblock uitgezet en nu komen de requests er wel doorheen. Ik ga nu geoblock weer aanzetten om te kijken of dit het is.

Edit 4: Het is de advertentieblokkering in Unifi. Nu eens gaan opzoeken of ik daar een uitzondering aan kan toevoegen. In de UI is er in ieder geval geen mogelijkheid toe. :(

Edit 5: Ja dat kan. Nieuwe traffic rule toevoegen met de 2 domeinen en dan werkt het.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-p8GHmAcOGcFCzJVD_mYrQmvr4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sZiNbXZ5WIXNrf1FOJt7i0AG.png?f=user_large

[ Voor 81% gewijzigd door walletje-w op 11-12-2023 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
@walletje-w goed gevonden! :)

* crisp adds adblocking routers to list of possible causes

[ Voor 52% gewijzigd door crisp op 11-12-2023 10:02 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 23:59

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Rare post wellicht, maar ik zie amper advertenties. Alle adblockers uit, ook in incognitomode en ook in een andere browser:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZiWehnXsRzoHlvQaqxJqFRCNbc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cqYC6vN8aPRGGgmskLqDs1do.png?f=fotoalbum_large
Afbeelding gemaakt in Incognitomodus

Browser:
Chrome - Version 121.0.6167.161 (Official Build) (64-bit)

Blocking extensions in Chrome:
Adblock - paused op tweakers.net en GoT
Privacy Badger - disabled op tweakers.net en GoT
ublock Origin: - disabled conform instructies

afbeeldingen van Chrome console network met resultaten aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsVl22xuFvayY1g6r05oXIyxWVI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/t6mwyjsHEEtAgyWAjg1gL1la.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQ2UtZ2u7o4wj-uoViJ0-sFg_3w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/eUM6bCa8nlzKuGBD4WxHG7z5.png?f=fotoalbum_tile

Ook even getest in EDGE for Business (Version 121.0.2277.106 (Official build) (64-bit)) zonder extensies

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJwTVSUjBi3HKE9_MuxFoTvyAy0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Mv0qkxcsIT7JmUgm0nU6sESl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULCGMjyXhLN1YLoJr1u7wHbZ0YA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TAur3BCUAPBUoCZYbk0WII8w.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0bs6KwvGnMaXEvUpPPgWBAhoUM4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/x1jnFdD2SAdZFso6wWli0Yzu.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
_Mystikal_ schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:09:
Rare post wellicht, maar ik zie amper advertenties. Alle adblockers uit, ook in incognitomode en ook in een andere browser:

[...]
Er draaien op dit moment inderdaad niet zo heel veel banner campagnes... Gezien het feit dat ik de fallback banner bij jou zie lijkt het niet door een bannerblocker te komen ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1 2 3 Laatste