2e Chromebook met batterij problemen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.klokgieters
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-09 08:28
Hey Tweakers,

Ik ben recent(sinds 2 weken) deel van de Chromebook community. Ik vind het echt een fantastisch apparaat! Echter heeft mijn laptop het probleem dat hij soms ineens uitvalt. Ik krijg dan opeens het rode batterij icoontje in beeld, en dan schakelt hij zichzelf uit. Als ik hem dan direct weer aanzet, heeft de batterij nog genoeg % en kan ik er nog uren zonder problemen op werken.

Soms gebeurt dit op 40% en gister avond op 88%. Soms als ik of mijn vriendin een android spelletje speelt, de andere keer als ik gewoon aan het browsen ben. Alsof de chromebook doorkrijgt dat de batterij compleet leeg is, terwijl hij dat dus niet is. Inmiddels de eerste chromebook geretoured en een nieuwe besteld, zelfde issue?!

De chromebook in kwestie is een HP Chromebook x360 14b-cb0765nd - 14 inch.

Ik heb de eerste chromebook toen der tijd al eens gepowerwashed, ik heb zo'n hardware reset gedaan(aanzetten en de refresh knop inhouden) en al uren lopen googelen. Ik krijg er ook geen patroon ingevonden. Ik heb dus ook al geprobeerd hem te retouren en heb exact dezelfde opnieuw besteld(omdat ik het een ideaal apparaatje vind en er verder super tevreden over ben) omdat ik hoopte dat ik toevallig gewoon een defecte batterij had gekregen ofzo.

Ten einde raad over wat ik nu moet doen. Is dit een bekend probleem? Kan ik het zelf oplossen of moet ik de hoop op dit type chromebook opgeven, hem retouren en gewoon een heel ander merk bestellen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Had je hetzelfde model en type gekocht nadat je de 'defecte' had geretourneerd, bij dezelfde winkel? Want als het dezelfde winkel was, zou het zomaar kunnen dat je dezelfde laptop terug kreeg. Of je hebt het serienummer van het ding voor het terugsturen opgeschreven en vergeleken met wat je kreeg.

Maar aangezien je dus 2x hetzelfde issue met hetzelfde merk en type hebt ondervonden, is het idd geen gek idee om een ander merk of type te kopen. Het zou kunnen dat er een fabricagefout in zit en de hele serie of een batch waarvan je toevallig twee uit kreeg dit probleem geeft.

Als het enigszins voorspelbaar is wanneer het gebeurt kan je kijken wat de laptop doet als je het de hele tijd op de lader hebt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.klokgieters
Hero of Time schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:53:
Had je hetzelfde model en type gekocht nadat je de 'defecte' had geretourneerd, bij dezelfde winkel? Want als het dezelfde winkel was, zou het zomaar kunnen dat je dezelfde laptop terug kreeg. Of je hebt het serienummer van het ding voor het terugsturen opgeschreven en vergeleken met wat je kreeg.

Maar aangezien je dus 2x hetzelfde issue met hetzelfde merk en type hebt ondervonden, is het idd geen gek idee om een ander merk of type te kopen. Het zou kunnen dat er een fabricagefout in zit en de hele serie of een batch waarvan je toevallig twee uit kreeg dit probleem geeft.

Als het enigszins voorspelbaar is wanneer het gebeurt kan je kijken wat de laptop doet als je het de hele tijd op de lader hebt.
Ik heb dezelfde laptop bij dezelfde winkel gekocht idd, maar ik had mijn nieuwe al binnen voor ik de oude ter retour had gestuurd. Dus het is niet dezelfde. Ik heb het nu na de 1e keer niet meer gehad met deze 2e laptop. Ik denk dat ik nog even wacht tot het nog een keer gebeurt. Mocht dat zo zijn dan retour ik hem direct en ga ik voor een heel ander merk inderdaad. Online al wel wat posts gevonden van mensen die ook een HP 14B hebben en hetzelfde issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15:40
Ik kwam met 'n beetje zoeken bij dit draadje en nu heb ik twee vraagjes

1 Is het probleem nog teruggekomen?

Tweede vraag: ik heb dezelfde chromebook x360 aangeschaft voor m'n dochter. We hebben m net maar de batterij gaat maar ongeveer 4 uur mee. (Online spelletjes spelen dat wel.) Terwijl deze tot 10 uur zou moeten meegaan. Hoe is jouw ervaring van de batterijduur?

Ik heb nu 'n update gedraaid en de schermhelderheid flink terug gezet. Dus kijk het zo nog even aan. Ook de verwachte batterijtijd schiet werkelijk van 2 uur naar 10 uur op en neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.klokgieters
@Mikejux Ik heb destijds een nieuwe chromebook gekregen van bol. Op dag 2 vertoonde deze hetzelfde. Ik was even bang dat ik hem weer terug moest brengen maar toen kwam er een update uit die ik heb geinstalleerd en sinds dien heb ik het issue niet meer gehad!

Ik zou zo eigenlijk niet weten wat de batterij duur gemiddeld doet. Hangt er natuurlijk sterk vanaf wat je allemaal doet. Volgens mij zit hij gemiddeld zo rond de 4-6 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15:40
Dank voor je reactie.... we houden het even in de gaten....
Pagina: 1