Toon posts:

13600k inruilen voor en wachten op 7900x3d of wachten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JimmyMars
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-02 03:39
Momenteel draai ik een 13600k + mobo + ddr4 werkgeheugen met een 7900xtx. Maar allemaal nog in retourtijd tot einde maand. Nu zal de 7900x3d volgende maand uitkomen met volgens amd flinke prestatiewinst die zelfs de snelste intel proc verslaat. Mijn vraag is, is het over het algemeen de energie waard om de proc / mobo / ddr4 retour te sturen om over te stappen op am5? wat zullen de geschatte prijzen zijn van de nieuwe procs? zal het totaalplaatje ong. 1000 eu gaan kosten of erover? een am5 mobo + ddr5 zit je momenteel ook al snel op 550/600, tel daar een potentiele 7900x3d proc aan toe en je zit op minimaal 1200 denk ik?

Ik zal over het algemeen de pc alleen maar gebruiken voor gamen op 1440p en sommige games wss op mijn tv op 4k.

Beste antwoord (via JimmyMars op 06-01-2023 13:35)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:48
Je moederbord/proc/ddr4 retour sturen is niet echt ethisch verantwoord.
Daar is WKOA niet voor bedoeld.

Ik denk dat 1200 wel een aardige gok is voor een 7900x3d met mobo en ddr5.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

Alle reacties

• JimmyMars
Hoezo kan ik headings niet aanpassen :/ wat is dit voor jaren 90 forum.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:11

Orac

Ik mis je papa.

JimmyMars schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:51:
Hoezo kan ik headings niet aanpassen :/ wat is dit voor jaren 90 forum.
Doei.

Onverschilligheid is niet hetzelfde als tolerantie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +6Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:48
Je moederbord/proc/ddr4 retour sturen is niet echt ethisch verantwoord.
Daar is WKOA niet voor bedoeld.

Ik denk dat 1200 wel een aardige gok is voor een 7900x3d met mobo en ddr5.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• JimmyMars
Hmm dat is wel enigzins aan de prijs. In dat geval wellicht slim om de nieuwigheid (prijs) er even van af te laten gaan voor een half jaar / jaar.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:01

Praetextatus

the dutch_paki

Wat als je ernaast zit? En is de 7900x3d 10% sneller, maar niet voor de games die jij speelt? En loop je nu tegen bepaalde limieten aan?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Als je nog een jaar wacht kun je de Intel i5-14600k mss wel aanschaffen.. en zo blijf je bezig en kun je nooit wat aankopen. Buiten het feit dat het idd niet echt netjes is om de WKOA hiervoor te misbruiken.

Maar op 1440p en 4K is de invloed van je processor over het algemeen beperkt tov je gpu. Dus ik verwacht niet dat je heel erg veel performance terug gaat zien (en het zal wrsch ook nog per game verschillen). Op dit moment is de i5-13600k een beetje de sweet spot voor gamen. Goede prestaties en prima prijs/kwaliteit.

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee