Toon posts:

[IOS 16] Geen toestemming mogelijk voor App store downloads

Pagina: 1
Acties:

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Bij Gmail heb ik voor de kids een kinder account aangemaakt en deze gekoppeld aan mijn Apple Family.

Deze Gmail account voor de kids is gebruikt als AppleID welke op een oude iPad Pro staat.

Als ik nu op deze iPad Pro een app wil installeren (Youtube Kids (4+)) dan moet ik daarvoor toestemming vragen bij de 'voogd' (thats me!). Echter krijg ik nergens een pop-up om toestemming te geven en kunnen we dus met de iPad Pro helemaal niks.

Wat heb ik al geprobeerd:

1. Alles opnieuw instellen (tot 3 x toe) werkt niet.
2. Aankopen toestaan zonder toestemming, dit werkt ook niet.

Het apparaat waar de kids op zitten: iPad Pro 2019
Het apparaat waar ik graag akkoord mee wil geven op de aankopen: iPhone 12 Mini

Hoe kan ik nu apps installeren op deze ipad?

• MTH-34
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:05
Hier hetzelfde probleem. Geen pop-up om toestemming te geven voor het downloaden van apps op de iPhone van mijn dochter. Ook de dingen geprobeerd die jij hebt getest. Werkt hier ook niet.
Mijn situatie. Ik heb 2 iPads op mijn naam staan (het voogd-account/gezinshoofd) en de iPhone van mijn dochter staat in mijn gezin.
Voorheen werkte het goed. Recent zijn er 2 dingen gewijzigd. Mijn ex verwijderd uit het “apple” gezin (zij stond ook in het gezin als ouder/voogd) en de update naar iOs 16 op de iPad. Wellicht dat 1 van deze 2 veranderingen er voor gezorgd hebben dat het niet meer werkt.

Wat wel werkt, is lokaal toestemming verlenen. Dus op de iPhone van mijn dochter.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Hmm, erg vreemd, ik zal deze week eens contact opnemen met Apple. Voor nu maar het account van mijn vrouw ingesteld op deze ipad, want zonder extra apps kun je niks.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:10
Ik ervaar hetzelfde probleem, heeft iemand al een oplossing hier voor gevonden. Ik vind sowieso de nieuwe manier van tijd vragen tijdens apparaat vrije modus, wat nu via de berichten app gaat, waardeloos.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee