One RGB tool to rule them all?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivolve
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 10:50
Ik weet dat er hier een heleboel mensen zijn die een uitgesproken mening hebben over RGB. Of beter gezegd dat dat mensen met een mening hierover zich sterk uitspreken. Die discussie wil ik echter uit de weg gaan. Ik ben zelf meer een 'gelegenheids-RGB-er'. Als het erop zit en het kost niks extra's dan vind ik het leuk.

Op die manier heb inmiddels best wel wat hardware verzamelt met RGB erin. Ik heb een gigabyte aorus moederbord, een videokaart van ASUS TUF en onlangs een AIO koeler van NZXT aangeschaft met RGB erin. Allen komen ook met hun eigen tool om de RGB in te stellen. Ik snap dat de fabrikanten dit bewust doen als vendor lock-in maar vind dit onpraktisch. Wat ik dus eigenlijk zoek is:

One RGB tool to rule them all, one RGB to find them and in the darkness bind them })

Iemand enig idee of die buiten mordor te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaaaaan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:45
Je zou eens kunnen kijken naar SignalRGB!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:38
Wellicht ben je op zoek naar dit?
https://openrgb.org/

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:25
YouTube: The Award you DON'T want to receive - Worst RGB Software 2022

TLDR, alle RGB software is shit. Er is wel software die probeert te combineren, maar dat werkt eigenlijk ook niet lekker.

Dingen van 3 verschillende merken kopen is ook wel een afrader, want nu zit je waarschijnlijk gewoon vast aan 3 soorten software om het fatsoenlijk werkend te krijgen. Die misschien ook wel conflicten gaan geven oid.

[ Voor 60% gewijzigd door WEBGAMING op 06-01-2023 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivolve
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 10:50
Thanks, ik heb openrgb geprobeerd. Komt alleen met wat rare foutmeldingen als je niet in admin mode start. Verder werkt het wel prima, al is de UI niet spectaculair.

Ik heb alleen de Kraken via de NZXT software op best een toffe paarse blacklight kleur ingesteld. Moet even achterhalen hoe ik diezelfde kleur in openrgb ga krijgen.