imageready >vs< fireworks

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ben benieuwd wat jullie nou de lekkerste en beste proggie van deze 2 vinden om animated gifs mee te maken.

En misschien zijn er nog wel andere proggies die erg goed zijn :?

Verwijderd

Voor animated gifs, Flash is nog makkelijker!
Maar als ik zou kiezen tussen IM of FW, dan kies ik voor FW.

• IschaGast
En waarom zou je kiezen voor Fireworks :?

Ikzelf werk nu heel veel met combi photoshop en imageready maar sommige werken weer met fireworks.

Wat is het voordeel van fireworks :?

Weet dat het allemaal goed samenwerkt met flash en dreamweaver maar verder....

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 16:46 schreef izzii het volgende:
Weet dat het allemaal goed samenwerkt met flash en dreamweaver maar verder....
Groot voordeel is ook dat het dezelfde (ok bijna dan) interface gebruikt als veel macromedia proggies.
En sneltoetsen komen vaker overeen.
Tussen imageready en photoshop zou dat ook wel kunnen, maar in combi met flash niet.

Verwijderd

Fireworks is sowieso een geweldig programma om mee te werken ( hier zijn pics die gemaakt zijn met fireworks :P all mine http://solidtron440.hypermart.net/pics ) maar Fireworks is niet ideaal om animated GIFs van te maken... als je dat wil doen raad ik je aan om met het met Flash te doen. Persoonlijk vind ik Fireworks net ff wat beter dan alle andere Graphics Progjes voor de web en is zker beter met images slicen dan Image Ready.

Succes! :)

Verwijderd

Omdat Fireworks vector en pixel goed combineert vind ik het beter tov Imageready. En ik heb met beide gebruikt, IM ligt me niet. Niet dat ik Fireworks gebruik, want ik heb liever Photoshop 6.
Maar als het een strijd tussen FW en IM was dan zal FW winnen, als PS niet meedoet dan!
IM is ook niet slecht hoor daar niet van.

• IschaGast
Denk ook wel dat fireworks zou winnen van imageready als het alleen om die twee proggies ging maar ja aan imageready hangt ook nog photoshop of eigenlijk andersom en photoshop roelt

Verwijderd

zal wel belachelijk klinken maar ik kan NIETS aanvangen met Photosoep, raak er geen wijs uit. Fireworks daar tegenover is een droom proggie, ik gebruik het bijna dagelijk en het is HEEL gemakelijk te gebruiken.

Dus ik ben totaal tegen photoshop(adobe in het algemeen is ook nie veel soeps volgens mij) en totaal VOOR FW :)

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Ik heb ze allebei gebruikt. Alleerst ook ImageReady 1.0 maar als je hem vergelijkt met Fireworks (de eerste release was ik zelfs beta-tester, nog steeds harstikke bedankt Macromedia voor het mooie t-shirt :) ) Is gewoon de snelheid waarmee het programma werkt. Daar is Macromedia gewoon goed in. Bij elke update lijkt het programma wel sneller en compacter te worden. Photoshop bv wordt alleen maar zwaarder en lomper.

Dus hier heb ik macromedia voor gekozen:
- snelheid
- gemak
- goede kwaliteit gifs/jpegs (zelf te bekijken/corrigeren)
- goede export mogelijkheden met DreamWeaver bv.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Verwijderd

Ik kies voor voor FW 4.0 met Eyecandy :)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk234359/CVS@aqua.jpg

Verwijderd

Animated gifs zijn ook heel erg gemakkelijk te maken in Animation shop (komt bij Paintshop Pro).
Maar mijn voorkeur gaat uit naar Fireworks !

edit:

typo..
Pagina: 1