Toon posts:

Aankoop nieuwe televisie redelijk? Vergeet ik iets?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:09
Ik zoek een?
Op dit moment zijn wij de woonkamer aan het opnieuw indelen en is het tijd om onze 9 jaar oude samsung 8 serie te vervangen.

De TV zal niet in rechtstreeks daglicht hangen doordat deze met zijn voorzijde richting het noorden staat op een wand wat 4 meter afstaat vanaf het raam.

Wat is je budget?
Grofweg tussen 1500 en 2000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor nu zal deze voornamelijk gebruikt worden voor Series&Films, de Switch en af en toe normale tv programma's. In de toekomst hoogstwaarschijnlijk (wanneer beter te verkrijgen) een ps5 erbij

Wat heb je zelf al gevonden?
Veel vergelijkingen en topics bekeken en voorkeur lijkt nu naar de LG G2 65 inch te gaan i.v.m. dat de TV sowieso opgehangen gaat worden (alleen nog kijken naar de kabels ivm geen doorvoer).

Welke vragen heb je hier nog over?
Op dit moment heb ik een offerte liggen voor de G2 65 inch voor € 1.785. Is dit een beetje realistisch met wat jullie hiervoor verwachten met kortingen etc? De standaard prijzen liggen nu beetje rond de 2k.

Daarnaast is er een televisie die ik over het hoofd zie waarvan jullie zeggen deze heeft betere A, B of C kwaliteiten tegenover de G2 en daarom misschien naar die kijken in deze price range?

Alle reacties

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:59
C2 omdat die ook al echt goed is en veel goedkoper.of als je budget flexibel is en je wil beter: Sony

[Voor 32% gewijzigd door Johan Bogle op 06-01-2023 10:15]

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Johan Bogle schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:15:
C2 omdat die ook al echt goed is en veel goedkoper.of als je budget flexibel is en je wil beter: Sony
TS gaat ophangen, dan is G2 een meer logische keuze.

Tibber-klant, 18.285 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:59
Waarom? De C2 kan je ook gewoon ophangen. maakt dat echt zoveel verschil?

[Voor 28% gewijzigd door Johan Bogle op 06-01-2023 10:27]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

1785 voor een G2 is volgens mij nu een prima prijs.

De C2 kan ook. Dat model is primair bedoelt om op een meubel te plaatsen. Maar kan je ook ophangen.
Het mooie van de G2 is dat deze primair bedoelt is om op te hangen (een stand voor een meubel moet je zelfs los kopen).

Hier ook een G model aan de muur en dat ziet er gewoon erg straks uit.

Of dat het je waard is moet je zelf bepalen. Voor mij qua looks wel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-01 00:43
G2 is volgens mij een van de weinig tv's die je mooi vlak kan hangen omdat de muurbeugel in de tv valt. Heb hem hier ook. Of nouja, nog in de doos staan sinds 28 december. Moet eerst de tv-wand nog sausen, lopend leidingwerk uitmeten, tv-meubel ophangen en dan de G2. Daarna nog akupanel er deels omheen (even dik als de G2) en weer een projectje af.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:27
Johan Bogle schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:26:
Waarom? De C2 kan je ook gewoon ophangen. maakt dat echt zoveel verschil?
Ja, enerzijds om esthetische redenen, want de C2 heeft een elektronicakast die zorgt dat de televisie niet vlak tegen de muur gaat. Anderzijds omdat de muurophangbeugel bij de G2 in de doos zit, terwijl je die bij de C2 nog los moet bijkopen. Dat maakt het prijsverschil al voor een goed deel goed.

Als je er dan bij optelt dat de G2 dankzij zijn koelplaat ook nog technische voordelen heeft, dan is het duidelijk dat de G2 hier de beste keus gaat zijn.

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Flabergasted

Prepare to die !

Vergeet ook de 5-jaar garantie niet die standaard op de G2 zit !

Prijzen zijn sinds januari weer gestegen en helaas geen 100,- Cashback meer.
De LG 65" G2 heb ik gisteren voor 1799,- Bij Hello TV gekocht.
(wordt vandaag geleverd)

• adinsx
Flabergasted schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:13:
Vergeet ook de 5-jaar garantie niet die standaard op de G2 zit !

Prijzen zijn sinds januari weer gestegen en helaas geen 100,- Cashback meer.
De LG 65" G2 heb ik gisteren voor 1799,- Bij Hello TV gekocht.
(wordt vandaag geleverd)
Ik heb hem 28 december voor 1799,- excl. de cashback bij Hello TV gekocht. Cashback inmiddels aangevraagd.

@stomley ,
Als je de tv dus écht vlak wil hebben is de G2 de beste. Zo moet het hier gaan worden, maar dan met licht eiken Akupanel, en de tv ga ik er in laten vallen omdat ze even dik zijn (2cm). Zwart tv-meubel is inmiddels ook binnen. Eens kijken wanneer ik er tijd voor ga hebben de boel op te hangen.

• stomley
adinsx schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:23:
[...]

Ik heb hem 28 december voor 1799,- excl. de cashback bij Hello TV gekocht. Cashback inmiddels aangevraagd.

@stomley ,
Als je de tv dus écht vlak wil hebben is de G2 de beste. Zo moet het hier gaan worden, maar dan met licht eiken Akupanel, en de tv ga ik er in laten vallen omdat ze even dik zijn (2cm). Zwart tv-meubel is inmiddels ook binnen. Eens kijken wanneer ik er tijd voor ga hebben de boel op te hangen.
[Afbeelding]
Dat ziet er wel top uit.

Ja ik ben nu ook via Hello TV bezig en heb nu dus een aanbod van € 1.785 (iets naar beneden kunnen praten i.v.m. dat de cashback er niet meer is) en twijfel of ik nog moet wachten (rest van de inventaris voor aanpassing woonkamer is er ook nog niet) of toch al aanschaffen.
dmantione schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:04:
[...]

Ja, enerzijds om esthetische redenen, want de C2 heeft een elektronicakast die zorgt dat de televisie niet vlak tegen de muur gaat. Anderzijds omdat de muurophangbeugel bij de G2 in de doos zit, terwijl je die bij de C2 nog los moet bijkopen. Dat maakt het prijsverschil al voor een goed deel goed.

Als je er dan bij optelt dat de G2 dankzij zijn koelplaat ook nog technische voordelen heeft, dan is het duidelijk dat de G2 hier de beste keus gaat zijn.
Is inderdaad ook waarom de overweging ging naar de G2 ipv de C2, omdat die toch aan de muur komt en deze daarvoor ook zo ontworpen is.

• adinsx
stomley schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:26:
[...]

Dat ziet er wel top uit.

Ja ik ben nu ook via Hello TV bezig en heb nu dus een aanbod van € 1.785 (iets naar beneden kunnen praten i.v.m. dat de cashback er niet meer is) en twijfel of ik nog moet wachten (rest van de inventaris voor aanpassing woonkamer is er ook nog niet) of toch al aanschaffen.
Mijn drijfveer was de cashback tot 31-12, dus ik moest wel. Zo schoonpa maar eens bellen wanneer we gaan klussen. Akupanel zit nog twee weken levertijd op...

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:22
Net de folder van EP: Beerepoot binnen en daar staat de 65G26LA voor € 1599 in.

• adinsx
Zo, dat is best aantrekkelijk!

https://www.ep.nl/product...d-tv/73729/?store=1303200

[Voor 56% gewijzigd door adinsx op 06-01-2023 14:47]

• stomley
ErikIrie schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:07:
Net de folder van EP: Beerepoot binnen en daar staat de 65G26LA voor € 1599 in.
Wow dat is inderdaad aantrekkelijk. :9 Bedankt voor het doorgeven. Denk niet dat ik lang ga wachten en maar bestel. Nog even voorleggen bij Hello TV of die het beter kunnen, maar verwacht het niet gezien dit verschil

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
stomley schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:10:
Ik zoek een?
(alleen nog kijken naar de kabels ivm geen doorvoer). [/i]
Vogels heeft nette goten om de kabels weg te werken,
https://www.vogels.com/nl-nl/c/cable-universele-kabelgoten

• stomley
Bedankt voor de tip!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Samsung NeoQLED 65inch (met bijbehorende Q800A soundbar + sub + rears) met taekhouten tvmeubel en laten ophangen. Dit diende precies met hetzelfde doel als TS.

Kwaliteit hiervan vindt ik persoonlijk heel goed. Maar ben geen expert

Kabels weggewerkt door een bijpassende plaat te verwerken in het open gat van tv meubel:

[Voor 33% gewijzigd door Falcon op 06-01-2023 15:46]

"You never come second by putting other people first"

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee